چطور پوستی نرم و لطیف داشته باشیم؟

مجموعه : سلامت پوست
چطور پوستی نرم و لطیف داشته باشیم؟

پوستی نرم و لطیف : یکی از پرکاربردترین محصولات آرایشی بهداشتی، کرم‌های مرطوب‌کننده هستند. مرطوب کردن روزانه پوست دست و صورت، یکی از ضروری‌ترین کار‌هایی است که باید برای مراقبت از پوست انجام دهید. بدون استفاده از کرم‌های مرطوب کننده، نمی‌توانید سلامت و زیبایی پوست خود را تامین کنید.

 

این محصولات با متعادل سازی چربی پوست، از پوسته پوسته شدن، ایجاد چین‌وچروک جلوگیری می‌کنند و باعث درخشندگی و لطافت پوست شما می‌شوند. در ادامه دلایل و نحوه استفاده از کرم‌های مرطوب‌ کننده و همچنین انواع کرم مرطوب کننده موجود در بازار را برای شما توضیح خواهیم داد؛ پس با ما باشید.

 

چرا روزانه باید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنیم

استفاده روزانه از محصولات مرطوب کننده، مزایای بی‌شماری برای پوست شما دارد. با آگاهی از این تاثیرات، مطمئنا مصرف منظم این کرم‌ها را در برنامه روتین سلامت پوست خود قرار خواهید داد. در ادامه تنها چند مورد از این مزایا را با شما به اشترک می‌گذاریم:

 

درمان خشکی پوست

شاید شناخته‌شده‌ترین دلیل استفاده افراد از کرم‌های مرطوب‌کننده، درمان خشکی پوست باشد. خشکی پوست مشکلی شایع است که درنتیجه کمبود آب در سطح بیرونی پوست ایجاد می‌شود. خشکی پوست مشکلاتی مانند خارش، احساس کشیدگی، پوسته پوسته شدن، ترک‌خوردگی و در نهایت پیری زودرس پوست را با خود به همراه دارد.

 

البته خشکی پوست، تنها مختص پوست‌های خشک نیست و ممکن است این مسئله برای افراد دارای پوست چرب و مختلط هم پیش بیاید. استفاده منظم از کرم‌های مرطوب‌کننده متناسب با نوع پوست، تاثیر چشمگیری در ایجاد تعادل در میزان چربی، رطوبت و رفع خشکی پوست دارد.

 

 جوان‌سازی پوست

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، هنگامی که پوست دچار خشکی ناشی از کمبود آب، شرایط آب و هوایی مانند سرما، قرارگیری در معرض بادهای گرم و یا حتی نتیجه نوعی ژنتیک فردی باشد، ترک‌ها و کشیدگی پوست، منجر به ایجاد چین‌وچروک و در نهایت پیری زودرس در فرد می‌شوند.

 

مرطوب کردن سطح بیرونی پوست به‌طور موثری از ایجاد این ترک‌ها جلوگیری خواهد کرد. بنابراین، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده روشی ارزان و در دسترس برای پیشگیری از پیری زودهنگام پوست خواهد بود.

 

 مراقبت از پوست‌های آسیب‌دیده و حساس

برخی افراد به دلیل حساسیت زیاد پوست خود، بیشتر از دیگران در معرض آفتاب‌سوختگی، اگزما، لک و التهاب هستند. کرم‌های مرطوب‌کننده برای پوست این افراد به‌صورت یک محافظ عمل کرده و از ایجاد آسیب‌های بیشتر و گسترش مشکلات پوستی این اشخاص جلوگیری می‌کنند.

 

جلوگیری از ایجاد جوش

شاید تابه‌حال این‌طور تصور می‌کردید که تنها پوست‌های چرب مستعد جوش و آکنه هستند؛ اما دلیلی علمی برای بروز جوش در سطح پوست‌های خشک هم وجود دارد. درواقع هنگامی که پوست شما خشک می‌شود، غدد چربی برای جبران کمبود چربی پوست، مقادیری چربی اضافی تولید می‌کنند که این چربی به صورت جوش روی پوست شما نمایان می‌شود. بنابراین اگر جوش می‌زنید با آگاهی پیدا کردن از نوع پوست خود، کرم مرطوب‌کننده متناسب با آن را تهیه و به‌صورت روزانه و منظم استفاده کنید. 

چطور پوستی نرم و لطیف داشته باشیم؟

انواع محصولات مرطوب کننده

محصولات مرطوب‌کننده تنوع زیادی دارند و محدود به کرم‌هایی که صرفا تاثیر مرطوب‌کنندگی دارند، نمی‌شوند. در میان این محصولات می‌توان از کرم‌ها، لوسیون‌ها و اسپری‌های مرطوب‌کننده و آبرسان که علاوه‌بر ایجاد تعادل رطوبت و چربی پوست، خاصیت ضدلک، ضدجوش، ضدآفتاب، جوان‌کننده و ترمیم‌کننده دارند نیز نام برد. همچنین کرم‌های روز و شب نیز در همین گروه قرار می‌گیرند؛ اما به‌طور کلی این محصولات به 2 دسته مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

مرطوب‌ کننده‌ها

فرمولاسیون مرطوب‌کننده‌ها بر پایه روغن‌ها هستند و حاوی انواع مواد پوشاننده مانند وازلین، روغن‌های معدنی، استرها و روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل، جوجوبا و… می‌باشند. عملکرد این نوع از مرطوب‌کننده‌ها، ایجاد لایه‌ای بر روی پوست و جلوگیری از خروج آب از سطح پوست است؛ این فرایند به لطافت و نرمی پوست کمک زیادی می‌کند.

 

آبرسان‌ها

در ترکیب آبرسان‌ها از موادی که قابلیت جذب آب دارند، مانند گلیسیرین، اسید هیالورونیک، آلوئه‌ورا و… استفاده می‌شود. این مواد با جذب آب موجود در پوست یا هوای محیط و نگه داشتن آن بر روی پوست، به حفظ لطافت و رطوبت آن کمک می‌کنند.

چطور پوستی نرم و لطیف داشته باشیم؟

نحوه استفاده از مر‌طوب‌کننده‌های پوست

برخی از کرم‌های مرطوب‌کننده مانند کرم‌های روز و شب در ساعات مشخصی از شبانه‌روز استفاده می‌شوند. این کرم‌ها را صبح‌ها پس از بیدار شدن از خواب و شب‌ها قبل از رفتن به تخت‌خواب به دست و صورت خود بزنید. کرم‌های مرطوب‌کننده دیگر را می‌توانید پس از شستشوی دست یا صورت و یا پس از استحمام روی پوست تمیز استفاده کنید.

 

همچنین کرم‌های مرطوب‌کننده گزینه‌ خوبی برای سطح زیرین آرایش شما هستند و در طول مدتی که کرم‌پودر و دیگر مواد آرایشی روی پوست شما قرار دارند به حفظ رطوبت پوست شما کمک می‌کنند. در این‌صورت با داشتن سطح پوستی صاف و درخشان، آرایش شما هم زیباتر به نظر خواهد رسید. هنگام استفاده از مرطوب کننده‌ها از گردن خود غافل نشوید.

 

نتیجه گیری

استفاده روزانه از کرم‌های مرطوب‌کننده، راهی آسان برای داشتن پوستی زیبا و سالم است. با تنوع بی‌نظیر این محصولات در بازار و امکان انتخاب محصولی سازگار با نوع پوست و نیاز‌های روزانه، شما می‌توانید از آسیب‌های ناشی از خشکی پوست پیشگیری کنید. برای دسترسی آسان به انواع کرم‌های مرطوب‌کننده و برندهای معتبر می‌توانید به سایت مو تن ‌رو مراجعه کنید.

جدیدترین مطالب سایت