آسیب ناشی از آفتاب‌ سوختگی

مجموعه : سلامت پوست
آسیب ناشی از آفتاب‌ سوختگی

سلامت پوست آفتاب سوختگی

بریا درمان پوست که دچار آفتاب سوخته شده هست باید از مطالعه مطالب زیر بهرهگیری نمایند درمان آفتاب یکی از مهمترین عوامل محیطی و فیزیکی هست که روی پوست افراد اثر میگذارد

 

یک متخصص پوست و مو گفت : به افراد پیشنهاد می شود در ساعات ۱۰ صبح تا چهار بعدازظهر که شدت آفتاب چندان هست در معرض آن قرار نگیرند.

پزشک رشنو گفت: آفتاب یکی از مهم ترین عوامل محیطی و فیزیکی هست که روی پوست افراد اثر میگذارد.

وی با بیان این که ایجاد آفتاب‌سوختگی و کک و مک در فصل تابستان که زاویه آفتاب قائم‌تر و طولانی‌تر هست، شدت بیشتری دارد، اضافه کرد: افرادی که به دلیل‌هاي خاصی در آفتاب قرار می گیرند باید مراقبت‌هاي بیشتری از پوست داشته باشند.

 

این متخصص پوست و مو با بیان این که عوارض فوری و آنی آفتاب‌سوختگی، قرمزی و التهاب و خشکی پوست هست که اکثر در پوست‌هاي سفید و مایل به سفید بروز میکند، افزود: برنزه شدن پوست در افرادی که سبزه‌تر میباشند، بروز میکند.

 

آسیب ناشی از آفتاب‌ سوختگی

ایجاد آفتاب‌سوختگی و کک و مک در فصل تابستان ، شدت بیشتری دارد

 

رشنو بیان کرد: ایجاد لک، کک و مک، خال، سرطان‌هاي پوستی و پیرپوستی از دیگر عوارض قرار گرفتن در زیرنور شدید خورشید هست. آفتاب دورنگی روی پوست «لکه‌هاي روشن و تاریک» ایجاد می کند که لکه‌هاي سفید پوست اصلی و لکه‌هاي تیره بر اثر آفتاب‌سوختگی هست.

 

وی اضافه کرد: به افراد پیشنهاد می شود در ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر که شدت آفتاب چندان هست در معرض آن قرار نگیرند و با پوشش فیزیکی«کلاه، چتر، دستکش» و لباس‌هاي آستین بلند و مناسب بیرون آیند. همینطور نیاز هست از کرم‌هاي ضدآفتاب با دز کافی بهرهگیری شود؛ چراکه محافظ خوبی هست به شرطی که افراد چندان در معرض نور خورشید قرار نگیرند.

این متخصص پوست و مو افزود: افرادی که دارای پوست‌هاي چرب میباشند از ضدآفتاب فاقد چربی و افرادی که دارای پوست‌هاي خشک میباشند از کرم‌هاي دارای چربی بهرهگیری کنند. برای محافظت از پوست در مقابل نور خورشید نیاز هست هر دو ساعت یکبار کرم ضدآفتاب بهرهگیری کرد.

 

رشنو با تاکید بر این که چنانچه افرادی عادت به بهرهگیری از کرم‌هاي آرایشی دارند، نیاز هست گذشته از بهرهگیری از این کرم‌ها، کرم ضد آفتاب بزنند، گفت: مارک و کشور سازنده کرم‌هاي ضد آفتاب مورد دقت نیست، بلکه کرم‌هایي که دارای استاندارد و مجوز لازم از وزارت بهداشت بوده مورد تایید میباشند.

 

جدیدترین مطالب سایت