بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از ایده هاي‌ طراحی اتاق کودک را منتشر کرده ایم. کودکان و بزرگسالان این فضاهای ساده، شایان ستایش و الهام گرفته را دوست خواهند داشت.

 

30 ایده طراحی اتاق بازی کودکان پر جنب و جوش برای ایجاد خلاقیت بی پایان

چه فرزند شـما ترجیح دهد وانمود کند، روی کاردستی کار کند، لباس بپوشد یا داستان بخواند، او سزاوار فضایی آرام اسـت تا وقت خودرا برای انجام کاری کـه دوست دارد بگذراند. در حالی کـه اتاق خواب یدکی، گاراژ یا اتاق زیر شیروانی مکان مناسبی برای راه اندازی اسـت، بـه اسانی می‌توان یک فضای کوچک «فکر کنید: کمد یا طاقچه نامناسب» را بـه اتاق بازی کودکان تبدیل کرد کـه تخیل را قلقلک می دهد.

 

برای این کـه بـه شـما کمک کنیم رویاهای بچه‌هایتان را بـه واقعیت تبدیل کنید، ایده‌هاي‌ الهام‌بخش اتاق بازی بچه‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم – بـه‌علاوه، با کارشناسانی صحبت کردیم کـه اهمیت زمان بازی و فضاهای مناسب بچه‌ها را بـه اشتراک می گذراند.

 

وقتی کودکان یک منطقه بازی اختصاصی دارند «حتی اگر کوچک باشد»؛ احتمال بیشتری دارد کـه مستقل و خلاقانه بازی کنند. بـه علاوه، انها تمایل دارند کـه مالکیت اسباب‌بازی‌هاي‌ خودرا در دست بگیرند و آشفتگی‌هاي‌ خودرا تمیز کنند «یک سازمان‌دهنده اسباب‌بازی عالی کمک میکند!».

 

ان گیلیارد، طراح اتاق بازی و یکی از بنیان‌گذاران، می گوید: «وقتی بچه‌ها فرصت تمرین بازی مستقل در فضایی را دارند کـه میخواهند در ان باشند، فرصت بیشتری برای ایجاد مهارت‌هاي‌ مهم از جمله حل مسئله، تفکر انتقادی و نتایج مذاکره دارند. 

 

بیشتر بخوانید: رویایی ترین دکوراسیون اتاق برای کودکان

 

1. به همه چیز یک مکان بدهید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

از سطل، سبد و قفسه برای در معرض نگه داشتن اسباب بازی ها برای کودکان استفاده کنید. در این جا، طراح ان گیلیارد از grOH! Playroom از سطل‌هاي‌ خال‌خالی شیک و یک عثمانی حصیری برای نگه‌داری اسباب‌بازی‌ها، علاوه بر قفسه‌هاي‌ باز برای نمایش کل مجموعه کتاب‌هایشان استفاده میکند.

 

بکی توماس، موسس و معلم Playgroup، می گوید: «کودکان بـه سازماندهی با اسباب بازی هاي‌ خود نیاز دارند تا بتوانند برنامه ریزی کنند و ایده هاي‌ خودرا اجرا کنند. زمانی کـه کودکان بتوانند ایده‌هاي‌ بازی خودرا با مواد سازمان‌یافته در چشم شروع کنند، بهتر می توانند بازی را برای مدت طولانی‌تری ادامه دهند.»

 

2. قفسه باز را نصب کنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

در این جا، کیت ابت، طراح داخلی، یک فضای ناجور اتاق زیر شیروانی را بـه یک اتاق بازی کاربردی تبدیل می کند. قفسه هاي‌ نمایش باز نه تنها عالی بـه نظر می‌رسند، بلکه بـه تشویق کودکان شـما بـه بازی کمک می کنند.

 

بکی توماس، موسس و معلم Playgroup میگوید: «قرار دادن اسباب‌بازی‌هاي‌ بزرگتر و با انگیزه در قفسه‌ها، اسباب‌بازی‌ها را در ذهن نگه می‌دارد. ترک نردبان، چهارپایه یا سازه‌هاي‌ بالا رفتن برای رسیدن بـه اسباب‌بازی‌هاي‌ بلند بـه کودکان اجازه میدهد تا در انتخاب اسباب‌بازی‌هاي‌ خود مستقل باشند.»

 

3. یک تاب اضافه کنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

آرلین هرناندز، طراح، چیزی کـه قبلاً انبار زیرزمین بود، بـه فضایی شاد و متمرکز بر کودکان تبدیل میشود. طرح‌ها، رنگ‌ها، صندلی‌هاي‌ فراوان و منسوجات مناسب برای کودکان اتاق را پر کرده اسـت، اما تاب کوچک چوبی ستاره نمایش اسـت.

 

ربکا هرشبرگ، روان شناس و مربی والدین می گوید کـه این تاب چیزی بیش از سرگرمی برای کودکان فراهم می کند، “حرکات موزون، مانند تاب خوردن یا تکان دادن، می تواند برای کمک بـه کودکان در تنظیم بدن و احساسات خود بسیار مفید باشد.”

 

4. نمایش آثار هنری کودک

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

این احتمال وجوددارد کـه فرزند شـما پروژه هاي‌ هنری بی پایان را طراحی، نقاشی و مونتاژ کند و شـما خیلی سریع فضای یخچال را تمام کنید. ما یک ایده نابغه داریم: از کار انها بـه عنوان دکور در اتاق بازی استفاده کنید. گیلیارد می گوید: نمایش آثار هنری کودک اعتماد بـه نفس را افزایش می دهد و خلاقیت را تشویق می کند. با قاب کردن هر اثر دریک قاب پر جنب و جوش و تبدیل آن ها بـه یک دیوار گالری، ان را یک درجه بالا ببرید.

 

5. یک فرش فعالیت اضافه کنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

در این جا، طراحان Alluring Designs Chicago بـه سراغ یک پالت رنگی با رنگ سرد میروند و با عکسهایی از کوه ها در امتداد دیوار، یک چادر دنج و یک فرش فعالیت جذاب، فضا را ارتقا می دهند. بـه گفته معلم بکی توماس، “قالیچه فعالیت راهی عالی برای ایجاد ساختار در بازی اسـت.”

 

او می‌افزاید: «ما میخواهیم بـه فرزندانمان بیاموزیم کـه مستقل بازی کنند و داشتن ایده بازی درست در مقابل انها می تواند در دستیابی بـه این هدف مفید باشد.» نکته: برای تشویق بازی خلاق، ساختمان‌هاي‌ بلوکی و خودرو‌ها را اضافه کنید.

 

6. از رنگ دوری نکنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

در حالی کـه بقیه خانه شـما ممکن اسـت از یک پالت رنگ خنثی پیروی کند، اتاق بازی فضایی اسـت کـه برای الهام بخشیدن بـه خلاقیت طراحی شده اسـت. از سقف روشن گرفته تا فرش با ناحیه هندسی، این اتاق از کف تا سقف رنگ می‌تابد.

 

ان گیلیارد از grOH می گوید: فضای خودرا با رنگ و علاقه تلقین کنید تا بـه بچه هایتان الهام بخشد. اتاق هاي‌ بازی یک محیط جذاب بصری بازی را بـه طور تصاعدی برای کل خانواده افزایش می دهد.

 

7. به سراغ نقاشی دیواری بروید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

با یک نقاشی دیواری زیبا، خلاقیت فوری را بـه دیوارهای خود اضافه کنید، خواه بـه دنبال چیزی الهام گرفته از طبیعت «مانند این نقاشی دیواری جنگل»؛ رنگارنگ و هندسی یا طراحی سفارشی «بـه حیوانات، افسانه یا فضا فکر کنید». در این جا، Banner Day Interiors رویای یک دیوار برجسته پوشیده از یک جنگل سرسبز را در سر داشت.

 

8. یک دیوار تخته سیاه رنگ کنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

جنی یولو از I Spy DIY باعث می شود فضای آفتابگیر اتاق زیر شیروانی شبیه یک خانه درختی الهام گرفته شده باشد. بهترین قسمت؟ دیوارهای سبز شیک از رنگ تخته گچی ساخته شده اند، بنابر این بچه ها می توانند با هر نقاشی تازه، داستانی کاملاً جدید بـه این فضای داخلی ببخشند.

 

هرشبرگ می گوید: «دیوار تخته سیاه نه تنها راهی آسان برای کودکان برای بیان خلاقیتشان فراهم میکند، بلکه نقاشی را نیز بسیار در معرض می‌سازد – ابزاری کـه تعداد زیادی از کودکان برای پردازش و کنار آمدن با احساسات بزرگ از ان استفاده می کنند.»

 

9. پاستل های زیبا را در آغوش بگیرید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

اگر متعهد بـه زیبایی‌شناسی آرامش‌بخش هستید، پاستل راهی عالی برای ایجاد رنگ بدون پررنگ‌تر شدن اسـت. وبلاگ نویس @meishaclaire در خانه شخصی خود اتاق بازی رابا یک کاناپه صورتی کم رنگ، آشپزخانه بازی و آثار هنری بازیگوش پر می کند. گیلیارد می گوید: اگر میخواهید فضای آرام‌تری ایجاد کنید، بـه پالت‌هاي‌ رنگی میانی یا پاستلی فکر کنید.

 

10. تبدیل یک گنجه

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

همان طور کـه ما عاشق یک اتاق بازی بزرگ پر از اسباب بازی ها، بازی ها و فعالیت ها هستیم، گاهی اوقات تنها چیزی کـه کودکان بـه ان نیاز دارند فضایی آرام اسـت کـه می توانند ان را مال خودشان بنامند. الیزابت کروگر، طراح داخلی، یک کمد کوچک زیر پله‌ها را بـه اتاق بازی تبدیل می کند، حتی رنگین کمان روشنی را روی دیوار نقاشی میکند تا رنگ‌آمیزی بـه ان بدهد.

 

«یافتن فضاهای آرام می تواند بـه حذف محرک هاي‌ حسی هنگام بازی کمک کند. عده اي از کودکان برای این کـه بتوانند با آرامش بدن خودرا تنظیم کنند بـه تحریکات دیداری و شنیداری کمتری نیاز دارند. اگر نمیتوانید کمد دیواری را کنار بگذارید، میتوانید یک فضای بسته با یک چادر یا پتو را وارد کنید.

 

11. فضای اتاق زیر شیروانی را به حداکثر برسانید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

یک اتاق زیر شیروانی استفاده نشده «یا کم استفاده» را بـه اتاق بازی عالی تبدیل کنید. ابی لي، طراح داخلی، دیوارهای سفید رابا برچسب هاي‌ رنگارنگ تزئین می کند و یک فرش هندسی برای دمیدن زندگی بـه فضای خنثی اضافه می کند. با توجه بـه سقف هاي‌ بلند، او حتی می تواند یک لوستر طلایی اضافه کند کـه دور از معرض کودکان اسـت.

 

12. چیزها را خنثی نگه دارید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

خنثی بودن بـه معنای نداشتن تخیل نیست – نقاشی دیواری کشتی سفارشی را بررسی کنید. بعد، مجموعه میز در مرکز این اتاق قرار گرفته اسـت تا پروژه هاي‌ هنری را تشویق کند. همان طور کـه ما اهمیت میز مناسب برای کودکان شـما را درک می‌کنیم، زمانی کـه بتوانید صندلی هایي را پیدا کنید کـه بزرگسالان را نیز در خود جای دهد بسیار عالی اسـت – کاری کـه طراح داخلی امیلی هندرسون در این جا انجام می دهد.

 

13. یک Easel اضافه کنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

خواه انها عاشق نقاشی کشیدن، نقاشی یا بازی در مدرسه با خواهر و برادر خود باشند، سه پایه هنری یک راه عالی برای الهام بخشیدن بـه بازی اسـت. نکته: سینی موجود در اکثر سه پایه هاي‌ بچه کوچک اسـت، بنابر این یک سطل درکنار یا زیر ان برای نگه‌داری لوازم هنری مانند رنگ اضافی، نشانگر و مداد اضافه کنید. این فضای بازی هنری کـه توسط Rise Interiors طراحی شده اسـت، بدون کاغذ دیواری الهام گرفته از شهر کامل نخواهد بود.

 

14. صندلی ها را با هم ترکیب کنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

از نیمکت زیر پنجره و مبل گرفته تا میز بازی صنایع دستی، این فضای بازی با رنگ سرد «طراحی شده توسط استودیو مانرو» انواع مختلف صندلی رابا هم ترکیب می کند.

 

بـه گفته توماس، «گزینه‌هاي‌ مختلف صندلی میتوانند بازخوردی را برای بدن فرزندان ما فراهم کنند» و «بـه کودک اجازه میدهد انچه را کـه نیاز دارد انتخاب کند». علاوه بر این، صندلی هایي کـه بـه کودکان اجازه می دهد پاهای خودرا محکم روی زمین قرار دهند «نکته: ست هاي‌ میز اندازه کودک» می تواند بـه کودک کمک کند هنگام کاردستی یا ساختن تمرکز بهتری داشته باشد.

 

15. با فضای ذخیره سازی خلاق شوید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

این اتاق بازی توسط سامر تورنتون، همان طور کـه درکتاب سرزمین عجایب: ماجراهای تزئینی دیده میشود، از سبدهای بافته شده با درب برای جمع کردن اسباب‌بازی‌ها و بازی‌هایي کـه استفاده نمیشوند استفاده می کند. قرار دادن سطل ها روی زمین همه ی چیز را در معرض کودکان قرار می دهد، بـه علاوه این امکان را برای آن ها فراهم می کند کـه خودشان تمیز کنند.

 

گیلیارد می گوید: «کودکان احساس مالکیت بیشتری بر فضایی دارند کـه از نظر زیبایی‌شناختی بـه خوبی طراحی شده اسـت، بـه این معنی کـه احتمال بیشتری دارد کـه با تمیز کردن و مرتب کردن چیزها از ان مراقبت کنند.

 

16. یک گوشه خواندن بسازید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

اگر فضای کوچکی دارید، بـه فرزندانتان اجازه دهید ان رابا مجموعه کتاب هایشان پر کنند. برای این کـه بـه آن ها گزینه هاي‌ نشستن بدهید، یک فرش کرکی روی زمین اضافه کنید یا یک صندلی در پنجره را امتحان کنید کـه بالای ان چند بالش پرتابی مخملی قرار دارد. نکته: یک یا دو حیوان عروسکی را فراموش نکنید.

 

17. از فضاهای نامناسب استفاده کنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

در حالی کـه این فضای خزیدن با سقف هاي‌ شیبدار ممکن اسـت برای اکثر بزرگسالان برای راه رفتن آسان بسیار کوچک باشد، اما برای بچه هاي‌ کوچک شـما عالی اسـت. ان رابا نشیمن‌گاه‌هاي‌ کف مانند عثمانی، کوسن‌ها و یک فرش خز مصنوعی پر کنید تا بزرگسالان بتوانند وارد شوند و مدتی را بـه استراحت بگذرانند.

 

18. یه چادر بیار

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

این چادر خال خالی نه تنها فضای خنثی را بالا می‌برد، بلکه یک فرار امن و دنج را برای فرزندان شـما فراهم می کند. در این جا، جسیکا ریسکو اسمیت، طراح داخلی، ان رابا یک قالیچه خز مصنوعی، مخملی از جغد و چند کتاب پر کرده اسـت.

 

چادر راه سهولت برای ایجاد گوشه‌اي آرام یا فضایی ارام بخش برای بچه‌ها ارائه می کند. زمانی کـه دنیای بیرون بیش از حد تحریک کننده یا طاقت فرسا می شود، هر چیزی را کـه کودک ممکن اسـت بـه ان نیاز داشته باشد اضافه کنید.

 

19. تعداد زیادی صندلی اضافه کنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

چه بـه عنوان اتاق کاردستی، چه فضای ساختمانی یا محل مطالعه استفاده شود، داشتن یک میز در اندازه کامل با صندلی برای کودکان بزرگتر ایده آل اسـت. برای بـه حداکثر رساندن بهره وری، یک تخته پاک کن و قفسه داخلی اضافه کنید.

 

بـه علاوه، تخته پاک کن بـه عنوان مکانی برای نمایش آثار هنری عمل می کند. نکته اي از معلم بکی توماس: “انواع وسایل هنری و نوشتاری مانند رنگ، گل رس، تمبر، قیچی، پاکت نامه و کاغذهای مختلف انتخاب کنید تا فضای هنری جذاب بماند و محصولاتی کـه روی دیوار آویزان میشوند همیشه متفاوت خواهند بود.”

 

20. در گاراژ فضا ایجاد کنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

گاراژ را می‌توان برای تعداد زیادی از چیزها استفاده کرد: انبار، کارگاه، سالن بدنسازی خانگی یا اتاق بازی؟ این فضای روشن کـه توسط LH Designs طراحی شده اسـت، فضای بزرگی را برای دویدن، بازی و اجازه دادن بـه تخیلات خود در اختیار کودکان قرار می دهد. بعلاوه، کابینت‌هاي‌ بزرگ بـه شـما امکان میدهند همان‌ گونه از اتاق برای ذخیره‌سازی استفاده کنید بدون این کـه بر توانایی بچه‌ها برای بازی تأثیر بگذارد.

 

21. طراحی فضایی برای کودکان و بزرگسالان

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

شارلوت پریستلی وبلاگ نویس با انتخاب پالت رنگی از قهوه اي، سبز و بژ، گوشه اي آرام ودر عین حال با روحیه بازی ایجاد می کند. توصیه ما؟ در مورد زیبایی شناسی خانواده خود بیاموزید تا فضایی ایجاد کنید کـه همه ی بتوانند از ان استقبال کنند. گیلیارد می گوید طراحی فضای بازی «طبق معمولً در مورد یادگیری سبک بزرگسالان، افزودن کمی انرژی بازی بـه ان و سپس ایجاد عناصری اسـت کـه منعکس‌کننده علایق خاص خانواده و کودک اسـت».

 

22. اجازه دهید خلاقیت اجرا شود

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

این خانه بازی کـه با صندوق پستی، جلو پنجره و پشتبام فضای باز کامل شده اسـت، می تواند هر چیزی باشد کـه فرزند شـما آرزویش را دارد. ان گیلیارد طراح می گوید: «من عاشق طراحی خانه هاي‌ کوچک هستم. آن ها یک عنصر جادویی را بـه کل اتاق اضافه می کنند و بازی هاي‌ تخیلی زیادی را دعوت می کنند کـه می تواند با بازی فیزیکی و حرکتی درشت ترکیب شود یا بسته بـه نحوه طراحی فضا بـه بچه ها مکانی آرام برای خواندن بدهد.

 

23. طراحی یک فضای چند منظوره

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

گوشه‌هاي‌ کاردستی اختصاص داده شده بـه بازی، مانند طراح داخلی ابی لي در این جا با گودال توپ، ست قطار، پایه بستنی و میز بازی. بـه علاوه، فضای آسان را برای استراحت فراموش نکنید. «بـه شغل خود بـه عنوان طراح صحنه فکر کنید. بـه عنوان یک بزرگسال، نقش شـما ایجاد یک فضای بازی دعوت‌کننده اسـت تا کودکان این آزادی را داشته باشند کـه خودانگیخته باشند، نظارت داشته باشند و داستان‌هاي‌ خودرا هدایت کنند.»

 

24. با الگوهای بازیگوش آزمایش کنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

راه‌هاي‌ ساده «دیوار، فرش، مبلمان، بالش» را بیابید تا بـه یک طرح طراحی مناسب برای بچه‌ها روح بدهید. رنگ، الگو و شکل بـه شدت بر انرژی اي کـه از طریق طراحی ایجاد می‌کنید تأثیر می‌گذارد. “برخی خانواده ها می خواهند انرژی خودرا جمع کنند، فضایی را ترتیب دهند کـه دویدن، تاب خوردن، پریدن و بازی را دعوت کند، در حالی کـه برخی می خواهند فضای آرام بخشی ایجاد کنند کـه کمتر بـه بازی فعال تشویق شود.”

 

25. کف بازی را تشویق کنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

برای کودکان کوچک تر، زمین بازی برای رشد و تکامل ضروری اسـت. در این جا، Designs by Des مطمئناً فرشی را برای تشویق کودکان بـه نشستن، دراز کشیدن و بازی گنجانده بود، سپس فضا رابا سایبان صورتی تزئین کرد کـه بـه هر دختر کوچکی احساس یک شاهزاده خانم می دهد. نکته: حیوانات عروسکی را فراموش نکنید.

 

26. یک فضای تکالیف اختصاص دهید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

در این جا، ارین گیتس، طراح داخلی، چیدمانی ایجاد میکند کـه برای کودکان در سنین مختلف مفید اسـت – یک میز بـه عنوان محل مطالعه برای کودکان بزرگ تر عمل می کند در حالی کـه سطل‌هاي‌ اسباب‌بازی روی زمین، فضایی را برای بچه‌هاي‌ کوچک‌تر برای نشستن و بازی فراهم می کند. اسباب‌بازی‌هاي‌ بچه‌هاي‌ کوچک‌تر را روی زمین بگذارید و اسباب‌بازی‌ها و وسایل دیگر را بالاتر قرار دهید.

 

27. دیوار سنگی بسازید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

GROH! اتاق‌هاي‌ بازی فقط دیوارهای صخره‌اي معمولی نمی‌سازند، این تیم رنگ‌ها و نقاشی‌هاي‌ دیواری را برای ایجاد طرح‌هاي‌ سفارشی و الهام‌گرفته اضافه می کند. «اگر حرکت میخواهید، با پالت‌هاي‌ پررنگ‌تر و اشباع‌شده‌تر بروید و عناصر طراحی را انتخاب کنید کـه حرکت را نشان میدهند». “این بـه معنای واقعی کلمه بـه بچه هاي‌ شـما انگیزه می دهد کـه در اتاق حرکت کنند.”

 

28. یک گوشه بازی حک کنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

اگر فضایی برای قرار دادن اتاق بازی ندارید، یک گوشه اسباب بازی رنگارنگ در اتاق خواب کودک خود ایجاد کنید. در این جا، Phi Builders and Architect از یک صندلی پنجره داخلی استفاده می کند تا هم بـه عنوان نشیمن و هم بـه عنوان انبار عمل کند. قفسه هاي‌ کم و باز، شبیه بـه قفسه بازی مونته سوری، همه ی چیز را در معرض نگه می دارد تا کودکان را تشویق کند تا در یادگیری و بازی پیش قدم شوند.

 

29. بازی فعال را تشویق کنید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

جای تعجب نیست کـه هنرمند لیز لیجت اتاق بازی منحصر بـه فردی را طراحی کرده اسـت کـه با اشکال و رنگ ها تعریف می شود. طرح فرش شده فضای کافی برای دویدن، بازی و لذت بردن از ماجراجویی را برای کودکان فراهم می کند. استفاده از رنگ، الگو، شکل و جهت‌دهی طرح میتواند الهام‌بخش حرکت زیاد یا سکون باشد.

 

30. با یک تخت خواب راحت باشید

بهترین ایده های طراحی اتاق کودک به بهترین شکل

بـه عنوان یکی از چند منظوره ترین وسایل، تخت خواب مکانی مناسب برای کودک شـما برای چرت زدن، خواندن کتاب، بازی کردن یا انجام تکالیف اسـت. در این جا، کیت لستر، طراح داخلی، دیوارها رابا عناصری پر می کند کـه نشان دهنده علاقه کودک اسـت تا ان را شخصی تر کند.

 

بیشتر بخوانید: ایده های منظم ساختن دکوراسیون اتاق کودک

 

در پایان

برای کسانی کـه بودجه دارند؟ نگران نباشید: با گذشت زمان، اتاق بازی کودکان نوپا را میتوان بـه آرامی بـه روز کرد تا کودکان پنج ساله، شش ساله و بزرگتر را در خود جای دهد. “بچه‌ها بیش از هر زمان دیگری میتوانند از اسباب‌بازی‌ها و فضاهای بازی با طراحی خوب بهره ببرند.” بـه عنوان بزرگسال، ما این جا هستیم تا ابزارهایی را برای تسهیل یادگیری و توانمندسازی انها در اختیار آن ها بگذاریم.”

جدیدترین مطالب سایت