خوراکی هایی که برای سلامت پوست مناسب است

مجموعه : سلامت پوست
خوراکی هایی که برای سلامت پوست مناسب است

آشنایی با مواد غذایی که برای جوانسازی پوست عالی است 

 

ضروری نیست برای سالم ماندن پوست از کرم هاي گرانقیمت بهرهگیری کنیم در ادامه میتوانید با غذایی هایي که برای سلامت پوست مناسب هست سایت تالاب را دنبال نمایید . 

 

غذایی هایي که برای سلامت پوست مناسب هست , به گزارش تالاب خشکی پوست یکی از مشکلات رایج پوستی در میان مردم هست. این خشکی پوست در فصلهایی مثل پاییز و زمستان تشدید میشود . میتوانید بدون بهرهگیری از داروهای شیمیایی و فقط با تغذیه از این غذاها خشکی پوست خودرا برطرف کنید .

 

بعضی از مواد طبیعی می‌توانند خشکی پوست صورت را درمان کنند.خشکی پوست یکی از مشکلات پوستی هست که بیشتر افراد برای درمان آن به داروهای شیمیایی روی می آورند. دراین مطلب مواد طبیعی رابه شما معرفی می‌کنیم که میتوانند خشکی پوست صورت شما را درمان کنند.

 

درمان خشکی پوست صورت با آجیل

 

سرشار از ویتامین E همچون آنتی اکسیدانی هست که ناجی تولیدات مواظبت از پوست قلمداد می‌شود. ویتامین E محافظ پوست در برابر آسیب هاي ناشی از اضطراب اکسیداتیو هست و مثل اسیدهای چرب امگا ۳ منتهی به پشتیبانی از پوست در برابر آسیب هاي اشعه UV خورشید نیز می‌شود.

 

درمان خشکی پوست صورت با آووکادو

 

مثل آجیل، آووکادو مقادیر بالای ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها را دارد. این میوه از چربی هاي اشباع نشده غنی هست و مصرف آن منتهی به حفظ رطوبت پوست میشود ضمن این‌که پیری زودرس پوست رابه تاخیر می اندازد و فرایند التهاب را در بدن کاهش میدهد.

 

درمان خشکی پوست صورت با سیب زمینی شیرین

 

سیب زمینی شیرین غنی از بتاکاروتن و ویتامین آ هست و بهمین دلیلی یکی از مغذی ترین مواد برای پیشگیری از خشک شدن پوست هست. ویتامین آ به تعمیر آسیب ها در سطح بافت و پیش گیری از پیری زودرس پوست کمک میکند.

 

درمان خشکی پوست صورت با میگو

 

میگو یکی از غذا هاي دارای بالاترین سطح روی هست و منتهی به تعمیر پوست با ساخت کلاژن می‌شود. دیگر غذا هاي غنی از روی عبارتند از گوشت گاو، لوبیا و جوانه گندم.

 

درمان خشکی پوست با روغن زیتون

 

روغن زیتون شامل ویتامین E و چربی هاي اشباع نشده به علاوه اسیدهای چرب امگا ۳ هست و یک نیروگاه تغذیه اي برای حفظ سلامت پوست قلمداد میشود. مصرف روغن زیتون پوست را در برابر اگزما و اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز پشتیبانی میکند.

 

درمان خشکی پوست با خیار

 

سیلیس، در سبزیجات غنی از آب مثل خیار منتهی به افزایش رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. خیار همینطور سرشار از ویتامین هاي آ و ث برای تسکین پوست و مبارزه با آسیب هاي پوستی هست.

 

درمان خشکی پوست با ماهی

 

ماهی هاي چرب مثل ماهی آزاد، قزل آلا و ساردین شامل مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا ۳ میباشند و مصرف انها منتهی به حفظ رطوبت و تقویت پوست میشود. کمبود امگا ۳ در مقابل خشکی پوست رابه همراه دارد. اگر مصرف ماهی برایتان امکان‌پذیر نیست، از دانه هاي بذر کتان و یا گردو برای رساندن امگا ۳ به بدن می‌توانید بهره بگیرید.

 

جدیدترین مطالب سایت