خطرات و مضرات رژ لب در حساسیت

مجموعه : آرایش لب
خطرات و مضرات رژ لب در حساسیت

مضرات رژ لب در درماتیت تماسی آلرژیک

مریضی هاي در لوازم آرایشی وجود دارد این مریضی هاي خطرناک را برای شما عزیزان فراهم نموده ایم برخی از رژ لب‌هاي با ماندگاری بالا روی لب، ممکن هست باعث درماتیت تماسی آلرژیک شوند

 

یک کارشناس کنترل بر مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی درمورد گزینش محصولات آرایشی چشم و لب و چگونگی مصرف آنان توضیحاتی ارائه کرد.

 

قیاسی با اشاره به ترکیبات رنگی آرایشی که برای زیباسازی پوست صورت و لب‌ها به کار میروند، اظهار داشت: گزینش مواد آرایشی صورت بسیار مهم هست، زیرا برای مدت طولانی در تماس مستقیم با پوست میباشند.

 

 

وی، مواد آرایشی حاوی ضد آفتاب را موثر در پیشگیری از سرطان پوست و چروک بیان کرد و افزود: به طور معمول مواد آرایشی صورت باید غیرحساسیت زا، ضد آکنه باشد که محصول را کمتر حساسیت‌زا کند.

 

قیاسی سایه چشم، خط چشم و ریمل را از انواع مواد آرایشی چشم نام برد و اظهار کرد: شستشو و مالش شدید چشم برای پاک کردن آرایش ممکن هست مخرب باشد. اغلب مواد آلرژی ‌زا میتوانند با انگشت به چشم وارد شوند.

 

 

وی افزود: مواد آرایشی حاوی آب «قابل شستشو» راحت ‌تر پاک میشوند.

قیاسی با تاکید بر این که مواد آرایشی چشم نباید بین افراد مشترک باشد، گفت: بهتر هست مواد آرایشی چشم هر سه یا چهار ماه عوض شوند، زیرا امکان آلودگی باکتریایی وجود دارد.

 

این کارشناس کنترل بر مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی، به مواد آرایشی لب شامل رژ لب و براق کننده اشاره و اظهار کرد: مواد آرایشی لب، لب‌هاي ترک خورده و خشک را مرطوب و از آفتاب محافظت میکنند، برخی از رژ لب‌هایي که برای مدت طولانی رنگ آن ها باقی می ماند، ممکن هست باعث درماتیت تماسی آلرژیک شوند.

 

جدیدترین مطالب سایت