آشنایی با ترفند های خرید پرده

آشنایی با ترفند های خرید پرده

ترفند های خرید پرده

هنگام گزینش پرده با آپشن هاي زیادی رو به رو می‌شویم و گزینش از بین انها کمی دشوار هست. این راهنما تا حدودی کار را راحت تر کرده و در گزینه پرده برای قسمت هاي گوناگون منزل به شما کمک میکند.

 

چگونه شروع کنیم؟

اگر هدف شما از نصب پرده پوشاندن و تاریک کردن اتاق هست باید پرده هاي آستر دار نصب کنید. اما اگر با نور اتاق هیچ مشکلی ندارید و پرده ها فقط حالت دکوری دارند پرده هاي بدون آستر نصب کنید. مزیت آستر این هست که پرده ها را از نور آفتاب محافظت کرده و عمر انها را اکثر میکند. به علاوه پرده را سنگین تر و شیک تر میکند.

 

آشنایی با ترفند های خرید پرده

اگر هدف شما از نصب پرده پوشاندن و تاریک کردن اتاق هست باید پرده هاي آستر دار نصب کنید

 

رنگ و جنس پرده

جنس 

حال و هوای اتاق را در نظر بگیرید. برای یک فضای رسمی پارچه هاي ابریشمی یا مخمل مناسب میباشند که برای تمیز کردن آنها شستشوی خشک لازم هست. گرچه برای این فضاها می‌توانید از ترکیب پارچه هاي ساتن و نخ یا ابریشم طبیعی و مصنوعی هم بهرهگیری کنید که قابل شستشو میباشند. برای فضاهای غیررسمی پارچه هاي کتان و مخمل میتوانید بهرهگیری کنید. گرچه پارچه هاي نخی هم مناسب میباشند این پارچه ها برای هر دکوری مناسبند و حس لطافت و پاکیزگی میدهند.

 

آشنایی با ترفند های خرید پرده

برای یک فضای رسمی پارچه های ابریشمی یا مخمل مناسب هستند

 

رنگ

هنگام گزینش پرده باید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید پرده هم رنگ دکور باشد یا رنگی متضاد داشته باشد. اگر می‌خواهید هم رنگ باشد باید رنگ پرده را کمی پر رنگ تر یا کم رنگ تر از رنگ دیوار گزینه کنید. یا رنگی نمونه رنگ یکی از وسایل اتاق مانند فرش گزینش کنید. اگر پرده بدون آستر گزینه کرده اید که نور آفتاب از پشت پرده به داخل منزل می تابد رنگ پرده نیز به داخل منزل منعکس میشود. پس باید در گزینش رنگ پرده محتاط باشید.

 

طرح

یک قانون کلی درمورد طرح پرده ها: اگر مبلمان اتاق طرح دار هست پرده ساده و اگر مبلمان ساده هست پرده طرح دار گزینه کنید. اکثر سعی کنید طرح هاي ریز و نامحسوس مانند نقطه نقطه یا طرح ترمه. طرح هاي درشت کمی جسارت می‌خواهد.

 

راهنمای انتخاب و نصب پرده

اگر پایین پرده به کف زمین بخورد شیک تر و زیباتر هست اما اگر با زمین فاصله داشته باشد کمی قدیمی و منسوخ شده هست. در اینجا دو قانون برای اندازه پرده ها آورده ایم.

 

آشنایی با ترفند های خرید پرده

اگر پایین پرده به کف زمین بخورد شیک تر و زیباتر هست

 

پایین پرده به موازات سطح زمین

این مدل پرده حالت کلاسیک دارد و برای پنجره هایي که دائما باز و بسته می‌کنید مناسب هست. پایین پرده یا باید کمی به زمین بخورد و یا یکی دو سانت با زمین فاصله داشته باشد. این اندازه برای کافه رستوران ها بسیار مناسب هست. به علاوه برای آشپزخانه و حمام.

 

پرده بلند و قسمتی از آن روی سطح زمین را بپوشاند

امروزه پرده هاي بلندتر که ۲ الی ۷ سانتیمتر از آن روی زمین باشد شیک تر هست. اگر اندازه هاي کف اتاق یک اندازه و همسطح نیستند بهتر هست از پرده هاي بلند بهرهگیری کنید تا به مشکل نخورید. پرده هاي بلند شیک تر و رمانتیک تر میباشند اما نیاز به مراقبت بیشتری دارند. چون هر بار که منزل را جارو میزنید مجبورید آن را دوباره مرتب کنید.

 

راهنمای انتخاب و نصب پرده

عرض پرده باید حداقل دو برابر عرض پنجره باشد. اما اگر تصمیم دارید پرده را روی قاب پنجره نصب کنید باید یک و نیم برابر عرض پنجره پهن تر باشد.

 

آشنایی با ترفند های خرید پرده

عرض پرده باید حداقل دو برابر عرض پنجره باشد

 

راهنمای انتخاب و نصب پرده

معمولا نصب چوب پرده کمی بالاتر از پنجره زیباتر هست چون پرده اکثر خودش را می اندازد. اما دو قانون کلی برای چوب پرده ها وجود دارد که به شرح زیر هست.

 

آشنایی با ترفند های خرید پرده

معمولا نصب چوب پرده کمی بالاتر از پنجره زیباتر هست چون پرده اکثر خودش را می اندازد

 

چوب پرده بالاتر از پنجره

اگر می‌خواهید پنجره بلندتر به نظر برسد چوب پرده را حدود ۱۰ سانت بالاتر از پنجره یا در فاصله بین سقف و قاب پنجره نصب کنید.

 

چوب پرده پهن تر از پنجره

اگر چوب پرده را کمی پهن تر از پنجره در نظر بگیرید هم پنجره بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و هم وقتی پرده ها باز هست نور بیشتری به داخل اتاق می تابد. هر طرف به اندازه ۳۰ سانتیمتر پهن تر در نظر بگیرید.

 

جدیدترین مطالب سایت