ایده هایی مناسب برای پیدا کردن بهترین روتختی

ایده هایی مناسب برای پیدا کردن بهترین روتختی

چگونه بهترین رو تختی را پیدا کنیم ؟

برای برترین انتخاب خود در اساس رو تختی باید مناسب ترین ها و شیک ترین ها را انتخاب کنید برای اطلاعات بیشتر میتوانید تالاب را دنبال نمایید.

 

اتاق خواب از جمله بخش هاي خانه هست که افزون بر زیبابودن باید مکانی پر از آرامش باشد زیبایی و سادگی اتاق خواب نقش قابل توجهی در آرامش آن دارد. یکی از انتخاب هاي مهم که در زیبایی اتاق خواب نقش چشمگیری دارد روتختی هست. روتختی را میتوان در دکوراسیون اتاق خواب نقش اول در زیبایی دانست اما روتختی افزون بر زیبابودن باید کیفیت و مقاومت داشته باشد.

9 مضمون در انتخاب یک روتختی خوشگل و باکیفیت

ایده هایی مناسب برای پیدا کردن بهترین روتختی

نحوه انتخاب بهترین رو تختی

 

1. سایز تختخواب

ابتدا سایز تخت خودرا معین كنید و بعد تصمیم بگیرید كه میخواهید روتختی تا چقدر پایین تر از تخت و تشك بیاید.

 

2. رنگ روتختی متناسب با اتاق خواب

ایده هایی مناسب برای پیدا کردن بهترین روتختی

رنگ روتختی را با سایر رنگ هاي موجود در اتاق خواب ست کنید

 

رنگ اتاق خواب هم مهم هست. برای انتخاب رنگ دو حالت وجود دارد: یكی انتخاب رنگی كه با سایر رنگ هاي موجود در اتاق هم خوانی داشته باشد و دیگری انتخاب رنگی كه با كل رنگ ها كاملاً متمایز باشد ودر حقایق ضد رنگ هاي موجود در اتاق باشد. اگر بیشتر به پروژه هاي سرد و ساده علاقه دارید انتخاب مدلهای تک رنگ برترین انتخاب خواهد بود. برای تنوع بیشتر از رنگ هایي بهرهگیری کنید که کمتر مورد بهرهگیری قرار میگیرند.

 

انتخاب روتختی برای اتاق خواب به علت تنوع در رنگ و شکل شاید کار دشواری باشد. اگر گذشته از خرید نکاتی همچون سنتی یا امروزی بودن آن؛ مجلل یا ساده بودن؛ رنگ سرد یا گرم داشتن آن را درنظر بگیرید می‌توانید انتخابی درست داشته باشید.

 

حتما این مضمون رابه ذکر داشته باشید هر روتختی؛ برای هر تختخوابی مناسب نیست زیرا تختخوابی با چوب هاي سنگین و کارشده حتما روتختی مجلل و سنگین را طلب می‌کند و روتختی ساده با رنگ هاي ملایم برای تختخواب هاي ساده که تاجی بلند ندارد بسیار مناسب هست.

 

3. مرغوبیت و کیفیت روتختی

بهتر هست گذشته از خرید روتختی و روبالشتی و ملحفه ها از سایز دقیق تشک و بالشت ها مطمئن شوید زیرا برخی از تشک ها و بالشت ها اندازه استاندارد ندارند.

 

حتما ملحفه اي که روی تشک قرار می‌گیرد از جنس نخ یا کتان و نرم و لطیف باشد تا موقعارتباط بدن با آن حساسیت ایجاد نکند. به علت شست و شو چندان ملحفه روتشکی حتما از جنس مرغوب و باکیفیت انتخاب شود.

 

4. روتختی هایي با نقش و نگار اسلیمی

ایده هایی مناسب برای پیدا کردن بهترین روتختی

برای دکوراسیون اتاق خواب سنتی از روتختی هایي با نقش و نگار اسلیمی بهرهگیری کنید

 

اگر مایل هستید اتاق خوابی با چیدمانی سنتی داشته باشید بهتر هست از روتختی هایي با نقش و نگار اسلیمی یا روتختی هاي چهل تیکه بهرهگیری کنید و با کوسن هاي ترمه دوزی شده روتختی و تختخواب خودرا تزئین کنید.

 

روی پاتختی ترمه اي خوشگل؛ هماهنگ با رنگ روتختی و کوسن بیندازید و با قراردادن آباژوری پارچه اي که از نظر رنگ و جنس هماهنگ با روتختی و کوسن هاست نمایی خوشگل و چشم نوازی به اتاق خواب دهید.

 

5. نوع پارچه روتختی

انتخاب نوع پارچه از جمله موارد حائز اهمیت هست. اگر می‌خواهید روتختی شما صرفاً مصرف دكوری داشته باشد كه به سهولت میتوانید نظیر هاي مختلفی پیدا كنید. اگر نیت دارید كه همچون روكش هم ازآن بهرهگیری كنید، پس باید قدری گرم تر باشد. اگر فرزند كوچک داشته باشید، طبیعتاً باید پارچه اي را انتخاب كنید كه نیاز به مواظبت كمتری داشته باشد و تمیز كردنش نیز آسانتر باشد.

6. روتختی هاي کتان

برای اتاق خواب هایي که وسایل آن فانتزی هست و با آباژورهای کوچک شیشه اي و لوسترهای تک حباب رنگی دکوراسیون شده بهتر هست از روتختی هاي کتان که بسیار نرم و پروژه هاي بسیار خوشحال و رمانتیک دارد بهرهگیری شود که فضای اتاق خواب را امروزی و جوان پسندانه میکند.

7. روتختی هایي از جنس ابریشم و ساتن

ایده هایی مناسب برای پیدا کردن بهترین روتختی

روتختی هاي ساتن و ابریشمی برای اتاق خواب هاي فانتزی و اسپرت انتخاب مناسبی نیستند

 

جنس و رنگ روتختی نقش بسیار زیادی در زیبایی اتاق خواب دارد. پس بهتر هست از نوع مرغوب و باکیفیت آن خریداری شود تا در صورت شست و شو زیبایی و کیفیت آن حفظ شود و رنگ آن در شست و شو از بین نرود.

 

روتختی هایي از جنس ابریشم و ساتن به علت نرم و براق بودنشان و نیز تنوع در رنگ و شکل آن ها بسیار برای اتاق خواب مناسب هست. مضمون قابل دقت این که روتختی هاي ساتن و ابریشمی برای اتاق خواب هاي فانتزی و اسپرت انتخاب مناسبی نیستند.

 

8. انتخاب روتختی با دقت به فصول سرد، فصول گرم

در انتخاب روتختی حتما ابتدا به رنگ دیوار یا رنگ دیگر وسایل موجود در اتاق خواب دقت کنید تا هماهنگی میان آن ها به اتاق خواب رنگ و حجم و عمق دهد. اگر همراه دارید روتختی اتاق خوابتان در هر یک از فصول به یک رنگ باشد در فصول سرد سال رنگ هاي زرشکی و سورمه اي ودر فصول گرم رنگ هاي روشن و کمرنگ بسیار مناسب هست.

 

9. آلرژی و حساسیت

موضوع سلامتی بحث مهم دیگر در انتخاب روتختی هست. از آنجایی که ما هر روز بین ۵ تا ۹ ساعت را در تخت خواب سپری می‌کنیم باید از ایمنی کامل تشک و لحاف خود مطمئن باشیم. در حال حاضر مدل هایي در بازار وجود دارند که دقیقا از تولیدات ارگانیک تهیه شده اند به این معنی که از مواد شیمیایی «رزین، چسب ها و رنگ هاي صنعتی» در انها خبری نیست و دقیقا طبیعی و سالم میباشند.

 

تعدادی از افراد نسبت به برخی از مواد به كار رفته در روتختی ها حساسیت دارند. اگر شما هم نسبت به پشم و پلی استر و یا سایر مواد شیمیایی آلرژی دارید، هنگام خرید می بایست این نكته را نیز مدنظر قرار دهید.

 

ایده هایی مناسب برای پیدا کردن بهترین روتختی

انتخاب بهترین رو تختی

ایده هایی مناسب برای پیدا کردن بهترین روتختی

در فصول سرد سال از رنگ هاي زرشکی و سورمه اي برای انتخاب روتختی بهرهگیری کنید

 

ایده هایی مناسب برای پیدا کردن بهترین روتختی

آموزش انتخاب بهترین رو تختی

 

جدیدترین مطالب سایت