چه نوع چروک‌ها‌یی توسط بوتاکس برطرف میشود؟

مجموعه : سلامت پوست
چه نوع چروک‌ها‌یی توسط بوتاکس برطرف میشود؟

چه نوع چروک‌ها‌یی توسط بوتاکس برطرف میشود؟

 

در اینجا انواع چروک هایی پوستی که توسط بوتاکس برطرف میشود را نام برده ایم.

 

چروك‌های استاتیك : که در حالت استراحت پوست، بر روی آن مشاهده می‌شوند. این چروك‌ها عمدتاً معلول عوامل مضر و آسیب‌رسان خارجی نظیر آفتاب هستند و در نتیجه تغییر بافت اصلی پوست ایجاد می‌شوند. به همین دلیل به درمان با تركیبات اسیدهای میوه و AHA، روش لایه‌برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن و لیزردرمانی برای نوسازی پوست به‌ خوبی پاسخ می‌دهند.

 

 چروك‌های دینامیك : که در نتیجه فعالیت زیاد عضلانی در ناحیه صورت پدیدار می‌شوند و عمدتاً ناشی از عادت‌های غلط و عوامل آسیب‌رسان داخلی هستند. این چروك‌ها معمولاً در یك‌سوم فوقانی صورت مشاهده می‌شوند.

 

چه نوع چروک‌ها‌یی توسط بوتاکس برطرف میشود؟

 

چروك‌های شعاعی اطراف چشم‌ها موسوم به چروك‌های پاكلاغی یا پنجه‌كلاغی، چروك‌های افقی پیشانی و چروك‌های اخم ناحیه میانی صورت از این نوع هستند. چروك‌های دینامیك معمولاً از چروك‌های استاتیك عمیق‌ترند و به‌خوبی به درمان با تزریق ماده بوتولینوم پاسخ می‌دهند. استفاده از ماده بوتولینوم، روشی انتخابی و مطمئن برای كاهش چروك‌های دینامیك دور چشم، چروك‌های افقی پیشانی و چروك‌های اخم صورت است.

 

 بوتاکس چگونه عمل می‌کند؟

وقتی فردی به دلیل ناراحت بودن از به وجود آمدن چین و چروک و خطوط روی صورتش به پزشک مراجعه می‌کند، برحسب وضعیت پوستش، درمان‌های متفاوتی از جمله بوتاکس به او پیشنهاد می‌شود.

 

این نوع درمان در کلینیک‌ها و مراکز پزشکی انجام می‌شود. مقدار کمی از بوتاکس توسط سوزن ظریف به داخل عضلات زیر چروک تزریق میشود، این باعث غیر فعال شدن عضله تولید کننده چین میشود و نتیجتاً چروک فعال محو میشود. برای همین بوتاکس برای برطرف کردن چین اخم (بین دو ابرو)،خطوط پیشانی و خطوط دور چشم بسیار عالی عمل میکند.

 

مطالب مرتبط:

بهترین زمان تزریق بوتاکس چه سنی است؟

7 توصیه ضروری قبل از اولین بوتاکس

عکس هایی از دختران قربانی دستگاه تقلبی بوتاکس

 

جدیدترین مطالب سایت