با ارزش ترین گنج های پیدا شده در دنیا (15 گنج)

با ارزش ترین گنج های پیدا شده در دنیا (15 گنج)

با ارزش ترین گنج های پیدا شده در دنیا : پیدا کردن گنج همیشه یک افسانه نیست بلکه در طول تاریخ افراد زیادی موفق شده اند گنج های باستانی را پیدا کنند. در این قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از با ارزش ترین گنج های پیدا شده در دنیا را منتشر کرده ایم.

 

با ارزش ترین یافته های فلزیاب

 

15. سرهای تبر عصر برنز

سرهای تبر عصر برنز - با ارزش ترین گنج های پیدا شده در دنیا

مقدار: N/A

مکان: رویستون، هرتفوردشایر، انگلستان

 

میلی هاردیک، که در آن زمان 13 سال داشت، در نوامبر 2021، 65 اثر باستانی عصر برنز، از جمله سرهای تبر مربوط به 1300 سال قبل از میلاد را کشف کرد. میلی از یک خانواده فلزیاب است و زمانی که این کشف را انجام داد، تنها در سفر سوم خود بود.

 

باستان شناسان بعداً به منطقه بازگشتند و بیش از 200 مورد را کاوش کردند. به عنوان یک نتیجه از شانس مبتدی خود، میلی در حال حاضر نیز در حال بررسی یک حرفه باستان شناسی است.

 


مطالب مشابه: گنج های دریایی کشف نشده + تصاویر


 

14. خنجر روم باستان

خنجر روم باستان - با ارزش ترین گنج های پیدا شده در دنیا

مقدار: N/A

مکان: Tiefencastel، سوئیس

 

در سال 2018، لوکاس اشمید، دانشجوی دندان‌پزشکی، کاوش در منطقه Tiefencastel در سوئیس را آغاز کرد، علی‌رغم اینکه باستان‌شناسان قبلاً تمام آثار باستانی ارتش روم را در سال 2003 از آن کاوش کرده بودند.

 

اشمید متقاعد نشده بود که چنین است، و ظن او درست بود. هنگامی که با فلزیاب خود بیرون بود، یک خنجر رومی کامل در حدود یک فوت زیر زمین پیدا کرد. گمان می رود این خنجر حدود 2000 سال قدمت داشته باشد و در حال حاضر در دست دولت سوئیس است.

 

13. سکه های طلای قرون وسطی

سکه های طلای قرون وسطی

مقدار: N/A

مکان: غرب نورفولک، انگلستان

 

دو فلزیاب ناشناس، چیزی را پیدا کردند که به عنوان احتکار غرب نورفولک شناخته می شود، بزرگترین در نوع خود که تاکنون در انگلستان کشف شده است. این شامل 131 سکه و چهار شی طلای دیگر است. بسیاری از سکه ها ترمس های فرانک هستند و بین سال های 284 تا 700 پس از میلاد ضرب شده اند. همچنین یک آویز مهر شده، یک شمش طلا کوچک و دو قطعه جواهر دیگر وجود دارد.

 

12. یک شهاب سنگ

با ارزش ترین گنج های پیدا شده در دنیا

مقدار: N/A

مکان: ملبورن، استرالیا

 

در سال 2015، دیوید هول در پارک منطقه‌ای ماریبورو در نزدیکی ملبورن استرالیا در حال جستجو بود که صخره‌ای با ظاهر غیرعادی پیدا کرد. او فکر می کرد که داخل آن طلا است و آن را به خانه برد تا آن را بشکند، اما پس از چندین تلاش ناموفق، متوقف شد.

 

چند سال بعد، او آن را به موزه ملبورن برد و به او گفت که سنگ 37.5 پوندی یک شهاب سنگ است. به جای طلا، تا حدی از آهن تشکیل شده بود و احتمالاً از کمربند سیارکی واقع بین مریخ و مشتری آمده است. بین 100 تا 1000 سال پیش روی زمین فرود آمد.

 

11. حلقه کلاس دهه 1940

حلقه کلاس دهه 1940

ارزش: احساسی

مکان: ریچفیلد، یوتا

 

کلی استوارت ساکن یوتا و فلزیاب در فوریه 2019 یک حلقه کلاس را در حیاط خانه متروکه ای پیدا کرد. حلقه 10 هزار قیراطی متعلق به سال 1943 متعلق به مدرسه معادن کلرادو بود و حروف اول “R.W.D” داشت.  استوارد به امید یافتن خانواده صاحبش کمی از یک سالنامه قدیمی کاوش کرد. از طریق آن، او ریچارد ویلیام دنکه (که در زمان پیدا کردن 100 ساله شده بود) را پیدا کرد و او را با حلقه گمشده خود غافلگیر کرد.

 

10. انبار طلا 1500 ساله

انبار طلا 1500 ساله

ارزش: N/A

مکان: Jelling، دانمارک

 

در سال 2020، یک مرد دانمارکی به نام اوله گینراپ شیتز یک فلزیاب جدید و یک میدان در نزدیکی Jelling خرید و به زودی 22 شی طلا با قدمت 1500 سال پیش پیدا کرد. وزن احتکار در مجموع دو پوند است. برخی از اشیاء تصاویری از خدایان نورس و برخی دیگر سکه های رومی تغییر کاربری داده شده اند. این اشیاء برای نمایش در موزه هنر Vejle به دولت دانمارک تحویل داده شد.

 

9. هرم شمشیر قرن ششم

هرم شمشیر قرن ششم

ارزش: N/A

مکان: نورفولک، انگلستان

 

در آوریل 2021، یک فلزیاب یک هرم شمشیر 1400 ساله را پیدا کرد. قدمت این قطعه به سال های 560 و 630 پس از میلاد برمی گردد. مقامات می گویند که مصنوع طلا و گارنت احتمالاً منشأ هندی یا سریلانکای دارد و مالک آن ممکن است بخشی از همراهان سلطنتی بوده باشد. این پایه یکی از جفت‌هایی است که برای تزئین نواری که شمشیر را در بر می‌گیرد استفاده می‌شود و به اتصال آن به غلاف کمک می‌کند.

 

8. غارت دزدان دریایی قرن هفدهم

غارت دزدان دریایی قرن هفدهم

ارزش: N/A

مکان: میدل تاون، رود آیلند

 

در حالی که ما ارزش پولی این کشف را نمی دانیم، سکه های کنده شده از یک باغ میوه ممکن است یکی از قدیمی ترین موارد سرماخوردگی در تاریخ را حل کند. در سال 2014، جیم بیلی، مورخ آماتور و فلزیاب، یکی از بسیاری از سکه های دست نخورده عربی قرن هفدهمی را در یک چمنزار کشف کرد که احتمالاً متعلق به سروان هنری هری است.

 

در سال 1695، Every فرمانده کشتی دزدان دریایی Fancy را بر عهده داشت و یک کشتی سلطنتی متعلق به یک امپراتور هندی، اورنگ زیب، کمین کرد و آن را تصرف کرد. در کشتی زائران مسلمان در راه بازگشت از مکه به خانه و میلیون ها طلا و نقره بودند.

 

دزدان دریایی زائران را شکنجه و کشتند، غنایم را گرفتند و در جایی در باهاما ناپدید شدند. پادشاه ویلیام سوم جایزه بزرگی بر سر آنها گذاشت، اما آنها هرگز پیدا نشدند. این سکه و موارد دیگر مانند آن ممکن است دلیلی باشد بر این که هری به دنیای جدید راه پیدا کرده است، جایی که گفته می‌شود در نقش یک تاجر برده ظاهر شده است.

 


مطالب مشابه: گنج هایی بی نظیر که در حیاط خانه پیدا شد (+عکس)


 

7. گنجینه های رومی و وایکینگ ها

گنجینه های رومی و وایکینگ ها

ارزش: 7750 دلار

مکان: Polfields Coppice، Doddenham، انگلستان

 

چارلز کارترایت، فلزیاب، گنج دزدیده شده را در یک کیسه خرید آلدی در ماه مه 2021 پیدا کرد. نزدیک به 300 قطعه جواهرات، قرون وسطی و عصر برنز، اقلام و آثار مصری وجود داشت. این انبار در سال 2017 از خانه ای در همان نزدیکی به سرقت رفته بود. کارترایت کشف خود را به صاحب زمین و مقامات دولتی گزارش کرد و گنج ها در نهایت به صاحب واقعی خود بازگردانده شدند.

 

6. انگشتر طلای قرن هفدهم

انگشتر طلای قرن هفدهم

ارزش: 17360 پوند

مکان: داک بی، اسکاتلند

 

در سال 2019، میشل وال، ساکن بلکپول، انگشتری طلایی پیدا کرد که گمان می‌رود متعلق به یکی از درباریان پادشاه آینده – جیمز دوم انگلستان (معروف به جیمز هفتم اسکاتلند) باشد. قدمت این انگشتر بین سال های 1640 تا 1680 است و نشان خانواده کولمن را دارد. صاحب آن در زمان اقامتش در ادینبورگ برای پادشاه آینده کار می کرد.

 

پس از اینکه موزه ملی اسکاتلند خرید خود را رد کرد، یک پیشنهاد دهنده از ایالات متحده برنده این انگشتر در حراج شد.

 

5. پنی نقره ای قرن دوازدهم

پنی نقره ای قرن دوازدهم

ارزش: 29760 پوند

مکان: لینکلن شایر، انگلستان

 

در سال 2020، گریم راشتون، فلزیاب، یک پنی با ارزش را در یک میدان لینکلن شایر کشف کرد. شاه استفان که از سال 1135 تا 1154 حکومت کرد و همسرش ماتیلدا را به تصویر می کشد. راشتون برای یافتن این پنی که در محل نبرد لینکلن در سال 1141 کشف شد، تنها شش اینچ عمق حفر کرد.

 

4. سکه های چکش نقره ای

سکه های چکش نقره ای

ارزش: 100000 پوند

مکان: سافولک، انگلستان

 

در سال 2020، لوک ماهونی، فلزیاب و دو دوستش، 1061 سکه چکش نقره کشف کردند. پس از گرفتن اجازه از صاحب زمین، آنها زمین را گشتند و قبل از توقف برای ناهار، دو سکه پیدا کردند. وقتی برگشتند، سکه هایی را در سراسر منطقه کشف کردند.

 

قدمت این سکه ها به قرن 15 تا 17 باز می گردد. قدیمی ترین آنها مربوط به دوران الیزابت است که مربوط به سال 1573 است. همچنین نیم تاج های چارلز اول از دهه 1640 وجود داشت.

 

3. آویز کتاب مقدس طلا

آویز کتاب مقدس طلا

ارزش: 130000 دلار +

مکان: یورک، انگلستان

 

بافی بیلی، یک پرستار بریتانیایی، با همسرش در نزدیکی خانه‌شان در شمال انگلستان، زمان استراحت خود را به جستجوی گنج‌هایی در خاک می‌گذراند. هنگامی که زمین های کشاورزی در یورک را جست و جو می کرد، یک مصنوع طلای مینیاتوری به شکل یک کتاب مقدس باز پیدا کرد.

 

این کتاب با وجود اندازه کوچکش، حکاکی‌های پیچیده‌ای از سنت لئونارد و سنت مارگارت، قدیس‌های حامی زایمان را به نمایش می‌گذارد. گفته می شود این شی حدود 600 سال قدمت دارد و در نزدیکی ملکی که متعلق به پادشاه ریچارد سوم بود، پیدا شد.

 

2. قطعه موهاو

قطعه موهاو

با ارزش ترین گنج های پیدا شده در دنیا

ارزش: 200000 دلار

مکان: منطقه معدن استرینگر، شهرستان کرن کالیفرنیا

 

کالیفرنیا مکانی بود که مردم در قرن نوزدهم به دنبال طلا بودند، اما یکی از بزرگترین قطعات کشف شده در سال 1977 کشف شد. کاوشگر تای پالسن در حال جستجوی این منطقه متروک بود که این قطعه را پیدا کرد که وزن آن 156 تروی اونس یا حدود 9.75 پوند است. این قطعه به موزه تاریخ طبیعی شهرستان لس آنجلس اهدا شد و بخشی از مجموعه ای است که شامل 132 قطعه طلا است.

 

1. تورک های استرلینگ

تورک های استرلینگ

ارزش: 462000 پوند

مکان: بلر دراموند، استرلینگ شایر، اسکاتلند

 

در سال 2009، یک گنج یاب تازه کار، دیوید بوث، در اولین سفر خود، تورک ها را پیدا کرد. قدمت این چهار قطعه بین 300 تا 100 سال قبل از میلاد مسیح است و باستان شناسان بر این باورند که آنها عمدا در مقطعی از زمان دفن شده اند. کارشناسان می گویند این انبار یکی از مهم ترین اکتشافات فلزکاری عصر آهن در اسکاتلند است. این قطعات توسط دولت خریداری شدند و اکنون در موزه های ملی اسکاتلند هستند.

 


مطالب مشابه: عجیب ترین یافته های اسرار آمیز جهان + عجیب ترین گنجینه های جهان


 

در پایان

عجیب ترین اشیاء و یافته های داشمندان در جهان که پاسخی برای آنها ندارند. این موارد از عجیب ترین یافته های بشری میباشد که با خواندن و دیدن آنها شگفت زده خواهید شد.

 

جدیدترین مطالب سایت