کاشت الوئه ورا + نحوه درست کردن ماسک صورت و مو الوئه ورا + مضرات استفاده از الوئه ورا

کاشت الوئه ورا + نحوه درست کردن ماسک صورت و مو الوئه ورا + مضرات استفاده از الوئه ورا

از کاشت تا درست کردن ماسک صورت با گیاه جادویی الوئه ورا

دراین مطلب از مجله سایت تلاب می‌خواهیم بـه یک گیاه جادویی بپردازیم کـه معجزه ایی برای پوست و موی سر شـما اسـت گیاه الوئه ورا کـه در پارسی بـه آن صبر زرد نیز می گویند در عربستان و افریقا بیشتر کشت میشود اما شـما نیز میتوانید در خانه خود این گیاه بی نظیر را پرورش دهید و از خواص آن بهرمند شوید.

 

یکی از گیاهان رایجی کـه در آپارتمان و منزل نگه داری میشود آلوئه ورا می باشد کـه علاوه بر زیبایی بخشیدن بـه خانه ؛ خواص درمانی فراوانی نیز دارد . تعداد زیادی از افراد کـه گیاه آلوئه ورا را در منزل نگه‌داری می‌کنند ؛ بـه جز بهره بردن از زیبایی این گیاه بی درد سر و ساده از برگ هاي‌ آن برای زیبایی پوست خود استفاده می‌کنند.

 

گیاه فوق العاده مفید آلوئه ورا از زمان هاي‌ قدیم بـه عنوان یک درمان دارویی گیاهی مورد توجه بوده اسـت. نه تنها بـه تغذیه بدن کمک میکند  بلکه هضم را راحت تر می‌کند، و باوجود مواد مغذی مفید باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود، اما همچنین میتواند بـه صورت موضعی برای التیام سلامت و زیبایی صورت، پوست، مو و دیگر موارد استفاده شود.

 

کاشت الوئه ورا + نحوه درست کردن ماسک صورت و مو الوئه ورا + مضرات استفاده از الوئه ورا 

همه چیز درباره نگهداری و پرورش گیاه الوئه ورا در خانه

آلوئه ورا گیاهی شبیه کاکتوس می باشد کـه با نام هاي‌ صبر زرد ودر هندوستان بـه نام «آیورودا» شناخته میشود و شرایط نگه‌داری و پرورش آن بسیار راحت اسـت . این گیاه بـه پای ثابت سالن پذیرایی، بالکن یا گلخانه هاي‌ خانگی تبدیل شده اسـت و خواص درمانی زیادی دارد و بـه صورت خوراکی و موضعی مصرف میشود.

 

کاشت الوئه ورا + نحوه درست کردن ماسک صورت و مو الوئه ورا + مضرات استفاده از الوئه ورا

 

ابتدا دمای مناسب نگهداری گیاه آلوئه ورا را بررسی میکنیم!

آلوئه ورا گیاهی اسـت کـه بیشتر در مناطق گرمسیری و خشک پرورش مییابد . این گیاه بـه دمایی بین 17 تا 24 درج سانتی گراد نیاز دارد ودر گرما و سرمای شدید آسیب می‌بیند. اگر دوست دارید در خانه آلوئه ورا نگه داری کنید بهتر اسـت بـه دمای نگه داری آن توجه نمایید و اگر منطقه زندگی شـما روزهای گرم و شب هاي‌ سردی دارد از پرورش این گیاه صرفه نظر کنید . بهتر در عده اي از ساعات روز این گیاه را بیرون از خانه ببرید تا نور خورشید را مستقیما دریافت کند.

 

کاشت الوئه ورا + نحوه درست کردن ماسک صورت و مو الوئه ورا + مضرات استفاده از الوئه ورا

 

سپس به این می پردازیم که ابیاری گیاه الوئه ورا به چه شکلی است؟

گیاه آلوئه ورا را 12 یا 14 روز یک‌بار زمانی کـه خاک این گیاه کاملا خشک شد آبیاری کنید زیرا آبیاری زیاد گیاه سبب خراب شدن گیاه میشود . مقدار آب دهی بـه این گیاه باید طوری باشد کـه آب از زهکش گلدان خارج نشود و اگر آب در زیر گلدانی جمع شد سریع آنرا تخلیه کنید زیرا آب اضافه سبب فاسد شدن ریشه می‌شود.این گیاه در زمستان بـه آب کمتری احتیاج دارد و بـه خواب می‌رود وبهتر اسـت مقدار آبیاری آن در زمستان ماهی یک دفعه باشد.

 

کاشت الوئه ورا + نحوه درست کردن ماسک صورت و مو الوئه ورا + مضرات استفاده از الوئه ورا

 

از چه کودی برای خاک الوئه ورا باید استفاده کنیم؟

از کود رقیق «آبکی» و یا از نوع نیمه قوی«10-40-10» برای پرورش آلوئه ورا استفاده کنید.چنانچه، خاک ،حاصلخیز نیست،باید کود نیمه قوی را در هرماه یکبار از ابتدای فصل بهار تا آخر تابستان،بـه گیاه داد.کودهای ارگانیک و یا کودهای گرم را برای گیاهان کاشته شده در محیط بیرون،میتوان استفاده کرد.

 

 تعویض گلدان به هنگام رشد الوئه ورا چگونه است؟

بهترین خاک برای پرورش آلوئه ورا ترکیبی از ماسه یا پولیت 40 درصد با خاک برگ اسـت کـه باید درون یک گلدان سفالی بریزیم و گیاه را در آن بکاریم . برای انتخاب گلدان باید بـه سایز گیاه توجه کنید و از انتخاب گلدان کوچک بپرهیزید .

بعد از گذشت یکسال از کاشت آلوئه ورا گلدان را تعویض نمایید زیرا ریشه هاي‌ آن بـه حد کافی رشدکرده اند. بهتر اسـت هر 6 ماه یکبار نیز خاک گلدان را عوض کنید و دقت داشته باشید هنگام تعویض خاک زهکشی هاي‌ گلدان را مسدود نکنید زیرا وجود زهکشی مانع از فساد ریشه گیاه میشود.

 

کاشت الوئه ورا + نحوه درست کردن ماسک صورت و مو الوئه ورا + مضرات استفاده از الوئه ورا

 

روش های تکثیر گیاه آلوئه ورا

راه هاي‌ مختلفی برای تکثیر آلوئه ورا وجوددارد اما ساده‌ترین راه تکثیر آلوئه ورا در خانه استفاده از پاجوش هاست . پاجوش ها یا جوانه ها در قاعده گیاه هر 6 ماه یکبار رشد میکنند . برای تکثیر آلوئه ورا خیلی آرام

برای تکثیر گیاه آلوئه ورا روش هاي‌ مختلفی وجوددارد کـه یکی از آنها استفاده از پاجوش هاست. آلوئه ورا هر 6 ماه یکبار پاجوش ها یا جوانه هایي میزند کـه درست در قاعده گیاه رشد میکند. این جوانه ها بهترین و ساده‌ترین روش خانگی برای تکثیر آلوئه وراست.

خیلی آرام و بـه آهستگی این جوانه ها رابا ریشه از گیاه جدا کنید و آنها را دریک گلدان جداگانه بکارید پس از گذشت دو تا سه هفته خواهید دید ریشه هاي‌ گیاه رشد میکنند و یک آلوئه ورا را بـه وجود می آورند.

 

نکات مهمی که قبل از خرید آلوئه ورا باید بدانید:

آلوئه ورا بـه نور فراوان و غیر مستقیم نیاز دارد.

آلوئه ورا گیاهی شبیه کاکتوس اسـت و بـه آبیاری روزانه نیاز ندارد.

گیاه آلوئه ورا نیاز بـه اسپری کردن برگ هایش ندارد.

خاک گیاه آلوئه ورا باید مانند خاک کاکتوس شنی باشد.

هنگام تکثیر آلوئه ورا و جدا کردن پاجوش ها دقت کنید در دسترس هوا قرار نگیرند.

 

انواع آفت های گیاه آلوئه ورا چیست و چگونه انهارا ازبین ببریم؟

یکی از آفت هاي‌ گیاه آلوئه ورا لکه سیاه اسـت کـه اثر گزش حشرات و تخم ریزی روی گیاه ایجاد میشود و سلامت آنرا بـه خطر می اندازد . این آفت بیشتر در گیاهان آلوئه ورا در مزرعه هستند، دیده می‌شود.

نوع دیگری از آفت آلوئه ورا شپشک سفید یا شپشک آرد آلود اسـت کـه در شرایطی کـه آلوئه ورا را در مزرعه کشت بدهند و بـه خانه بیاورید ممکن اسـت گیاه تان بـه آن آلوده باشد.

یکیدیگر از مشکلات گیاه آلوئه ورا پوسیدگی ریشه اسـت کـه ناشی از آبیاری بیش از اندازه گیاه اسـت و ممکن اسـت گیاه را از بین ببرد.

 

استفاده از گیاه آلوئه ورا برای درمان های پوستی

 

کاشت الوئه ورا + نحوه درست کردن ماسک صورت و مو الوئه ورا + مضرات استفاده از الوئه ورا

 

برای التیام زخم و ترمیم سوختگی پوست تعدادی از برگ ها رابا یک چاقوی تیز جدا کرده و لبه هاي‌ خاردار آنها را صاف کنید. سپس برگ را از عرض برش بزنید تا ژل بی رنگ و چسبناک موجود در آن خارج شود.

ژل خارج شده را بـه هراندازه کـه خواستید بر روی زخم مورد نظر بمالید .برگ هاي‌ بریده شده مجددا رشد نمی‌کنند، سعی کنید از برگ هاي‌ قدیمی تر و کلفت تر کـه بـه زمین رسیده اند جدا کنید.

 

1.درمان افتاب سوختگی با گیاه الوئه ورا

آلوئه ورا با خواص ضد التهابی و خنک کننده اي کـه دارد، یک درمان مناسب برای آفتاب سوختگی اسـت. یک لایه محافظ برای پوست فراهم می‌کند، کـه باعث حفظ رطوبت می‌شود. آلوئه ورا همچنین غنی از آنتی اکسیدان ها و موادمعدنی اسـت کـه می‌تواند بـه روند و سرعت التیام زخم کمک کند.

در مطالعه اي، محققان نتیجه گرفتند کـه ژل آلوئه ورا میتواند در درمان موضعی بیماری هاي‌ التهابی پوست مانند قرمزی ناشی از اشعه UV خورشید مفید و موثر باشد.

 

2.دارای مرطوب کنندگی با گیاه الوئه ورا

برای مرطوب کردن پوست تان از لایه هاي‌ ضخیم روغنی استفاده نکنید در عوض ژل آلوورا را جای گزین کنید کـه بدون مسدود کردن منافذ پوستتان، آنرا نرم و لطیف نگه می دارد.

ژل آلوئه ورا میتوان برای درمان پس از اصلاح صورت نیز استفاده کرد، کـه عده اي از خراش ها و سوختگی هاي‌ ناشی از تیغ را از روی صورت و گردن از بین می‌برد.

محققان همچنین ثابت کرده اند کـه ژل آلوئه ورا یک ماده موثر برای التیام هیدراتاسیون پوست اسـت و بـه عنوان یک عنصر مفید در فرمولاسیون لوازم آرایشی و درمان پوستهای خشک مورد استفاده قرار میگیرد.

 

3.سرعت بخشیدن به روند درمان زخم با گیاه الوئه ورا

از ژل آلوورا اغلب بـه عنوان یک درمان موضعی برای بریدگی ها، سوختگی ها و سایر زخمها استفاده میکنند و بـه خوبی جواب میدهد.

با مرور 4 آزمایش و مطالعه انجام شده، متوجه شدند کـه آلوئه ورا می‌تواند زمان درمان سوختگی هاي‌ درجه یک یا درجه دو را تقریبا تا 9 روز کاهش دهدو جلو بیندازد، کـه در مقایسه با گروه هاي‌ کنترلی دیگر فوق العاده خواهد بود.

بـه گفته عده اي از متخصصان و محققان، سرعت تولید سلول پوستی بـه وسیله ژل آلوئه ورا بـه دفعات بیشتر از سایر محصولات اسـت.

 

4.مبارزه با پیری زودرس پوست با گیاه الوئه ورا

از آنجا کـه آلوئه ورا غنی از ویتامین هاي‌ C و E و بتا کاروتن اسـت، ممکن اسـت عده اي از خواص ضد پیری را داشته باشد. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن نیز توانایی رفع و روشن شدن لکه ها را دارد، همچنین کمک می‌کند تا چهره شـما سال ها جوانتر بـه نظر برسد.

علاوه بر این چنانچه بارها دربخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم، می‌توان آلوئه ورا را در فرم مکمل برای مبارزه با پیری زودرس بـه کار برد، و برخی تحقیقات نشان می‌دهد کـه حتی تولید کلاژن بدن را افزایش میدهد و الاستیک پوست را فقط در 90 روز افزایش می‌دهد.

 

5.کاهش آکنه و عفونت با گیاه الوئه ورا

افرادی کـه مبتلا بـه آکنه هستند، ممکن اسـت کـه بـه دلیل خواص ضد میکروبی ژل آلوورا بخواهند ازآن برای درمان استفاده کنند کـه خواص دیگری را هم بـه همراه داشته باشد.

خواص ضد عفونی و ضد التهابی آن از پوست در برابر باکتریها و سایر بیماری هاي‌ پاتوژن کـه باعث عفونت و التهاب می‌شوند، کمک می‌کنند. ژل آلوئه ورا حاوی ژیبرلین و پلی ساکارید اسـت کـه رشد سلول هاي‌ جدید را تحریک می‌کند و التهاب و قرمزی ناشی از آکنه و جوش را کاهش می‌دهد.

بـه عنوان یک قابض و جمع کننده اندازه منافذ پوست را کاهش می‌دهد. و بـه از بین بردن چربی، کثیفی و یکروب هاي‌ بیش از حد کمک می‌کند. در دکتری آیورودا از آلوورا برای درمان پسوریازیس و اگزما نیز استفاده میکنند.

 

6. روشن شدن و رفع لکه های پوستی با گیاه الوئه ورا

بـه دلیل توانایی ژل آلوورا برای افزایش تولید سلول هاي‌ پوستی و مبارزه با التهاب و خارش قرمزی، یک درمان طبیعی برای از بین بردن لکه هاي‌ پوستی و همچنین علائم الاستیک پوست اسـت.میتوانید ژل آلوورا با لیمو ترکیب کنید و بـه عنوان یک تسکین دهنده لکه هاي‌ ناشی از افزایش سن نیز استفاده کنید

 

 همچنین بدانید فواید استفاده از ژل گیاه آلوئه ورا برای مو و پوست سر

کاشت الوئه ورا + نحوه درست کردن ماسک صورت و مو الوئه ورا + مضرات استفاده از الوئه ورا

 

1. افزایش رشد موی سالم با گیاه الوئه ورا

آلوورا با افزایش گردش خون در پوست سر بـه رشد موی جدید کمک می‌کند، همچنین حاوی ویتامین و موادمعدنی مهم و آنزیم هاي‌ پروتئولیتیک اسـت کـه سلول هاي‌ مرده پوست سر را ترمیم می‌کند

 

همچنین ژل آلوئه ورا خواص شاداب کننده و نرم کنندگی طبیعی دارد و بـه پروتئین اصلی مو «کراتین » از نظر آرایش شیمیایی بسیار شبیه اسـت و میتواند بـه التیام رشد مو و الاستیسیته بیشتر آن کمک کند و با التیام گردش خون در پوست سر بعد از شکست زندگی و خشکی موها پیش گیری میکند.

 

2.جلوگیری از شوره سر با گیاه الوئه ورا

شوره سر اغلب بـه دلیل خشکی پوست، عفونت هاي‌ قارچی و پوست تحریک شده یا روغنی بیش از حد اتفاق میوفتد. ژل آلوئه ورا بـه تمام این شرایط کمک میکند، همچنین دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی اسـت کـه بـه هیدراته شدن و متعادل کردن چربی پوست سر کمک میکند.

 

3.تغذیه رسانی برای مو و پوست سر با گیاه الوئه ورا

ژل آلوئه ورا همانطور کـه مو و پوست سر را مرطوب میکند، باعث نرمی و لطافت آن می‌شود. استفاده منظم از ژل آلوئه ورا درخشش و شادابی مو را باز می گرداند.همچنین کثیفی ها سلول هاي‌ مرده پوست را از بین می‌برد و متعادل کردن چربی از روغنی شدن بیش ازحد مو جلو گیری میکند.

 

چگونه میتوانیم ژل طبیعی گیاه الوئه ورا استخراج کنیم.

 

کاشت الوئه ورا + نحوه درست کردن ماسک صورت و مو الوئه ورا + مضرات استفاده از الوئه ورا

 

ابتدا یک یا چند برگ بزرگ از برگ آلوئه ورا را انتخاب کنید، با یک چاقوی تیز آنرا نصف کنید، لبه هاي‌ دندانه دار را برش بزنید.لایه بالایی برگ را از درازا شکاف دهید تا ژل آلوئه را در داخل آن ببینید و سپس بادقت پوست ژل آلوئه ورا را از برگ جدا کنیدو بدین وسیله ازآن استفاده کنید. فقط درنظر داشته باشید کـه مقدار استفاده نشده را درون یک ظرف ودر جای خنک نگه‌داری کنید تا سالم بماند.

 

طریقه استفاده از ژل آلوئه بینظیر برای پوست صورت و مو به روش های زیر:

علاوه بر این کـه میتوانید بـه اسانی ژل آلوئه ورای استخراج شده از گیاه آنرا مستقیما روی پوست یا موی خود اعمال کنید، پیروی از دستورالعمل هاي‌ زیبایی زیر نیز بازدهی آنرا بیشتر میکند.

 

1. ترکیب چای سبز و آلوئه ورا

ترکیب این دو عنصصر با یک دیگر بـه عنوان یک تونر پوستی عالی عمل خواهد کرد.و سپس آنرا روی صورت خود اعمال کنید کـه بـه بسته شدن منافع، دفع سموم، کاهش قرمزی و ورم کمک می‌کند. کسانی کـه پوست بیش از حد چرب دارند، می‌توانند از مقداری روغن فندق نیز استفاده کنند.

 

2.ترکیب آلوئه ورا و روغن زیتون برای آرایش چشم پاک کن

پاک کردن آرایش چشم و ابرو و مژه میتواند بسیار دشوار باشد. بـه همین دلیل اسـت کـه تعداد زیادی از محصولات مراقبت از چشم در بازار حاوی مواد شیمیایی خشن می باشند.اما آنها میتوانند موجب خشک شدن شدید پوست و آسیب بـه ناحیه اعصاب چشم شوند. این پاک کننده با استفاده از دو ماده:روغن زیتون فوق العاده و آب آلوئه ورا ساخته میشود.

 

3.ژل اصلاح برای صورت و بدن

استفاده از آلوئه ورا بـه تنهایی برای ژل اصلاح کاربرد دارد و پوست را نرم میکند، منافذ را می بندد، و علاوه بر مرطوب کنندگی موجب کشته شدن باکتریها میشود.اما بهتر اسـت کـه با صابون مایع کاستیل «صابون ملایم و سفت دارای روغن زیتون و هیدروکسید سدیم»؛ گلیسیرین گیاهی، روغن زیتون و روغن هاي‌ ضروری ترکیب شود تا بهترین نتیجه گرفته شود و کاربردی تر باشد.

 

4.اسپری نرم کننده و تسکین دهنده پس از آفتاب ترکیب با فندق

پوست را پس از قرار گرفتن در دسترس آفتاب با عناصری کـه در ذیل ذکر میشود، اسپری کنید. ویتامین E، فندق و آلوئه ورا.

 

5. اسکراب روشن کننده پوست ترکیب شکر، آب لیمو و آلوئه ورا 

اگر می خواهید پوستتان روشن شود و لکه هاي‌ پوستی از بین برود، از ترکیب شکر، آب لیمو و آلوئه ورا استفاده کنید.

 

6. تمیز کننده روزانه پوست الوئه ورا

برای انواع پوست «چرب، خشک و یا ترکیبی» مناسب اسـت. این شستشو دهنده ملایم حاوی ژل آلوئه ورا، روغن جوجوبا، صابون مایع کاستیل، خاک رس آرایشی و روغن، ضروری اسـت.

 

7. مرطوب کننده و آرامش بخش به صورت کرم

این یک نوع کرم صورت نرم و ابریشمی اسـت کـه بوی عالی دارد و تا ماه ها میتوان آنرا نگه‌داری کرد. همانطور کـه دربخش سلامت نمناک توضیح داده ایم برای تهیه آن نیاز دارید تا ژل آلوئه ورا، روغن بادام شیرین، روغن جوجوبا و اسانس هاي‌ مورد علاقتان رابا یک دیگر ترکیب کنید.

 

8. آلوئه ورا و عسل ماسکی عالی برای آکنه و ضد جوش

این ماسک با خواص ضد باکتری و ضد التهابی کـه دارد برای کاهش درد، ورم و خارش ناشی از آکنه بسیار موثر اسـت.

 

9. ترکیبی ماسک صورت آلوئه ورا و خیار برای پوست های خشک

استفاده از این ماسک منافذ را میبندد و خشکی پوست را کاهش میدهد. وقتی کافی اسـت تا مقداری خیار رنده شده رابا ژل آلوئه ورا ترکیب کنید، روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.

 

10. استفاده به عنوان شوینده 

این یک مواد عالی برای شست و شوی بدن، بـه خصوص هنگام بیدار شدن از خواب در هنگام صبح اسـت. آلوئه ورا، شی باتر، صابون پایه کاستیل و روغن هاي‌ پرتغالی و لیمو رابا یک دیگر ترکیب کنید و از بوی خوب و حس طراوت آن لذت ببرید.

 

11. استفاده از ان برای ضد پیری پوست با خیار و چایی

آلوئه ورا باعث کم شدن منافذ، تسکین چین و چروک و رطوبت رسانی پوست میشود. بدین منظور، خیار، چای سبز، چای بابونه، ژل آلوئه ورا و ژلاتین رابا یک دیگر ترکیب کنید.

 

12. بدنتان را خنک نگاه میدارد با ترکیب روغن فندق و نعناع

در روز هاي‌ گرم پرفشار تابستان، مقداری از ژل آلوئه ورا، روغن فندق و نعناع رابا یک دیگر ترکیب کنید و درون یخچال نگهدارید.

 

13.برطرف خستگی با اسکراب پا الوئه ورا و شکر

پس از یک روز کسل کننده کاری، مقداری شکر و آلوئه ورا را ترکیب کنید و بـه مدت 15 دقیقه روی پوستتان اعمال نمایید تا تمام خستگی را ازبدن شـما دور کند.

 

14. از بین بردن پف و تیرگی زیر چشم

آلوئه ورا، خیار و فندق رابا یک دیگر ترکیب کنید و اطراف چشمانتان اعمال کنید. این ماسک بـه رفع پف و تیرگی اطراف چشم کمک بسزایی خواهد کرد.

 

15. نرم کننده موثر مو  با ترکیب روغن بادام و روغن زیتون 

مقداری آلوئه ورا، روغن بادام و روغن زیتون رابا یک دیگر ترکیب کنید و ازآن بـه عنوان یک نرم کننده استفاده نمایید.

 

16. شامپو آلوئه ورا با ترکیب روغن جوجوبا، صابون کاستیل

شامپو کردن مو با آلوئه ورا، دارای مزایای فوق العاده اي اسـت. ژل آلوئه ورا، روغن جوجوبا، صابون کاستیل و روغن ضروری مورد علاقه خودرا انتخاب و باهم ترکیب کنید و سپس برای شستن موهایتان از این ترکیب استفاده کنید.

 

17. استفده به عنوان اسپری ضد وز مو

با استفاده از ژل آلوئه ورا وزی موی خودرا بگیرید و درخشش و برق طبیعی آنرا باز گردانید.

 

کاشت الوئه ورا + نحوه درست کردن ماسک صورت و مو الوئه ورا + مضرات استفاده از الوئه ورا

 

مضراتی که سبب میشود در مصرف آلوئه ورا احتیاط شود

 ژل آلوئه ورا برای استعمال خارجی ماده بی خطری اسـت اما در موارد نادری ممکن اسـت سبب حساسیت گردد.

 ژل آلوئه ورا در درمان زخم هاي‌ عمیق موثر نیست و شیره آن میتواند سبب گرفتگی یا اسهال شدید گردد.

زنان شیرده یا باردار نباید از این ماده استفاده کنند زیرا ممکن اسـت سبب انقباض رحم و سقط جنین شود.

 این ماده ممکن اسـت سبب تشدید بواسیر ؛ التهاب دیورتیکول ؛ کولیت یا سندرم روده تحریک پذیر گردد.

مصرف طولانی مدت آن سبب وابستگی بـه آن میشود  ؛ کودکان زیر 12 سال نبایستی از گیاه مصرف کنند.

مصرف طولانی مدت شیره آلوئه ورا میتواند سبب کمبود پتاسیم گردد.

 

قبل از مصرف آلوئه ورا، اگر داروهای زیر را مصرف می کنید، با پزشک خود مشورت کنید:

داروهای دیابتی

سووفلوران« بـه انگلیسی:« Sevoflurane« Ultane»

ملین هاي‌ محرک « Stimulant laxatives»

وارفارین« کومادین»« بـه انگلیسی:Warfarin« Coumadin»»

پلاویکس، آسپرین

داروهای دیورتیک« ادرارآور»

 

جدیدترین مطالب سایت