ایده های ناب برای روشن کردن فضای خونه

ایده های ناب برای روشن کردن فضای خونه

با تغییر دادن دکوراسیون خانه قضای روشن را هدیه دهید 

 

چیدمان خانه اکثر اوقات فضای خانه را می گیرد و نمی‌گذارد خانه زیبایی خودش را نشان دهد در ادامه میتوانید با ایده هاي ناب برای روشن کردن فضای خونه تالاب را دنبال نمایید. 

 

به گزارش تالاب این موضوع می‌تواند اهمیت نور را در طراحی چیدمان خانه شما بیش از پیش مشخص کند. مطمئنا راه هاي بسیار خوبی برای فراهم سازی نور مناسب اتاق ها، حتی برای اتاق هاي تاریک خانه وجود دارد، که با به کارگیری این روشها می‌توان به صورت بهینه تری از فضای روشن خانه بهرهگیری کرد.
 

 
قسمت هاي تاریک خانه را بررسی کنید
احتمالا خانه شما با هر طراحی یا نقشه اي که از نظر معماری داشته باشد، نقاطی را در خود جای داده هست که از نظر بهرهگیری از نور، عمده بهینه نیستند. این بخش هاي خانه همچون نقاط تاریک شناخته میشوند و می‌توانند حاوی صندوق خانه و گنجه، اتاق هاي نشیمن، اتاق خواب و … باشند که معمولا دسترسی زیادی به نور طبیعی ندارند، یا در آن ها از ترکیب رنگی در نقاشی دیوارها و چیدمان مبلمان ها بهرهگیری شده هست که محیطشان را تبدیل به حفره هایي تاریک کرده هست.
 
 
 ایده های ناب برای روشن کردن فضای خونه

تغییر دکوراسیون و روشن سازی خانه 

 

 
 
گذشته از این که این قسمت هاي خانه را پرنورتر کنید، لازم هست که فاکتورهایی که سبب تاریک شدن این فضاها شده هست را بشناسید. باید بفهمید که آیا نیاز به پنجره هاي بیشتری برای ورود نور طبیعی به اتاق ها دارید، یا این که بایستی از رنگ هاي روشن تری برای مبلمان و وسایل خانه خود بهرهگیری کنید؟
 
 
از رنگ هاي روشن و خنثی در کنار رنگ هاي تیره بهرهگیری کنید
اگر به رنگ هاي گرم و تیره در چیدمان خانه علاقه مند هستید و دوست دارید رنگ هایي مانند قهوه اي اسپرسو، عسلی، فندقی و … را در وسایل منزلتان بکار گیرید، حتما از رنگ هاي خاکستری روشن و سفید هم غافل نشوید. بهرهگیری از این رنگ هاي روشن در کنار رنگ هاي تیره اي که برای کفپوش ها و مبلمان اتاق بهرهگیری میشود، تعادل بسیار خوبی را در میزان روشنایی محیط خانه فراهم خواهد کرد.
 
 
ایده های ناب برای روشن کردن فضای خونه 
 

 
سقف به رنگ تیره احتیاج به نور بیشتری دارد
در تعداد زیادی از خانه ها، سقف اتاق ها به رنگ تیره رنگ آمیزی می‌شوند. همینطور ممکن هست از ورقه هاي چوبی برای پوشاندن سقف خانه بهرهگیری شود. این مسئله باعث می‌شود فضای اتاق ها تاریک تر به نظر برسد ودر عین حال که آرامش بیشتری به محیط منتقل میشود، بهرهگیری از روشنایی اکثر در اتاق ها ضرورت پیدا کند.
 
 
سعی کنید از چراغ هاي روشنایی بیشتری در اطراف چنین اتاق هایي بهره گیرید و با ایجاد نور غیر مستقیم، محیط این بخش هاي خانه را روشن تر کنید. به مخصوصاً اگر از کلید هاي دیمر بهرهگیری کنید، می‌توانید شدت نور را بنا بر دلخواه خودتان در ساعت هاي گوناگون روز تغییر دهید.
 
 
 ایده های ناب برای روشن کردن فضای خونه

انواع تغییر دکوراسیون ها برای روشنایی خانه 

 
 
آشپزخانه هاي پر نورتر، لذت بخش تر خواهند بود
اگر به بهرهگیری از رنگ هاي تیره در آشپزخانه علاقه دارید و ترجیح میدهید کابینت هاي آشپزخانه را با رنگ هاي تیره گزینه کنید، حتما باید از چراغ هاي روشنایی بیشتری هم بهره گیرید. سعی کنید در حاشیه کابینت هاي دیواری نور بیشتری برای روشن کردن فضا اختصاص دهید ودر عین حال از نور هاي مستقیم روی میز آشپزخانه هم بهرهگیری کنید. اگر می‌خواهید از فضای آشپزخانه خودتان لذت بیشتری ببرید و با اشتهای بیشتری آشپزی کنید، حتما بهرهگیری از چراغ هاي نورانی را مدنظر قرار دهید.
 
 
ایده های ناب برای روشن کردن فضای خونه 
 
 
در اتاق خواب خود تعادل مناسبی میان روشنایی و تاریکی برقرار کنید
اتاق خواب خانه یکی از مکان هایي هست که باید بطور کامل مطابق سلیقه خودتان طراحی شود و چیدمان آن بایستی به گونه اي باشد که آرامش و آسودگی بیشتری برایتان فراهم کند. مطمئنا مهمانان شما به اتاق خوابتان کمتر رفت و آمد خواهند داشت و محیط آن بسیار شخصی تر از دیگر نقاط خانه خواهد بود. اگر دیوارهای اتاق خواب تیره باشند، بهتر هست با به کارگیری کنتراست مناسب و بهرهگیری از رنگ هاي روشن مانند طیف زرد و رنگ هاي کرمی در تخت خواب خودتان، تعادل چشم نوازی در چیدمان اتاقتان ایجاد کنید.
 
 
بالشت ها و رختخواب ها با رنگ هاي گرم و روشن در کنار رنگ هاي تیره اتاق جو آرامش بخشی رابه محیط می بخشند. چنانچه دیدن میکنید پیشنهاد زیادی به بهرهگیری از چراغ هاي نورانی شدید در اتاق خواب نمیکنیم. بهتر هست برای این قسمت از خانه بهرهگیری از آباژورها و نورهای غیرمستقیم را در ارجحیت قرار دهید.
 
 
 ایده های ناب برای روشن کردن فضای خونه
 
 
از به کارگیری رنگ هاي تیره هراس نداشته باشید
آیا به فکر رنگ آمیزی مجدد اتاق هایتان افتاده اید؟ اگر به بهرهگیری از رنگ هاي تیره علاقه دارید، هیچ هراسی به دل خودتان راه ندهید. مطمئن باشید که به کارگیری این رنگ ها چیدمان خانه تان را متحول و جذاب خواهد کرد.
 
 
این رنگ ها افزون بر این که ظاهر ناب و شخصی تری به فضای اتاق هایتان می بخشد، میتواند آرامش بیشتری را نیز به محیط خانه منتقل کند. در عین حال با کمی هوشمندی اکثر و بهرهگیری از چراغ هاي روشنایی مناسب میتوانید محیط این اتاق ها را بنا به کاربردی که دارند زیباتر و قابل بهرهگیری تر نمایید. با دقت به میزان نور طبیعی که وارد اتاق میشود و تعدد پنجره ها، طیف رنگ بکار رفته در چیدمان خانه را روشن تر یا تیره تر کنید.
 
 
ایده های ناب برای روشن کردن فضای خونه

ایده های خاص برای تغییر دکوراسیون ها برای روشنایی خانه 

 

 

 همینطور به نور هاي سقفی و چراغ هاي تعبیه شده در حاشیه دیوارها هم دقت مخصوصاً نشان دهید. در عین حال به کارگیری مبلمان و وسایلی که رنگ هاي روشنی دارند به تعادل بهتر محیط نیز کمک خواهند کرد.
 
به ذکر داشته باشید که صرف نظر از رنگ چیدمان اتاق ها، بکار گیری نور مناسب در محیط خانه می‌تواند جلوه زیباتری به تزئینات اتاق و چیدمان خانه شما ببخشد و حتی فضاهای محدود و کوچک خانه را دلبازتر و بزرگتر نشان دهد. مهم‌ترین نکته اي که بایستی مد نظر قرار دهید این هست که سعی کنید منابع نور طبیعی خانه را به هیچ عنوان فراموش نکنید و برترین بهره را از پنجره هاي تعبیه شده در محیط اتاق هایتان ببرید.
 
 
جدیدترین مطالب سایت