نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

شیوه ای انداختن فرش گرد در خانه

به هنگام چیدمان مشکلی در با گزینش فرش هاي دایره داریم برای همین امروز نحوه چیدمان این نوع از فرش ها را نمایش میدهیم چیدمان و دکوراسیون هر منزل اي بستگی به سلیقه هر کسی دارد ولی بهتر هست اصول چیدمان و دکوراسیون منزل را رعایت نمایید

 

به گزارش تالاب : فرش ها نقش مهمی در دکوراسیون منزل شما دارند شما می‌تواند از فرش هاي گرد برای خوشگل تر شدن منزل بهرهگیری نمایید ولی هر منزل اي نوعی طرز چیدمان دارد که باید آن ها را رعایت نمایید در بعضی مواقع در دکوراسیون منزل خود ممکن هست با سطح زمینی رو به رو شوید که به شکل نامعمولی ساخته شده هست.

 

ممکن هست در زمانی از این مسئله باخبر شوید که میخواهید کاغذ دیواری و یا لوستر آن دکوراسیون را تعیین کنید. در چنین شرایطی بهرهگیری از فرش هاي گرد میتواند راهکار خوبی باشد؛ اما چگونه از درست بودن این اننخاب اطمینان خاطر پیدا کنیم؟

 

معمولا مبلمان دارای زوایایی میباشند؛ بنابراین با دقت به این مسئله، طرح دیوارهای خود را گزینه نمایید. در این زمان قطعا بهرهگیری از فرش هاي گرد میتواند نوعی احساس سادگی و امنیت را برای شما ایجاد کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بفهمیم که این نوع فرش برای چه دکوراسیون هایي قابل بهرهگیری خواهد بود.

 

۱- زمانی که بخواهید جزئیات منحنی معماری را نمایان تر کنید

نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

جزئیات منحنی معماری معمولا منحصر به فرد و قابل دقت میباشند. توصیه ما برای نمایان تر کردن این جزئیات خوشگل، بهرهگیری از فرش هاي گرد هست تا با اینکار به برجسته تر جلوه دادن آن ها کمک خواهید کرد.

 

برای مثال در این تصویری که دیدن میکنید، فرش گرد کمک میکند تا جزئیات معماری اي که در اطراف پنجره وجود دارد با وضوح بیشتری نمایان گردد. اضافه بر این مزیت دیگری که در بهرهگیری از فرش گرد در دکوراسیون نشیمن این عکس وجود دارد این هست که در مشخص تر کردن حدود و حاشیه میز گردی که در وسط قرار دارد نیز تاثیر زیادی گذاشته هست.

 

نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

۲- برای هماهنگی با شکل مبلمان مانند میز و لوستر

نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

 

اگر دکوراسیون شما دارای نشانه هایي مانند لوستر هاي گرد و یا جزئیات خاص دیگری مانند آینه هاي مدور و … هست، می‌توانید با کمک فرش هاي گرد به زیبایی انها افزوده و دقت بیشتری را به آن ها معطوف گردانید.

 

برای مثال در دکوراسیون ناهارخوری این عکس، برجستگی از چراغ ها بر روی سقف وجود دارد و میز غذاخوری گردی هم دیده می‌شود که با کمک فرش گردی که بر کف آن دکوراسیون شده، جذابیت و زیبایی بسیاری پیدا کرده و حاشیه هاي آن نیز پر رنگ تر گردیده هست. بهرهگیری از فرش گرد در این دکوراسیون نیز نوعی ثبات برقرار کرده هست.

 

نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

نکته

با کمی بررسی و دقت، مطمئن شوید که برجستگی دایره اي چراغ و میز، کاملا با فرش شما مطابقت دارد.

 

۳- زمانی که بخواهید منطقه اي را به شکل مجزا تعیین کنید

نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

اگر فضای دکوراسیون شما بسیار گسترده و نامشخص هست می‌توانید با کمک یک فرش گرد، قسمتی را به شکل مجزا تعیین کرده و دکوراسیون کنید.

 

نکته

نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

 

مطمئن شوید که تمامی قسمت هاي وسایلی که در نظر گرفته اید، روی فرش قرار بگیرد تا نوعی انسجام به دکوراسیون شما بخشیده شود و بتوانید به راحتی در آن قسمت استراحت کنید.

 

۴- زمانی که بخواهید با کمک فرش کوچک دیگری، فرش خود را لایه بندی کنید

 

نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

 

این که تمامی سطح کف اتاق خود را با فرشی ساده پوشش دهید به برجسته تر شدن رنگ هاي دکوراسیون شما کمک خواهد کرد، اما اضافه بر این می‌توانید با کمک فرش گردی که بر روی آن قرار می‌گیرد این خیرگی و برجستگی را با کمک رنگی مجزا افزایش دهید و دکوراسیون اتاق خود را زیباتر کنید.

 

در دکوراسیون اتاق خوابی که در عکس دیدن میکنید، طرحی برای این فرش مجزای گرد در نظر گرفته شده هست که با دیوار و سایر وسایلی که در اتاق چیدمان شده هماهنگی مناسبی را ایجاد کرده هست. با اینکار هم فضایی مختص و جداگانه همراه با میز و صندلی برای فرزند خود ایجاد کرده اید و هم چنین نوعی تناسب و هماهنگی بین عناصر دکوراسیون این اتاق بخشیده اید.

 

نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

نکته

فرش گردی راکه بر روی فرش ساده خود قرار می‌دهید را به گونه اي پهن کنید که تمامی مبلمان و وسایلی که میخواهید جداگانه قرار بگیرند، بر روی آن چیدمان شوند.

 

۵- برای اینکه دکوراسیون کوچک خود را بزرگ تر نشان دهید

نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

 

طراحان داخلی با کمک یک فرش گرد و بهرهگیری از آن در فضاهای کوچک میتوانند دکوراسیون آن را کمی بزرگ‌تر جلوه دهند. منحنی موجود در فرش هاي گرد چشم شما را مجاب میکند تا به اطراف فضای اتاق خود دقت کنید.

 

به گزارش تالاب :مزیت دیگری که بهرهگیری از فرش هاي گرد در فضاهای کوچک دارد این هست که نوعی نظم و ترتیب به دکوراسیون شما می بخشد و مانع از شلوغ و شلخته جلوه دادن آن میشود؛ بنابراین با بهرهگیری از یک فرش گرد در دکوراسیون اتاق کوچک خود میتوانید در بزرگ‌تر جلوه دادن آن تاثیرگذار باشید.

 

نکته

نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

 

در هنگام ایستفاده از فرش گرد در دکوراسیون اتاق کوچک خود سعی کنید از مبلمان بزرگ خود برای چیدمان روی آن بهرهگیری کرده و فقط لبه هاي پایه آن ها را بر روی فرش قرار دهید تا فرش گرد شما بتواند به خوبی جلوه گر باشد.

 

۶- شکل مستطیلی استاندارد به کارتان نخواهد آمد

نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

 

معمولا فرش ها ابعاد استانداردی مانند ۱.۶ در ۲.۳ متر و یا ۱.۷ در ۲.۴ متر دارند. گاهی اوقات به علت شرایط خاصی که در فضای اتاق شما وجود دارد« مانند وجود ستون، راه خروجی در و …» فرشی با ابعاد استاندارد کارایی لازم را برای دکوراسیون شما نخواهد داشت. در این شرایط هست که بهرهگیری از فرش گرد را به شما توصیه میکنیم، چراکه خطوط و حاشیه هاي منحنی فرش گرد میتواند در چنین شرایطی برای دکوراسیون شما مناسب تر باشد.

 

 

نکته

نحوه ی انتخاب فرش گرد در خانه

 

زمانی که از فرش گرد در دکوراسیون خود بهرهگیری میکنید، سعی کنید اندازه آن آن قدر بزرگ باشد که وسایل و مبلمان شما با آن تماس داشته باشد. اینکار به شما کمک می‌کند تا دکوراسیونی تعریف شده و منسجم تر داشته باشید.

 

جدیدترین مطالب سایت