راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

مجموعه : ناخن و زیبایی
راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

چگونه ناخن های محکم و زیبایی داشته باشیم؟

ناخن ها هم مثل دیگر اعضای بدن احتیاج بـه رسیدگی دارند. برای داشتن ناخن هاي‌ زیبا و محکم تغذیه ؛ مصرف ویتامین ها و روغن هاي‌ طبیعی نیازهای بسیار اساسی اسـت. در اینبخش از تالاب راز داشتن ناخن هاي‌ زیبا ولی در عین حال قوی و محکم را برایتان آورده ایم.

عادت های خانم های حساس در نگهداری از ناخن هایشان

ناخن ها نیز مانند سایر اعضای بدن بـه مراقبت و نگه داری نیاز دارند و داشتن ناخنهای مرتب و کشیده یکی از رازهای مهم زیبایی دست و پاها می باشد. برای داشتن ناخن هاي‌ زیبا و مستحکم از نکاتی کـه در اینبخش از بهداشت و سلامت نمناک در رابطه با مراقبت و تقویت ناخن ها گفته شده اسـت، غافل نشوید.

 

راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

 

مشکلات همیشگی ناخن های ضعیف

آیا ناخن هاي‌ شـما کدر و ناسالم بـه نظر می‌رسند یا در دسترس شکستن هستند و مدام لب پر میشوند ؟ اگر اینگونه اسـت، شـما تنها نیستید و این یک مشکل رایج اسـت. ناخن از لایه هاي‌ لمینیتی پروتئینی بـه نام کراتین تشکیل شده اسـت.

 

ناخن سالم، صاف و بدون هر گونه گود افتادگی و یا شیار اسـت ؛ از طرفی دیگر، ناخن هاي‌ ضعیف بـه سهولت می شکنند و سخت رشد میکنند همچنین ممکن اسـت کـه علائم زردی و تغییر رنگ داشته باشند.

 

راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

 

ضعیف شدن ناخن ها اغلب بـه علت سهل انگاری و مراقبت هاي‌ غلط و نا مناسب اسـت و وقتی خشک میشوند و آب رسانی نمیشود، باعث ضعیف شدنشان می‌شود. قرار گرفتن طولانی مدت در دسترس آب یا مواد شیمیایی مانند مواد شوینده یا لاک ناخن می تواند از دلایل اصلی ضعیف شدن ناخن ها باشد.

 

شیوه سالم زندگی، تغییرات در رژیم غذایی، مراقبت مناسب از ناخن و عده اي از دارو هاي‌ خانگی ساده می‌تواند مشکل را حل کند و باعث سالم شدن و تقویت ناخن ها شود. همان طور کـه قبلا نیز گفته شد، ناخن ها از چند لایه پروتئینی بـه نام کراتین تشکیل شده اند، و از ناحیه پایه ناخن زیر کوتیکول رشد میکنند.

 

راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

 

ناخن هاي‌ سالم، صاف بدون شیار و هر گونه گودی می باشد و رنگ و قوام ان بدون تغییر اسـت. گاهی اوقات برخی نقاط یا لکه هاي‌ سفید بـه علت آسیب روی ناخن ها بوجود می‌آیند، اما در نهایت با رشد ناخن از بین می روند.

 

نشانه های وضعیت غیرعادی ناخن ها

با این وجود تمام شرایط مربوط بـه ناخن، عادی و طبیعی نیستند ودر برخی مواقع اگه متوجه عده اي از تغییرات شدید بـه دکتر متخصص مراجعه کنید کـه این تغییرات، عبارتند از :

 

راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

 

تغییر در رنگ ناخن مانند تغییر رنگ کل ناخن و یا یک لکه تیره زیر ناخن.
تغییر در شکل ناخن
نازک یا ضخیم شدن ناخن ها
جدا شدن ناخن از پوست
خون ریزی در اطراف ناخن ها
ورم یا درد اطراف ناخن ها
عدم رشد ناخن ها
آسیبات ناخن

 

برای داشتن ناخم های زیبا و سالم چه مراقبت هایی لازم است؟

 

برای داشتن ناخن هاي‌ سالم، زیبا و قوی باید روتین عده اي از خانمها را شناخته و پیش بگیرید، خانم هایي کـه همیشه در همه ی حال، ناخن هایي سالم و بـه اصطلاح جوان دارند.

 

راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

 

تمیز و خشک نگهداشتن ناخن

اینکار مانع از رشد باکتریها در زیر ناخن هاي‌ شـما می شود.در دسترس آب بودن بـه مدت طولانی می تواند بـه ناخن ها آسیب بزند پس در هنگام شستن ظروف یا استفاده از مواد شیمیایی قوی از دستکش استفاده کنید.

 

وسواس در شستن ناخن هارا کنار بگذارید

« از یک قیچی مانیکور استفاده کنید» و ناخن هایتان رابا شیب ملایم بگیرید. زمانی کـه از مرطوب کننده استفاده می کنید ان را بـه ناخن ها و کوتیکول ها نیز مالش دهید.

 

راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

 

ایجاد یک لایه محافظ

اعمال کردن یک سفت کننده ناخن می‌تواند بـه مستحکم تر شدن ناخن ها کمک کند.

 

استفاده از بیوتین

عده اي از تحقیقات نشان می‌دهد کـه مکمل هاي‌ تغذیه اي بیوتین ممکن اسـت بـه تقویت ناخن هاي‌ ضعیف یا شکننده کمک کند.

 

راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

 

ناخن هارا نجویید

ناخن هایتان را نجوید کـه این عادت می تواند آسیب بدی بـه ناخن بزند، حتی یک زخم یا برش کوچک در امتداد ناخن می تواند باعث ورود باکتریها یا قارچ ها شود کـه عفونت را ایجاد می‌کند.

 

هنگام استفاده از استون، مدلی را انتخاب کنید کـه میزان الکل کمتری دارد. اگر علائم و نشانه هاي‌ دیگری داشتید برای محاسبه با دکتر متخصص مشورت کنید.

 

راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

 

فوت و فن کوزه گری داشتن ناخن های زیبا

اسراری کـه در اینبخش از تالاب خواهیم گفت، اسراری طبیعی و گیاهی هستند کـه تعداد زیادی از خانم هاي‌ ناخن قشنگ دنیا از انها استفاده میکنند، اسراری شامل :

 

استفاده از روغن زیتون

ناخن هایتان را بـه طور کامل با مقداری روغن زیتون گرم ماساژ دهید و کاملا بپوشانید. 15 دقیقه صبر کنید و بعد با آب بشویید این درمان را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید.

 

راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

 

علاوه بر این 3 قاشق چای خوری روغن زیتون گرم و 1 قاشق چای خوری آبلیمو رابا یک دیگر ترکیب کنید و با استفاده از یک تکه پنبه روی ناخن هایتان اعمال کنید.اجازه دهید تا خشک شود و سپس یک دستکش نخی بپوشید، اینکار را قبل از رفتن بـه رخت خواب انجام دهید و صبح روزبعد با آب گرم بشویید.

 

چای سبز

یک فنجان چای سبز را آماده کنید، اجازه دهید تا خنک شود و سپس 10 تا 15 دقیقه ناخن هایتان را درون ان قرار دهید و اینکار را 2 بار در هفته تکرار کنید.

 

علاوه بر این می توانید 2 قاشق چای خوری چای سبز و مقداری نمک و چند قطره روغن گندم رابا یک دیگر ترکیب کنید و بـه مدت 5 دقیقه ناخن هایتان را درون ان بخیسانید و بعد با یک پارچه نخی خشک کنید.

 

راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

 

این روش را 2 بار در هفته تکرار کنید.

شـما همچنین می‌توانید چند قطره روغن چای سبز رابا روغن نارگیل یا ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و یک یا دوبار در هفته روی ناخن هایتان ماساژ دهید.

 

روغن درخت چای بخورید

چند قطره روغن درخت چای را دریک کاسه کوچک با آبگرم ترکیب کنید و سپس بـه مدت 3 دقیقه ناخن هایتان را درون ان قرار دهید. اینکار را چندین بار در هفته تکرار کنید.

 

راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

 

علاوه بر این، یک دوم قاشق چای خوری روغن ویتامین E یا روغن جوجوبا و 4 یا 5 قطره روغن درخت چای رابا یک دیگر ترکیب کنید و ان را بـه آرامی و بـه مدت چند دقیقه روی ناخن هایتان ماساژ دهید.

اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید. اینکار را 1 بار در هفته تکرار کنید.

 

استفاده مقداری تخم کتان

مقداری از روغن دانه هاي‌ کتان را بـه آرامی بـه مدت چند دقیقه و قبل از خواب ماساژ دهید. برای حفظ رطوبت دستکش دست کنید.

 

راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

 

همچنین می‌توانید دانه هاي‌ کتان را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. آن گونه کـه دو قاشق غذا خوری از دانه ها را بـه غلات یا اسموتی هاي‌ مورد علاقه خود بیافزایید.

 

استفاده از روغن ویتامینE

روغن ویتامین E یکیدیگر از درمان هاي‌ مناسب برای تقویت ناخن ها اسـت. خاصیت مرطوب کنندگی ان کمک می کند تا ناخن هایتان هیدراته و سالم بماند.

 

یک شماره کپسول ویتامین E را باز کنید و روغن ان را استخراج کنید و ان را روی ناخن هایتان اعمال کنید و بـه آرامی و بـه مدت چند دقیقه ماساژ دهید و اینکار را هرروز قبل از خواب تکرار کنید. برای دریافت مزایای بیشتر، پس از مشورت با دکتر کپسول هاي‌ ویتامین E را بـه صورت خوراکی مصرف کنید.

 

سرکه سیب بخورید

سرکه سیب حاوی مواد مغذی مختلف مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن اسـت کـه برای سلامت ناخن مناسب می‌باشد. علاوه بر این طبیعت اسیدی سرکه می تواند باعث درمان و یا مانع رشد قارچ و یا عفونت ناخن شود.

 

راز ناخن های قوی و یکدست چیست ؟

 

مقداری سرکه سیب رابا آب دریک کاسه کوچک مخلوط کنید، ناخن هایتان را بـه مدت 5 تا 10 دقیقه دراین محلول بخیسانید. این درمان را یک بار درهفته تکرار کنید.

یکیدیگر از گزینه ها این اسـت کـه یک قاشق چای خوری سرکه سیب را دریک لیوان بریزید و 3 بار در روز بنوشید.

 

داشتن ناخن هاي‌ زیبا آرزو هر خانمی اسـت اما باید بدانید کـه داشتن ناخن هاي‌ سالم و قوی و محکم دارای نکاتی اسـت کـه بالا برای تان گفته ایم و برای برآورده شدن این آرزو باید این نکات را رعایت کنید.

جدیدترین مطالب سایت