راهنمایی سبک پوشش کودک خود

راهنمایی سبک پوشش کودک خود

آشنایی سبک پوشش کودک خود

 

مجله هاي طراحی لباس، سایت هاي مد و مثل این‌ها، الهام گرفته و سبکهای مورد تأیید خود را با فرزندانتان به اشتراک بگذاریدسبک هاي پوشش کودک پوشیدن لباس توسط کودک، باعث تقویت احساس موفقیت در وی خواهد شد

 

کودکان از همان ابتدای کودکی سبک شخصی خود را توسعه می‌دهند. به محض این که نشانه هاي شکل گرفتن شخصیت آن ها نمایان میشود، بعضی الگوها و نقش هاي بخصوص را به بقیه ترجیح می‌دهند. عرصه را برای خودنمایی آن ها باز بگذارید تا این خلاقیت بیش از پیش نمایان شود. اگر کودک شما به مرحله اي رسیده که در انتخاب هاي خود می‌تواند مستقل باشد، جای نگرانی نیست. از الان شروع کنید و سبک مناسب انها را کشف کنید.

 

اعتماد به نفس او در توانایی هایشان را افزایش دهید

اگر بگذارید کودکتان خودش لباس هایش را بپوشد، باعث تقویت احساس موفقیت در وی خواهد شد. همینطور پوشیدن لباس، مهارت هاي حرکتی آن ها را بهبود می بخشد. با حمایت اندک بگذارید اینکار را خودشان انجام دهند. مواقعی که قصد بیرون رفتن ندارید، بگذارید لباس پوشیدن را تمرین کنند تا در موقعیت هاي اصلی عملکرد بهتری داشته باشند. فقط بنشینید و از لباس پوشیدن انها لذت ببرید.

 

او را با هنر «مد» آشنا کنید

با افزایش سن، کودکان را از ترکیب رنگ ها و اهمیت آن ها باخبر سازید. برای این که پیشنهاد هاي ماندگاری داشته باشید، بحث مد را با موضوع هاي دیگر ترکیب کنید. مثلاً اگر دختر شما به هنر و نقاشی علاقه مند هست و تقارن را می آموزد، با او در خصوص تناسب سبک لباس ها و تعادل ظاهر صحبت کنید. یا یک دامن، به همراه بلوز خوش دوخت متناسب با آن، چه ظاهر زیبایی می سازد. در مقابل همین دامن با یک ژاکت ضخیم چه ترکیب نامناسبی هست.

 

اعتماد به نفس او را با تشویق های به موقع بهبود ببخشید

آموزش غنیمت شمردن داشته هایشان، آن ها را برای مراحل بعدی زندگی آماده می سازد. تفاوت ها و برتری هاي او را برشمارید. بعنوان مثال رنگ هاي لباسی که به رنگ چهره او می‌آید را تحسین کنید و در مورد خودتان برعکس عمل کنید. این گفتگوها او را برای مراحل بعدی زندگی آماده میکند. هنگامی که در آینده از سبک خاص او انتقاد کردید، دوران کودکی را به خاطر آورده و این انتقاد را نیز یک تحسین بشمار می آورد.

 

مرزها را برای او ترسیم کنید

به کودک خود بفهمانید که گاهی اوقات شما برای انتخاب لباس هایي که بیرون میپوشد، تصمیم می‌گیرید. تا زمانی که لباسش مناسب سن و سال و گرچه آب و هوا باشد، آزادی عمل را از آن ها نگیرید و بگذارید خودشان انتخاب کنند. ممکن هست گاهی اوقات ایده هاي شما را نیز کپی برداری کنند و احساس عجیبی به شما دست دهد. اما در نظر داشته باشید، بیش از هر چیزی به سبک و ایده هاي شما افتخار میکنند. برای موقعیت هاي خاص، چندین انتخاب مناسب در اختیار او بگذارید، اما در نهایت انتخاب را به خودش واگذار کنید.

 

مد روز را زیر نظر داشته باشید

بچه هاي هم سن و سال اطراف او را زیر نظر بگیرید و در صورت امکان، از لباس هایشان الگوبرداری کنید. اگر کودکتان هنوز فهم درستی از سبک پوشش ندارد به او بفهمانید که مد چقدر میتواند او را در جامعه مطرح و یا برعکس، طرد کند.

 

راهنمایی سبک پوشش کودک خود

به کودکتان بفهمانید که مد چقدر می تواند او را در جامعه مطرح و یا برعکس، طرد کند

 

از سبک های مختلف الهام بگیرید

از مجله هاي طراحی لباس، سایت هاي مد و مثل این ها، الهام گرفته و سبکهای مورد تأیید خود را با فرزندانتان به اشتراک بگذارید. مشاهده نمایید کدام تصویر ها اکثر نظر او را جلب می‌کنند. ممکن هست کودک ۴ ساله شما محو تماشای سبک پانک دهه ۶۰ یا ستارگان نوجوان مدرن شود.

 

در نهایت، قدرت تخیل و استعدادهای کودکتان را دست کم نگیرید. سعی کنید با فرزند خود همۀ وقت در تعامل باشید. داستان هاي خیالی از لباس پریان برایش تعریف کنید یا از وقار شاهزاده قصه ها به او بگویید. به یاد داشته باشید زیبایی هاي کودکی فقط در کودکان نهفته هست و لباس تنها یکی از نمادهای ظاهر آن ها هست.

 

جدیدترین مطالب سایت