آکنه در هر سنی می‌تواند ظهور کند ؟

مجموعه : سلامت پوست
آکنه در هر سنی می‌تواند ظهور کند ؟

این بیماری پوستی به ویژه در نوجوانی بسیار رایج است. آکنه به ویژه در دخترها در مقایسه‌ با پسرها زودتر نمایان می‌شود. جالب است بدانید، نوزادان و بزرگسالان هم به آکنه مبتلا می‌شوند.

 

صورت بیش از اعضای دیگر در معرض ابتلا به آکنه استدرست است. بیش از 95 افرادی که مبتلا به آکنه هستند، از بروز جوش‌ها روی صورت به ویژه در ناحیه چانه، بینی و پیشانی شکایت دارند.

 

این نقاط در واقع مناطق غنی از فلکول‌های پیلو سباسه هستند نقاط دیگر بدن مثل کمر و شانه‌ هم می‌تواند به ویژه در پسرها و افراد مسن‌تر محل ظهور آکنه باشد.

 

آفتاب درمان آکنه است اشتباه است.

آفتاب دوستی خاله خرسه با آکنه دارد. در واقع آفتاب سبب خشک شدن جوش‌ها با ضخیم کردن پوست و بستن کانال خروج چربی می‌شود.

 

وقتی زیر نور آفتاب قرار می‌گیرید ممکن است حس کنید آکنه شما بهتر شده است، به ویژه این موضوع در ناحیه کمر ملموس‌تر است اما این بهبود دوام چندانی ندارد و با بیرون آمدن از زیر آفتاب دوباره آکنه ظاهر می‌شود.

 

برای کسانی که مبتلا به آکنه هستند استفاده از کلاه و دیگر پوشش‌های محافظتی در برابر آفتاب لازم و ضروری است.

 

بروز آکنه به دلیل رعایت نکردن بهداشت است اشتباه است.

ظاهر شدن جوش‌های سیاه و سفید یا دیگر انواع آکنه هیچ ارتباطی به تمیزی ندارد. دلیل آکنه فعالیت زیاد غدد چربی است که در حالت طبیعی برای محافظت از پوست لازم است.

 

افزایش ترشح چربی سبب بروز التهاب در ریشه موها می‌شود و در واقع ساک حاوی ریشه مو ورم می‌کند. رعایت بهداشت در این روند دخیل نیست.

 

برعکس برخی نوجوانان که خیلی عادت به شستن صورت دارند سبب شدیدتر شدن آکنه در خود می‌شوند. متخصصان توصیه می‌کنند اگر مبتلا به آکنه هستید تنها روزی دو بار آن هم با یک صابون ملایم پوست‌تان را به آرامی بشویید.

 
آکنه واگیردار است اشتباه است.
گرچه التهاب عامل اصلی بروز جوش‌ها و وجود باکتری در حفره ریشه مو دلیل اصلی آکنه است اما آکنه قابل انتقال به دیگران نیست.

 

با ازدواج، آکنه از بین می‌رود اشتباه است.
گرچه به نظر می‌رسد آکنه در پسرها با ازدواج کردن از بین می‌رود اما آغاز ظهور آن در دخترها است. استفاده از برخی وسایل آرایشی می‌تواند محرک بروز آکنه شود.

 

آکنه قابل درمان است درست است.

برای هر نوع از آکنه درمان‌هایی شامل داروهای موضعی که روی پوست مالیده می‌شود یا داروهای خوراکی وجود دارد اما قبل از مصرف هر نوع دارویی حتما لازم است به پزشک مراجعه کنید.

 

این موضوع سبب می‌شود با انتخاب داروی مناسب هم میزان جوش‌ها کاهش یابد هم احتمال زخم شدن پوست صورت و عفونت کمتر شود .

 

درمان در گروی پیروی صحیح از تجویزات است درست است.

مصرف دارو در زمان درست، در میزان معین، به تعداد صحیح و در مدت در نظر گرفته شد کلید موفقیت درمان است. در غیر این صورت احتمال موفقیت کاهش می‌یابد.

 

آکنه می‌تواند سلامت کل بدن‌ را به خطر اندازد درست است.

آکنه انواع گوناگونی دارد. در کنار جوش‌های معمولی، انواع حاد آکنه نیز وجود دارد که مثلا می‌توانیم به نوعی که در آن جوش‌های بزرگ و دردناک زیر پوست تشکیل می‌شوند اشاره کنیم. برخی از انواع آکنه با تب نیز همراه است .

 

جدیدترین مطالب سایت