ماسک های خانگی جوان سازی پوست

مجموعه : اخبار
ماسک های خانگی جوان سازی پوست

درست کردن ماسک های خانگی برای زیبایی پوست

دراین قسمت از بهداشت و سلامت تالاب سعی داریم شـما را بـه جای رفتن بـه سالن هاي‌ آرایشی و استفاده از کرم هاي‌ آرایشی با ماسک هاي‌ صورتی آشنا کنیم کـه بـه اسانی می‌توانید آن ها را در خانه هم تهیه کنید. در واقع این ماسک ها از اجزایی تهیه شده کـه کاملا در معرض شـما هستند و اثرات فوق العاده اي روی پوست خواهند داشت.

 

ماسک های خانگی جوان سازی پوست

 

بـه عنوان مثال در اجزای ترکیبی عده اي از این ماسک ها از ماست کـه خاصیت لایه برداری پوست دارد، استفاده شده اسـت کـه با تعداد زیادی از انواع محصولات زیبایی برابری می‌کند.

 

همچنین عسل و پودر کاکائو کـه خاصیت درخشان کنندگی پوست دارند، دراین نوع ماسک ها بـه کار گرفته شده اسـت بنابر این علاوه بر خواص زیادی کـه این نوع ماسک هاي‌ خانگی زیبایی صورت برایتان بـه ارمغان می آورند، از طرفی جنبه اقتصادی این موضوع نیز بـه مراتب برایتان وجوددارد.

 

ماسک های خانگی جوان سازی پوست

 

ماسک ضد آکنه

این ماسک صورت بـه منظور هایپرپیگمنتیشن یا لکه زدایی پوست توسط افراد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد مورد نیاز:
یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه « یا آب زردچوبه»
یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه

دستور تهیه:
با افزودن آب، این مواد را بـه حالت خمیری شکل درآورید. چنان چه از آب زردچوبه استفاده کرده‌اید، بـه میزان یک قاشق غذاخوری عسل و یا مقدار نصف آووکادوی له شده استفاده کنید.

 

ماسک های خانگی جوان سازی پوست

 

بعد از درست کردن این ترکیب، ابتدا دستکش پوشیده و سپس بـه مدت سه دقیقه این ماسک را بر روی صورت قرار دهید و ان گاه بشویید. اینکار را دو بار در هفته و تا مدت زمان پنج هفته ادامه دهید و شاهد نتایج حاصله باشید.

 

استفاده از این ماسک صورت، حداقل بـه مدت چهارهفته توصیه میشود. بـه دلیل ترکیبات آبلیمو و زردچوبه بـه کار رفته، این ماسک در درمان هایپرپیگمنتیشن یا لکه زدایی پوست، کاهش میزان حساسیت ها و التهابات پوستی و نیز کاهش میزان چروک هاي‌ پوست موثر اسـت.

 

ماسک ضد التهاب

گاهی بـه دلایل مختلف خواه در معرض آلودگی شهر هاي‌ بزرگ بودن و یا بروز حالات تب و بیماری، پوست صورت دچار خشکی و التهابات میشود. لذا استفاده از این نوع ماسک صورت دراین خصوص بـه آرام کردن این التهابات پوستی کمک می‌کند.

 

ماسک های خانگی جوان سازی پوست

مواد مورد نیاز:
یک قاشق چای خوری عسل
یک قاشق چای خوری روغن نارگیل
بـه مقدار یک چهارم آووکادوی رسیده
دو قطره روغن اسطوخودوس

دستور تهیه:
مواد اولیه را بـه خوبی باهم ترکیب کرده و یک ماسک خانگی عالی بدست آورید. به‌ صورت کامل روی پوست خود اعمال کرده و 15 الی 20 دقیقه بعد صورت را شستشو دهید.

 

این ماسک بـه دلیل دارا بودن از روغن نارگیل پوست را هیدراته می‌کند و خاصیت آنتی اکسیدان عسل بـه پوست وارد شده و درعین حال روغن اسطوخودوس قرمزی و التهابات پوستی را از بین می‌برد.

 

ماسک های خانگی جوان سازی پوست

 

بـه گفته یک متخصص زیبایی این ماسک بـه دلیل برخورداری از اسید هاي‌ چرب ضروری هم چون روغن نارگیل و آووکادو بـه مرطوب کردن و نیز آرام کردن پوست، از التهابات پوستی کمک می‌کند.

 

ماسک درخشان کننده

چنان چه این اواخر احساس میکنید کـه کرم هاي‌ مرطوب کننده تان چندان در رفع خشکی پوست شـما موثر نبوده، بهتر اسـت این نوع ماسک خانگی را تهیه و از ان استفاده کنید.

مواد مورد نیاز:
نصف آووکادو
یک قاشق غذاخوری عسل
بـه میزان یک مشت جوی دوسر

 

ماسک های خانگی جوان سازی پوست

دستور تهیه:
برای تهیه این ماسک، مواد را ترکیب کرده و ان را بـه مدت 15 دقیقه روی صورت داشته و سپس بشویید.

 

ترکیبات این ماسک صورت درست مثل مواد بـه کار رفته در وعده صبحانه اسـت. این نوع ماسک در عین حال بـه التیام آثار زخمها و تجدید بافت هاي‌ پوستی کمک می‌کند. در واقع ترکیب آووکادو دراین نوع ماسک صورت، هرگونه خشن بودن سطح پوست را از بین برده و بـه ان نرمی و طراوت می بخشد.

 

چنانچه این میوه را در منزل در معرض ندارید، در عوض می‌توانید از سه قاشق غذاخوری شیر استفاده کنید. چرا کـه اسیدلاکتیک موجود در شیر نیز حالت پوسته پوسته شدن سطح پوست صورت را از بین میبرد ودر عین حال بـه جای حالت التهابی، پوست درخشان بـه نظر میرسد.

 

ماسک های خانگی جوان سازی پوست

 

ماسک رفع تیرگی

لازم نیست خیلی هزینه صرف کنید تا بتوانید پوست خود از حالت ناصافی و نیز تیرگی دربیاورید. می‌توانید از این ماسک خانگی استفاده کنید و پوستی فوق العاده صاف و هموار داشته باشید.

مواد مورد نیاز:
یک قاشق غذا خوری ماست
یک قاشق غذا خوری عسل
یک قاشق غذا خوری پودر زردچوبه

دستور تهیه:
تمام مواد اولیه را بـه خوبی ترکیب و روی پوست صورت ماسک کنید. پس از 15-20 دقیقه صورت را بخوبی بشویید.

 

ماسک های خانگی جوان سازی پوست

 

ماست هم مانند شیر از اسیدلاکتیک برخوردار اسـت و قادر اسـت ضمن از بین بردن حالت خشن پوست، قسمت هاي‌ تیره پوست را نیز بـه حالت درخشان در آورد. همچنین در ترکیب این نوع ماسک عسل بـه کار رفته کـه بـه پوست حالت الاستیک و نرمی و لطافت می بخشد.

جدیدترین مطالب سایت