راهنمایی خرید ساعت مورد علاقه تان

مجموعه : مدل ساعت
راهنمایی خرید ساعت مورد علاقه تان

شناخت ساعت مورد علاقه تان

در خرید ساعت دچار مشکل هستید؟ نمیتوانید ساعت مورد علاقه تان را بخرید؟گذشته از این که وارد بازار شوید و خرید را آغاز کنید، باید مشخص کنید که چه توقعی از ساعت خوددارید. آپشن ها، رنگ و مدل و محل بهرهگیری از ساعت را حتما از گذشته تعیین کنید و با چشمانی باز و حواسی جمع در بازار حاضر شوید تا در زمان انتخاب و خرید به مشکل برنخورید یا این که بعد از خرید پشیمان نشوید.

 

به گزارش تالاب:اگر قصدتان این هست که ساعتی شبیه به فیلمهای علمی و تخیلی پیدا کنید و با آپشن هاي عجیب و غریبش جهان را نجات دهید، مسلما تیرتان به خطا میرود، از ساعت فقط باید زمان را بپرسید!

 

راهنمایی خرید ساعت مورد علاقه تان

باید تکلیفتان را با شکل و قاب ساعت مشخص کنید، که کدام شکل اکثر از بقیه بهرهگیری می‌شوند

 

شکل ساعت

اول از همۀ باید تکلیفتان را با شکل و قاب ساعت مشخص کنید؛ دایره، لوزی، مثلث، بیضی یا مربع- مستطیل، شکل هایي میباشند که اکثر از بقیه بهرهگیری میشوند. معمولا جوان ها اکثر از ساعت هاي دایره اي شکل بهرهگیری میکنند چون اهم اسپرت تر هست و هم این که تنوع مدلی بیشتری دارد. انتخاب شکل صفحه، رنگ و اندازه اکثر از هرچیزی سلیقه اي هست.

 

شما ممکن هست با این که مچ دست لاغری دارید، ساعتی با قاب بزرگ را بپسندید یا این که با وجود این که رنگ پوستتان تیره هست، رنگ زغالی را بعنوان رنگ ساعت انتخاب کنید، پس قانون خاصی در این باره وجود ندارد.

 

اگر میخواهید ساعت را با رنگ لباس و شکل لباستان ست کنید، می‌توانید از ساعت هایي که چندان گران نیستند و رنگ ها، مدل ها و شکلهای مختلفی دارند، بهرهگیری کنید. اگر هم می‌خواهید فقط یک ساعت داشته باشید، میتوانید ساعتی را انتخاب کنید که یا رنگی رنگی میباشند که به همۀ لباس هایتان بیاید یا از جنسی که رنگ لباس شما را انعکاس میدهند.

 

طول عمر ساعت

قاب و بدنه ساعت ها از آلومینیوم، تیتانیوم و استیل ساخته می‌شود. بسته به این که کدام جنس را اکثر دوست دارید و می پسندید، نگه داری و مراقب از هر کدام از انها هم متفاوت هست. تیتانیوم از همۀ سخت تر هست و مسلما از همۀ دیرتر خراب می‌شود. جنس آلومینیوم هم معمولا در ساعت هایي که در سوئیس ساخته می‌شوند، بهرهگیری میشود ولی تمامی این نوع مواد آلی به شوینده، مانند وایتکس که دشمن سرسخت انواع ساعت ها میباشند، حساسند.

 

راهنمایی خرید ساعت مورد علاقه تان

جنس قاب و بدنه ساعت از جنس تیتانیوم از همه سخت تر است و از همه دیرتر خراب می شود

 

به جز مواد شوینده شیمیایی، اگر از عطرها و اسپری ها بهرهگیری میکند، هم به سوراخ تر شدن لایه اوزون کمک کرده اید و هم این که ساعت تان را کدرتر و مات تر کرده اید. کرم هاي دست و صورت و کرم هاي ضدآفتاب هم به جز این که باعث میشوند که ساعت جرم بگیرد، عمر آن ها را هم کم می‌کند.

 

مقاومت ساعت

در این قسمت باید مشخص کنید که چقدر می‌خواهید، دست به جیب شوید و پول خرج کنید، اگر ته جیبتان خالی هست و مدت هاست رنگ اسکناس سبز را به خود ندیده و یک جورهایی تبدیل شده به محل جنش حشره ها، کلا بی خیال مقاومت ساعت شوید و از نخستین دستفروش کنار خیابان، ساعت بخرید اما اگر حساب بانکی پری دارید، و نگران هزینه ها نیستید، با خیال راحت به سراغ آلبوم هاي ضدها یا همان مقاومت ها بروید. آلبوم ضدها شامل ضدزنگ «Stainless Steel»، ضدضربه «Shock Resistance» و ضدآب «Water Resistance» و پوشیده با محافظ کریستال «Crystallized» میباشند با حروف اختصاری علامت گذاری می‌شوند.

 

بروشور را دریابید

به جز این که موقع خرید، میتوانید از خریدار میزان ضدبودن ساعتی راکه میخواهید بخرید بپرسید، می‌توانید در بروشور مدل ساعت هم از کم و کیف کار سر دربیاورید. یادتان باشد که هر ساعت ضدآبی در هر شرایطی به آب مقاوم نیست.

 

راهنمایی خرید ساعت مورد علاقه تان

یادتان باشد که هر ساعت ضدآبی در هر شرایطی به آب مقاوم نیست

 

شما نمیتوانید با ساعتی که درجه بندی یک دارد، غواصی کنید چون حتما خراب می‌شود. ساعت هایي که درجه بندی یک دارند، فقط در صورتی که در معرض رطوبت قرار بگیرند یا به طور تصادفی روی انها آب ریخته شود، مقاوم میباشند. میزان حساسیت ضدآبی اغلب روی بروشور ساعت ها ذکر می‌شود، مثلا 200Wr که یعنی شما تا عمق 200 متر در زیر آب میتوانید از ساعت خود بهرهگیری کنید، بدون این که نگران آسیبی باشید که ممکن هست به آن برسد.

 

یکی دیگر از میزان مقاومت ها که ممکن هست برایتان مهم باشد، مقاوم در برابر گرماست که معمولا در بروشورها نامی از آن برده نمیشود. اگر در فضاهایی که حرارت بالایی دارند، رفت و آمد میکنید، مطمئن شوید که ساعتی که خریداری میکنید مقاومت بالایی در برابر گرما دارد.

 

راهنمایی خرید ساعت مورد علاقه تان

برترین انتخاب برای پوشش شفاف صفحه ساعت، کریستال هست

 

جنس صفحه

نکته دیگری که درمورد مقاومت ساعت باید به آن دقت کنید، جنس صفحه اصلی ساعت هست؛ صفحه ساعت ها معمولا از پلاستیک و تلق یا از شیشه و کریستال ساخته می‌شود. اگر پلاستیک و تلق را انتخاب می‌کنید باید دقت داشته باشید که زود خش می‌خورد. جنس شیشه اي هم زود می شکند اما در برابر سایش میتواند مقاوم باشد. برترین انتخاب برای پوشش شفاف صفحه ساعت، کریستال هست که ضدضربه، ساییدگی و خش هست اما از بقیه گران تر هست و اگر می‌خواهید ساعتی با این نوع پوشش داشته باشید، باید حسابی دست به جیب شود.

 

نکته بعدی، میزان فشار اتمسفری روی ساعت باشد. اگر کوهنوردی می‌کنید یا خلبان هستید یا این که به کارهای هیجانی مانند جامپینگ علاقه دارید، موقع خرید حتما از میزان مقاومت فشار ساعتی که پسندیده اید، مطمئن شوید.

 

مکان استفاده

باید مشخص کنید که در چه جاهایی میخواهید از ساعتتان بهرهگیری کنید، در مراسم و مهمانی ها یا در ورزش و محل کار. اگر میخواهید ساعتتان را در مهمانی ها مشاهده نمایید، برترین انتخاب، ساعت هاي کلاسیک برای آقایان و ساعت هاي فلزی و نگین دار برای خانم هاست. اگر هم از ساعت هاي کلاسیک خوشتان نمی‌آید، می‌توانید از ساعت هاي بند چرمی بهرهگیری کنید که هم سبک تر و هم این که به کلاسیک ها نزدیک تر میباشند و به خاطر جنس بندش، تقریبا در همۀ جا قابل بهرهگیری هست. برترین انتخاب ساعت برای تفریح و ورزش، ساعت هاي اسپرت میباشند که هم صفحه بزرگ تری دارند و نسبت به بقیه مقاوم تر و هم این که قابلیت گشادتر شدن و شل بسته شدن را هم دارند.

جدیدترین مطالب سایت