چگونه موهای خود را درست سشوار کنیم؟

مجموعه : سلامت مو
چگونه موهای خود را درست سشوار کنیم؟

سریع‌ترین راه برای داشتن موهایی حجیم و درخشان چیست؟ احتمالاً جواب شـما استفاده از سشوار اسـت. پاسخ شـما درست و بجاست. استفاده از سشوار مو هاي بی‌روح و کدر را بـه موهایی درخشان و سرزنده تبدیل میکند.

 

احتمالاً شـما برای بـه‌دست‌آوردن چنین موهایی بـه آرایشگاه می روید؛ اما این روش، یعنی رفتن سالن‌هاي‌ زیبایی برای جیب شـما بسیار مضر اسـت. گذشته از هزینه زیاد، اینکار پرریسکی اسـت. از چه نظر؟ از این نظر کـه ممکن اسـت نوبت‌هاي‌ آرایشگاه پر باشد یا مسئول سشوار تازه‌کار باشد.

 

دراین دو حالت می خواهید چه کنید؟ ما این جا هستیم تا شـما را راهنمایی کنیم. برای رفع مشکلات احتمالی و نگه‌داشتن پول بیشتر در جیبتان کافی اسـت روش صحیح استفاده از سشوار را یادبگیرید؛ پس همراه ما باشید تا بیشتر بیاموزید.و هم چنین اطلاعات خودرا برای مراقبت از مو بالا ببرید کـه سلامتی مو بسیار مهم اسـت و همچنین با درست سشوار کشیدن بـه زیبایی خود بسیار کمک می کنید.

 


مطلب مرتبط: بهترین روش برای سشوار زدن موهای بی حالت


 

 

چگونه موهای خود را درست سشوار کنیم

برس مناسب را ترجیح دهید

برس هاي‌ فلزی بـه دلیل این‌که گرما را منتقل می کند باعث آسیب بـه مو هاي شـما می شود اگر هرروز سشوار می کنید از برس هاي‌ درشت غیر فلزی استفاده کنید.

 

در سشوار کشیدن موها را تقسیم بندی کنید

قبل از شروع سشوار، موها را تقسیم بندی کنید بعضی پیشنهاد می کنند در هنگام سشوار کردن باید از جلوی سر بـه سمت عقب حرکت کنید.

 

مسیر درست را انتخاب کنید

همیشه موها را از ریشه بـه انتها سشوار کنید تا افزون بر سرعت کار، مو هاي شـما شفاف شود .

 

زمان سشوار کشیدن

زمان سشوار کشیدن

بسیاری از افراد، بلافاصله بعد از حمام و زمانی کـه موها کاملاً خیس هستند، شروع بـه سشوار کشیدن میکنند. اینکار علاوه بر این‌که وقت بیشتری را از شـما خواهد گرفت؛ موجب آسیب شدید بـه موها نیز خواهد شد.

 

چرا کـه مو هاي خیس آسیب پذیرتر هستند و بر اثر حرارت شدید سشوار، بـه سرعت دچار خشکی، شکنندگی و موخوره میشوند. بنابر این بهتر اسـت ابتدا بـه وسیله یک حوله نخی، موهایتان را تا حدودی خشک کنید و سپس سشوار بکشید.

 

تنظیم درجه سشوار

تنظیم کردن درجه حرارت سشوار کاملا باید متناسب با نوع موها و حالتی کـه قصد دارید بـه ان‌ها بدهید انجام شود. برای مثال اگر مو هاي شـما عریان و نرم اسـت باید از درجه حرارت کم بر روی ان‌ استفاده کنید. زیرا نوع موها با باد ملایم سشوار نیز حالت گرفته و برق میزنند.

 

اما اگر موهایی مجعد و وز دارید یا قصد کرده اید حالت خاصی را بـه مو هاي خود بدهید، میتوانید برای فرم دهی زیبا بـه تارهای موی خود و براق شدن موها پس از سشوار کشیدن درجه حرارت را بالاتر ببرید. اما بـه خاطر داشته باشید کـه استفاده مداوم از درجه حرارت بالای سشوار بر روی موها، در دراز مدت تنها باعث خشکی و آسیب بـه ان‌ها میشود.

 

تنظیم درجه سشوار

شستن موها

شست‌وشوی مو قبل از استفاده از سشوار مفید اسـت. تمیزبودن پوست سر باعث میشود حالت اصلی موهایتان بازگردد. مو هاي کثیف بدون حالت و صاف هستند، شستن مو حالت اصلی مو را برای مدت بیشتری حفظ می کند. برای جلوگیری از خشک‌شدن مو از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید. بهتر اسـت دمای آب ولرم باشد تا موهایتان آسیب نبیند.

 

حرکت دادن سشوار

یکیدیگر از مواردی کـه علاوه بر حالت دهی بـه مو هاي شـما بر سلامت ان‌ها نیز تاثیر دارد، نحوه حرکت دادن سشوار رو روی موها میباشد. برای اینکار لازم اسـت هنگام سشوار کشیدن مو هاي نم‌دار خود برخی نکات را رعایت کنید.

 


مطلب مرتبط: دانستنی هایی در مورد موس مو


 

حرکت دادن سشوار

نکاتی کـه هنگام استفاده سشوار در روش صحیح سشوار کشیدن مو باید رعایت کنید بـه شرح زیر می‌باشند:

برای جلوگیری از آسیب‌هاي‌ باد مستقیم بر روی موهایتان، بهتر اسـت سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را بر روی لوله اصلی ان نصب کنید.

 

باد مستقیم سشوار را بر روی موهایتان نگه ندارید و هنگام استفاده از سشوار ان را بـه صورت مداوم بر روی موها تکان دهید. چرا کـه باد مستقیم تنها باعث آسیب زدن بـه تارهای مو شـما خواهد شد.
جهت جلوگیری از سوختن موهایتان و آسیب دیدن ان‌ها، پس از سشوار کشیدن هر بخش از موهایتان در حد چند ثانیه صبر کنید تا کمی تارهای موهایتان خنک شود و سپس کار خودرا ادامه دهید.

 

در سشوار کشیدن مو های تان فاصله مناسب را رعایت کنید

بهتر اسـت فاصله سشوار از مو 30 سانتی متر باشد. نزدیکی سشوار باعث آسیب بـه ریشه موها می شود .

حوله مو را درست انتخاب کنید

حوله مو را درست انتخاب کنید

حوله هاي‌ نخی اصطکاک زیادی با موها ایجاد می کند و بـه همین دلیل اگر مو هاي تان ضخیم اسـت زمانی کـه 50 درصد ان ها خشک شد، سشوار کنید. اگر مو هاي تان نازک اسـت پس از این‌که 80 درصد موها خشک شد ان ها را سشوار کنید.

 

استفاده از محصولات مراقبتی برای موها

بهتر اسـت پیش از شروع بـه براشینگ کردن از برخی محصولات مراقبتی مانند سرم مو، کرم مو، آنتی فریز و… بر روی موهایتان استفاده کنید. البته بـه هنگام تهیه این محصولات همواره باید جنس و نیاز مو هاي خودرا درنظر داشته باشید. برای مثال اگر مو هاي فر دارید در زمان خرید کرم مو باید نوع مناسب با مو هاي مجعد و فر را انتخاب کنید.

 

استفاده از محصولات مراقبتی برای موها

حجم‌دهی موها با سشوار

اگر دوست دارید موهایتان حجم پیدا کنند، باید در خلاف جهت رویش ریشه موهایتان سشوار کنید. برای اینکار یک بخش کوچک از موهایتان را انتخاب کنید، ان بخش را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشید و هم‌زمان سشوار را هم روی ان بگیرید.

 

سشوار کشیدن موهای رنگ و دکلره شده

مو هاي رنگ، هایلایت و دکلره شده، خشک‌تر و شکننده‌تر از موی طبیعی هستند؛ بنابر این بیشتر در دسترس خشکی و خرد شدن قراردارند. از این رو استفاده مداوم از سشوار برای حالت دادن بـه این نوع مو، باعث میشود تا علاوه بر ایجاد خشکی، دچار شکنندگی و ریزش شوند.

 

اگر شـما هم مو هاي خودرا رنگ و دکلره کرده اید، بهتر اسـت فقط برای مواقع خاص بـه سراغ سشوار بروید.

 

نحوه سشوار کشیدن موهای کراتینه شده

نحوه سشوار کشیدن موهای کراتینه شده

نحوه سشوار کشیدن مو هاي کراتینه شده تاثیر زیادی در ماندگاری کراتین مو هاي شـما دارد. ابتدا باید بگوییم این باور اشتباه اسـت کـه بعد از کراتینه نیازی بـه سشوار ندارید، بلکه توصیه می کنیم موهایتان را پس از هر بار شستشو حتما خشک کنید.

 

برای اینکار، اجازه دهید رطوبت موهایتان تا ۷۰ درصد خشک شود، سپس سشوار را روی کمترین حرارت قرار دهید و ان رابا فاصله مناسبی از موهایتان بگیرید. توجه داشته باشید کـه حرارت بالای سشوار یا نزدیک کردن بیش از حد ان بـه موها ممکن اسـت باعث بروز آسیب‌هاي‌ جدی شود.

 

محصولات مناسب برای قبل از سشوار کشیدن

امروزه محصولات متنوعی برای مراقبت از مو در برابر حرارت سشوار و اتو مو عرضه شده‌اند کـه درصورت برخورداری از کیفیت لازم، میتوانند تا حد زیادی از مو هاي شـما محافظت نمایند.

 

ماسک مو

برخی از این محصولات عبارتند از:

ماسک مو

ماسک مو هاي داخل حمام، باعث نرم تر شدن مو و التیام شانه پذیری ان‌ها میشود. همچنین برخی از ماسک موها حاوی مواد مغذی مورد نیاز مو هستند و ضمن تقویت موها، باعث افزایش مقاومت ان‌ها نیز خواهند شد. بنابر این استفاده از ماسک مو علاوه بر این‌که موها را تقویت می کند، موجب راحت‌‌تر شدن حالت پذیری ان‌ها شده و مدت زمان استفاده از سشوار را کاهش میدهد.

 

اسپری مو

اسپری‌ مو یکی از رایج ‌ترین و پرکاربردترین محصولات برای استفاده قبل از سشوار اسـت. بهتر اسـت این محصول را زمانی کـه نیمی از رطوبت موها گرفته شده، روی ان‌ها بزنید و پس از ماساژ دادن و شانه زدن موها، با حرارت ملایم سشوار ان‌ها را خشک کنید.

 

سرم مو

سرم مو

سرم مو برای انواع مو، بـه ویژه مو هاي ضخیم، پرپشت و مجعد بسیار مناسب اسـت؛ چرا کـه علاوه بر نرم کردن مو و باز کردن گره‌هاي‌ ان؛ موجب افزایش حالت پذیری مو نیز میشود. سرم‌هاي‌ مو از روغن سیلیکون تشکیل شده‌اند و این ماده بـه براق‌تر شدن موها کمک میکند.

 

همچنین برخی از انواع سرم مو، حاوی کراتین هستند کـه ضمن ایجاد نرمی فوق‌العاده در موها، در حفظ حالت مو بعد از سشوار نیز موثرند.

 

کرم مو

این محصول با فرمولاسیون‌هاي‌ متفاوتی برای انواع مختلف مو تولید می شود و روی موی مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد. بافت کرم مو بسیار نرم و سبک اسـت و علاوه بر حالت‌دهی و فرم دادن بـه مو، بعد از مصرف نیز باعث چرب یا سفت شدن ان نمی شود.

 

محصولاتی برای حفظ حالت مو بعد از سشوار

محصولاتی برای حفظ حالت مو بعد از سشوار

باوجود استفاده از محصولات محافظتی بازهم برخی افراد بعد از استفاده‌ي سشوار با مشکل وز شدن و پف کردن مو هاي خود مواجه میشوند. مو هاي عریان نیز پس از گذشت مدت کوتاهی، بـه سرعت حالت خودرا از دست میدهند.

 

بنابر این لازم اسـت برای حفظ حالت مو بعد از سشوار و برطرف کردن وز و پف مو از محصولات مناسبی استفاده کنید.

 

برخی از آن‌ها عبارتند از:اسپری حالت دهنده مو

استفاده از اسپری حالت دهنده مو یا تافت، یکی از موثرترین روش‌ها برای حفظ حالت مو اسـت. این محصولات ضمن درخشان کردن موها، باعث میشوند تا ساعت‌ها حالت مو هاي شـما حفظ شود.

 


مطلب مرتبط: روش های مراقبت و نگهداری صحیح از مو


 

درست سرمایه‌گذاری کنید برای موی خود

ژل مو

یکی از دیگر از محصولات پر طرفدار برای افزایش ماندگاری حالت موها، ژل مو اسـت، کـه البته بیشتر برای مو هاي کوتاه کاربرد دارد. جالب اسـت بدانید بعضی از ژل‌هاي‌ مو حاوی ترکیبات مغذی و تقویت کننده‌اي هستند کـه جهت مراقبت از مو بعد از سشوار نیز موثر عمل میکنند.

 

درست سرمایه‌گذاری کنید

هر محصولی کـه برای مو استفاده میکنید باید مناسب شـما باشد. اسپری تثبیت حالت، شامپو، نرم‌کننده یا هر محصول دیگری کـه انتخاب می کنید باید با نوع موی شـما تناسب داشته باشد. این قانون مهم شامل روش صحیح استفاده از سشوار هم می شود.

 

اگر بـه حرف موهایتان توجه نکنید، در مدتی کوتاه با موهایی کم‌پشت و آسیب‌دیده مواجه می شوید. هر نوع وزی، خشکی و کدری غیر معمول نشان ‌دهنده ایرادی در روتین شماست. این ایراد را پیدا کنید و موهایتان را نجات دهید. ممکن اسـت از نوع موی خود آگاهی نداشته باشید. ایرادی ندارد، وقتی دوباره بـه آرایشگاه رفتید از آرایشگر خود مشاوره بگیرید.

 

بهداشت و مراقبت مو ب

و در پایان

دوستان و همراهان عزیز، امیدواریم از مطالبی کـه چگونه مو هاي خودرا درست سشوار کنیم با شـما در بین گذاشتیم، استفاده لازم را کرده باشید. در کل بهداشت و مراقبت مو بسیار یک امر مهم اسـت چون زیبایی زن و مرد در موی ان اسـت و البته چیزهای دیگر . لطفا همیشه بـه تک تک اعضای بدن خود رسیدگی و مراقبت کنید و ارزش بدن خودرا بدانید. لطافت مو و حالت مو در زیبایی بیشتر اثر می‌گذارد. تیم تالاب سعی کرده اسـت دراین مطلب بـه شـما کمک کند کـه چگونه مو هاي خودرا بدون آسیب دیدن سشوار کنید و رسیدگی بـه مو  بـه چه صورت اسـت.

جدیدترین مطالب سایت