روش های خانگی و ساده برای رفع لکه های صورت

مجموعه : سلامت پوست
روش های خانگی و ساده برای رفع لکه های صورت

پاکسازی پوست صورت با روش های طبیعی و خانگی

آیا شـما بـه عنوان یک نوجوان در دسترس ایجاد آکنه هستید، یا دچار لکه هاي‌ تیره روی پوست خود شده اید؟! اگر می‌خواهید بدانید کـه چگونه پوست تان را بـه سرعت و به طور طبیعی می‌توانید دریک هفته درمان کنید، بهتر اسـت کـه ادامه مقاله را مطالعه کنید. در اینبخش از سلامت پوست تالاب بـه شـما بهترین راهنمایی ها و ترفند ها را کـه برای تعداد زیادی از زنان زیبا مورد استفاده قرار گرفته اسـت آورده ایم.

 

روش های خانگی و ساده برای رفع لکه های صورت

 

پاک سازی صورت با لیمو

روش اول: لیمو و خیار

لیمو را نصف کنید و آب ان را استخراج نمایید، سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 تا 12 دقیقه با آب گرم شستشو دهید، بعد از ان خیار را برش دهید و رنده کنید و روی پوستتان اعمال کنید، تا باعث مرطوب شدن ان شود.
شـما باید اینکار را روزانه تکرار کنید.

روش دوم: لیمو و عسل

آب لیمو را بگیرید و با 2 قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و سپس ان را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 17 تا 20 دقیقه با آب شستشو دهید.

 

روش سوم: لیمو و شکر

این ترکیب تاثیر بسیار زیادی در زهر زدایی و لایه برداری پوست دارد، کافی اسـت کـه فقط آب لیمو رابا شکر بـه نسبت مساوی تقسیم کنید و بر روی پوست خود اعمال کنید و با انگشتان خود بـه صورت دایره اي ماساژ دهید و بعد از 10 تا 12 دقیقه ان را بشویید.
این درمان را یکبار در هفته تکرار کنید تا از داشتن پوستی درخشان و نرم و سالم لذت ببرید.

 

روش های خانگی و ساده برای رفع لکه های صورت

 

2. سرکه سیب برای صاف شدن پوست

کافی اسـت تا مقداری سرکه سیب رابا آب ترکیب کنید و ان را روی پوست خود بمالید، اینکار بهترین راه حل برای حذف سلول هاي‌ مرده پوست و همچنین احیا و ترمیم پوست می باشد. بـه علاوه باید سرکه سیب « حدود 2 قاشق چای خوری » رابا دو فنجان آب ترکیب کنید و برای پیشگیري از مشکلات پوست در طول روز بنوشید.

3. نمک طعام مفید برای پوست:

شـما باید بـه سادگی چند قاشق چای خوری نمک رابا روغن زیتون ترکیب کنید و ان را تا زمانی کـه یک ماسک نسبتا غلیظ بـه دست آورید، ادامه دهید و بعد مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید و بـه آرامی ماساژ دهید. این بهترین راه حل برای حذف سلول هاي مرده پوست و کمک بـه تمیزی و پاکیزگی پوست اسـت.

 

روش های خانگی و ساده برای رفع لکه های صورت

 

4. عسل برای پاکسازی پوست:

روش اول: فقط عسل

باید مقداری از عسل را مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید و اجازه دهید تا بـه صورت طبیعی خشک شود و بعد با آب شستشو دهید.
این روش ساده را یک‌بار در روز تکرار کنید.

روش دوم :عسل، آرد نخود و شیر

شـما باید بـه مقدار یک بـه دو، عسل و شیر رابا یک دیگر ترکیب کنید و سپس یک قاشق چای خوری آرد نخود را بـه ترکیب اضافه کنید، بـه خوبی هم بزنید تا یک ماسک بـه دست آورید، سپس ان را بـه سراسر پوست صورت و گردن خود اعمال کنید، اجازه دهید تا 20 دقیقه بماند و با استفاده از آب ولرم شستشو دهید. فراموش نکنید کـه اینکار را یکبار در هفته تکرار کنید.

 

روش سوم: عسل و دارچین

دارچین قادر بـه مهار رشد باکتریها در پوست اسـت و عسل بـه عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و طبیعی عمل میکند.
پس مخلوط عسل و دارچین یک راه حل موثر برای روشن شدن و پاک شدن پوست اسـت.
بـه نسبت مساوی از عسل و دارچین رابا یک دیگر ترکیب کنید و این خمیر را روی پوست خود بمالید و حدود 12 تا 15 دقیقه صبر کنید ودر نهایت با آب ولرم شستشو دهید.

 

روش های خانگی و ساده برای رفع لکه های صورت

5. جوش شیرین برای صاف شدن پوست:

روش یک: جوش شیرین و آبلیمو یا آب

یک قاشق چای خوری جوش شیرین رابا یک قاشق چای خوری آبلیمو یا آب مخلوط کنید، تا خمیر خوب بـه دست آورید و ان را روی پوستی کـه قبلا تمیز کرده‌اید بمالید و بعد از چند دقیقه با آب گرم شستشو دهید و از یک حوله نرم استفاده کنید تا خشک شود.
این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

روش دوم: جوش شیرین و عسل

یک قاشق چای خوری جوش شیرین رابا یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و بـه آرامی روی پوست صورت خود بـه مدت چند دقیقه ماساژ دهید ودر نهایت با آب معمولی یا آب سرد برای بسته شدن منافذ شستشو دهید.
این درمان یکبار در هفته تکرار کنید.

6. پاپایا، گیاه چوب صندل و عسل:

یک شماره پاپایای رسیده را خرد کنید و سپس با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل ترکیب کنید، تا یک ماسک غلیظ بـه دست آورید.

سپس ان را مستقیماً روی پوست صورت و گردنتان اعمال کنید و بعد از 25 تا 30 دقیقه با آب سرد برای بسته شدن منافذ بشوید ودر نهایت با یک حوله خشک کنید، در آخر میتوانید مقداری گلاب را بـه پوستتان اعمال کنید تا اثرات ان را چندین برابر کنید.این درمان را یکبار در هفته تکرار کنید.

 

روش های خانگی و ساده برای رفع لکه های صورت

 

7. فواید نعناع و ماست برای پوست:

این را در پاسخ بـه تقاضای یکی از کاربران از بخش سلامت نمناک معرفی میکنیم ؛ یک قاشق چایخوری پودر نعناع رابا یک قاشق چای خوری ماست ترکیب کنید، بـه خوبی هم بزنید تا یک ماسک بـه دست آید، ان را روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم شستشو دهید.
نعناع و ماست

8. آب گیاه چریش برای پاکسازی پوست:

ابتدا یک مشت از برگ هاي‌ چریش را بشویید، بعد آب ان ها را بگیرید و با مقداری آب ترکیب نمایید. سپس ان را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. همچنین باید روزانه مقداری از آب گیاه چریش را بنوشید.

روش های خانگی و ساده برای رفع لکه های صورت

 

9. گردو برای صاف شدن و پاکسازی پوست:

در ابتدا مقداری از پودر گردو را در ماست بـه نسبت مساوی تقسیم کنید و سپس ان را روی پوست خود اعمال کنید و اجازه دهید تا خشک شود، بعد از خشک شدن ان رابا آب بشویید.
شـما باید این درمان را یکبار در هفته تکرار کنید.

همینطور می‌توانید سه شماره گردو را بـه مدت چند ساعت در آب بخیسانید و بعد صبح روزبعد ان را له کنید و با یک قاشق چایخوری گلاب ترکیب نمایید و ان را روی پوست خود بـه مدت یک ساعت اعمال کنید، سپس با آب گرم شستشو دهید.
این درمان را یک‌بار در هفته تکرار کنید. علاوه بر این میتوانید 2 تا 3 شماره گردو رابا یک لیوان شیر مخلوط کنید و روزانه بنوشید.

10. خیار برای پاکسازی پوست:

یک شماره خیار تازه را خرد کنید و بعد ان را مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید، اگر میتوانید با ان بخوابید و صبح روزبعد با آب گرم بشویید و خشک کنید. این درمان را هر شب قبل از خواب تکرار کنید.

 

روش های خانگی و ساده برای رفع لکه های صورت

11. آلوئه ورا برای پاکسازی پوست:

یک شماره گیاه آلوئه ورا تهیه کنید و ژل ان را استخراج کنید، سپس مستقیماً روی پوست خود اعمال کنید. میتوانید از یک تکه پنبه استفاده کنید و بعد از 25 تا 30 دقیقه کـه ژل خشک شد، ان را پاک کنید و بشویید.
فراموش نکنید کـه اینکار را 4 تا 5 بار در هفته تکرار نمایید.
راه طبیعی پاک‌سازی پوست صورت
پاک سازی پوست صورت با آلوئه ورا

12. آب گوجه فرنگی برای صاف شدن پوست:

اول از همه ی 2 شماره گوجه فرنگی تازه را له کنید و سپس ان رابا 2 قاشق چای خوری گلاب ترکیب کنید و روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب سرد شستشو دهید و اجازه دهید تا بـه طور طبیعی خشک شود.

 

روش های خانگی و ساده برای رفع لکه های صورت

13. زردچوبه برای صاف شدن و پاکسازی پوست:

روش اول: زردچوبه و آناناس

در ابتدا یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه رابا مقدار کافی آب آناناس ترکیب کنید، بـه خوبی هم بزنید تا یک ماسک یکنواخت بـه دست آورید و ان را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود و بعد با آب گرم بشویید.
این درمان را 2 تا 4 بار در هفته تکرار کنید.

روش دوم: زردچوبه ، آرد نخود و شیر یا آب

زردچوبه و آرد نخود بـه قسمت مساوی با مقدار کافی شیر یا آب ترکیب کنید و سپس ان را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از چند دقیقه کـه خشک شد، با آب شستشو دهید.
این درمان را تا زمانی کـه از شر زخمها و لکه هاي‌ تیره خلاص شوید، ادامه دهید.

14. توت فرنگی و ماست برای پاکسازی پوست:

اول از همه ی، 3 یا 4 شماره توت فرنگی رابا یک قاشق غذاخوری ماست ترکیب نمایید، می‌توانید از مخلوط کن استفاده کنید تا یک ماسک غلیظ بدست آورید و سپس آن را روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید.
این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.

15. سفیده تخم مرغ برای پوست:

روش اول: فقط سفیده تخم مرغ

بعد از جدا کردن سفیده و زرده تخم مرغ از یک دیگر ان را بـه خوبی هم بزنید تا فومی شکل شود و چند دقیقه صبر کنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه کـه خشک شد، آن را بشویید.

روش دوم: سفیده تخم مرغ، آرد نخود و آبلیمو

دو شماره سفیده تخم مرغ، 2 قاشق غذاخوری آرد نخود و 4 یا 5 قطره آب لیمو رابا یک دیگر ترکیب کنید تا زمانی کـه یک ماسک مناسب بـه دست آید، سپس آن را روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 18 تا 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.
سفیده تخم مرغ برای پوست

16. سیب زمینی برای پوست:

یک شماره سیب زمینی متوسط تازه را خورد کنید سپس ان را روی پوستتان اعمال کنید و بعد از 3 تا 5 دقیقه با آب سرد بشویید، اینکار را یکبار در روز تکرار کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید.

نکات اضافی:

صورت خودرا هرروز صبح و شبها بشویید. ماسک هاي‌ مراقبتی را شبها انجام دهید کـه پوست میـــخواهد استراحت کند ؛ اینکار بـه رفع آکنه و لکه ها کمک می‌کند. سعی کنید هفته اي یکبار بالشتتان را عوض کنید ،زیرا ممکن اسـت روغن مو هاي شـما بـه ان جذب شود و بـه پوستتان منتقل شود.

یک تکه لیمو ترش را روی صورتتان بـه مدت 10 ثانیه بمالید، اگر احساس سوزش کردید آن را بـه 5 ثانیه کاهش دهید. اینکار در روشن شدن پوست بـه شدت کمک خواهد کرد. اگر دچار التهاب یا قرمزی پوست هستید، میتوانید مقداری عسل را روی یک لیموی نصفه بریزید و اینکار را تکرار کنید.

 

پاک‌سازی پوست بـه روش هاي‌ مختلف انجام می‌شود کـه بالاتر بهترین ان ها را برایتان آورده ایم امیدواریم برایتان مثمر ثمر بوده باشد و اگر از این مطلب لذت بردید ان رابا دوستان تان هم بـه اشتراک بگذارید.

جدیدترین مطالب سایت