رنگ‌های هم‌ خانواده را انتخاب کنید

رنگ‌های هم‌ خانواده را انتخاب کنید

این بار پوشش‌های الیافی را تجربه کنید

 

این روزها کاغذدیواری حسابی گران است و با رنگ هم نمی‌توان جلوه خیلی متفاوتی به دیوار داد اما ما یک پیشنهاد ویژه داریم؛ پوشش‌های الیافی با پایه اصلی الیاف سلولوزی (الیاف طبیعی) و سنگ‌های تزئینی که به‌صورت خمیر درآمده و با ماله‌های شیشه‌ای روی دیوار و سقف اجرا می‌شود.

 

بعد از خشک شدن نه‌تنها قابل شست‌وشو و مقاوم در برابر رطوبت است بلکه مقاومت آن در برابر ضربه هم  قابل توجه است. یعنی چنانچه به این پوشش صدمه‌ای وارد شود به راحتی در مدت چند دقیقه توسط خود شخص قابل ترمیم است‌.

 

از دیگر مزایای این  پوشش‌ها که بیشتر به عنوان بلکا شناخته می‌شود، عایق بودن آنها در برابر گرما، سرما و صداست. از طرف دیگر برای نصب آن به هیچ زیرسازی نیاز نیست و به خوبی تمام ترک‌های دیوار را می‌پوشاند.

رنگ‌های هم‌ خانواده را انتخاب کنید

 رنگ‌ مبل‌ها باید متفاوت باشد

اگر دوست دارید فضایی مدرن به اتاق بدهید پیشنهاد می‌کنیم مبل‌های‌تان را از دو رنگ متفاوت و حتی متضاد انتخاب کنید؛ چنین رنگ‌هایی در کنار هم تاثیری چشمگیر بر بیننده می‌گذارند چنان که حتی پس از بستن چشم‌ها این تاثیر تا مدت کوتاهی در ذهن آنها باقی می‌ماند.

 

مثلا می‌توانید رنگ کاناپه‌تان را متفاوت از مبل انتخاب کنید البته باید تناسب بین آنها را با کوسن‌های رنگی و در یک زمینه به‌دست بیاورید مثلا همانند این اتاق روی هر‌کدام کوسن‌هایی به رنگ مبل دیگر یا حتی کوسن‌های یکسان قرار دهید.

 

یادتان نرود که تاثیر نور موجود در محیط و شرایط منزل خود را نیز در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال دیوارهای زرد درخشان برای یک خانه آفتابگیر در منطقه‌ای با آب و هوای گرم و آفتابی، بسیار زیبا به نظر می‌رسند؛  اما همین رنگ روی دیوارهای یک اتاق شمالی که از نور طبیعی کمی بهره‌مند است نه‌چندان زیبا و کسل‌کننده خواهد بود.

رنگ‌های هم‌ خانواده را انتخاب کنید

  سفید را فراموش نکنید

رنگ سفید در خانه نه‌تنها زیبایی را چند برابر می‌کند بلکه نوعی حس تمیزی را هم القا می‌کند اما در این آلودگی هوا و گرد‌و‌خاک‌ها نگهداری سفید به این راحتی‌ها نیست. ما یک پیشنهاد ویژه داریم اینکه سطوحی را سفید کنید که به راحتی با یک دستمال نمدار تمیز شوند مثل روکش میز یا طبقات کتابخانه یا حتی یک لوستر سفید قابل شست‌وشو یا…. در این حالت نه‌تنها فضای خانه طراوتی خاص پیدا می‌کند بلکه می‌توانید با یک دستمال و مقدار خیلی کمی مواد شوینده خانه را برق بیندازید.

 

همه خوبی‌های مبل پایه‌دار

پیشنهاد می‌کنیم وسایل اتاق‌های پررفت‌وآمد مثل نشیمن را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که جاروکردن زیر آنها امکان‌پذیر باشد، مثلا مبل‌‌هایی که پایه‌های نسبتا بلند چوبی دارند هم وزن سبک‌تری داشته، هم به راحتی جابه‌جا می‌شوند و هم دیگر نگران جمع‌شدن خاک زیر آنها نیستید چرا‌که هربار می‌توانید به راحتی زیر آنها را جارو کنید.

 

منبع: آکاایران

 
 
جدیدترین مطالب سایت