برای نوزاد تازه متولد شده چه لباسی بخریم؟

مجموعه : اخبار
برای نوزاد تازه متولد شده چه لباسی بخریم؟

شاید قبل از بـه دنیا آمدن فرزندتان پول و انرژی زیادی برای تجهیز اتاق و کمد لباس او کرده باشید، اما واقعیت این اسـت کـه لباس نوزاد تازه متولد شده برای چندهفته اول زندگی بـه تنوع خاصی نیاز ندارد. حتماً وقت زیادی را برای ست کردن لباس‌هاي‌ او باهم گذرانده اید اما نگران نباشید، وقتی کودک مقداری بزرگ‌تر شد، بـه اندازه کافی وقت برای این کارها خواهید داشت. در حال حاضر مهم این اسـت کـه کودک را آسان و ایمن نگه دارید. برای کمک بـه شـما در انجام اینکار، ما چند نکته تخصصی در مورد نحوه لباس پوشیدن نوزاد هنگام خروج از بیمارستان، و همچنین مواردی کـه در چند هفته اول در خانه باید درنظر بگیرید، بـه شـما ارائه می دهیم.

 

لباس نوزاد تازه متولد شده در روز چه باید باشد

پوشاندن لباس بـه یک نوزاد تازه متولد شده، جدای از توجه بـه مد و زیبایی، بـه درایت و تفکر نیاز دارد. توصیه می کنیم مراحلی کـه در ادامه ذکر شده اند را بـه ترتیب دنبال نمایید.

 

بادی نوزادی

وقتی صحبت از لباس نوزادی میشود، بادی عضو اصلی ان اسـت. این لباس نیازهای یک انسان کوچک را کـه عادت بـه پوشیدن لباس ندارد برآورده میکند. می توان بادی را بـه عنوان اصلی‌ترین و پایه اي‌ترین لباس نوزاد تازه متولد شده درنظر گرفت. اصلی‌ترین مزیت بادی این اسـت کـه بدون دردسر سر جای خود باقیمانده و شکم و پشت کودک را کاملاً می‌پوشاند. همچنین دکمه‌هایي کـه در زیر پاهای نوزاد بسته می شوند کمک می کنند بدون نیاز بـه درآوردن لباس، پوشک کثیف را تعویض کنید. این امر کمک می کند هم والدین بـه دردسر کمتری بیفتند و هم این کـه تن نوزاد سرد نشود.

 

شلوار جورابدار

این نوع شلوارها کـه دارای جورابی متصل بـه خودشان هستند، شـما را از پوشاندن جوراب یا پاپوش بـه نوزاد بی نیاز می کنند. حتی کوچک‌ترین نوزاد هم مهارت خاصی در بیرون آوردن جوراب‌ها از پا دارد، پس هرروز باید بـه دنبال جوراب‌هاي‌ گم شده او باشید. میتوانید هنگام خرید این نوع لباس برای نوزاد تازه متولد شده، مقداری ان را بزرگتر بخرید تا به رغم رشد پاهای کودک، کمی بیشتر قابلیت پوشیدن داشته باشد. با بزرگتر شدن کودک اگر نخواهید لباس را کنار بگذارید یا بـه کسی بـه دهید، میتوانید جوراب را از قسمت پا جدا کرده، پایین ان را کوک بزنید و ان را بـه شلوار تبدیل کنید.

برای نوزاد تازه متولد شده چه لباسی بخریم؟

اگر علاقه اي بـه سرهمی جورابدار و یا شلوار جورابدار ندارید و ترجیح میدهید از جوراب یا پاپوش همراه با شلوار عادی استفاده کنید، باید حتماً از نگهدارنده جوراب استفاده کنید تا جوراب از پای نوزاد در نیاید. فقط بـه این نکته باید توجه کنید کـه این نوع اکسسوری ممکن اسـت از خود جوراب برای شـما گرانتر آب بخورد.

 

قبل از این کـه جوراب‌هاي‌ نوزاد تازه متولد شده را در خودرو لباسشویی خود قرار بگذارید، انها را دریک کیسه لباس مشبک زیپ‌دار قرار دهید. این جوراب‌ها بـه اندازه اي کوچک هستند کـه اگر اینکار را نکنید، ممکن اسـت از درام خودرو لباسشویی خارج شده و باعث قفل شدن سیستم مکانیکی ان شوند. دراین حالت یک جوراب ممکن اسـت تا چند میلیون برایتان آب بخورد.

 

لباس‌هاي‌ رویی

فصلی کـه در ان هستید تعیین میکند کـه لباس نوزاد تازه متولد شده چند لایه بوده و یا چقدر ضخیم باشد. در گرمای تابستان یک بادی تنها چیزی اسـت کـه شـما بـه ان نیاز دارید. با توجه بـه این کـه سیستم ایمنی بدن نوزادان کاملاً جدید اسـت، لباس‌هاي‌ آستین بلند علاوه بر این کـه بـه اسانی کودک کمک می کنند، از ایجاد خراش‌هاي‌ تصادفی و بـه طور کلی از محیط اطراف محافظت می کنند.

 

در زمستان، اکثر نوزادان در هر لباسی کـه بزرگسالان میپوشند، بـه علاوه یک لایه اضافه تر، آسان هستند. با این حال نباید لباس پوشیدن مادر نوزاد را ملاک قرار دهید، زیرا نوسانات هورمونی او ممکن اسـت روی دمای بدن او تأثیر بگذارد.

 

بنابر این اگر افراد در داخل با یک پیراهن آسان هستند، یک تی شرت را روی بادی یا سرهمی اضافه کنید. اگر افراد ژاکت می پوشند، یک ژاکت نرم و روی ان کت یا تی شرت اضافه کنید. عده اي از والدین عادت دارند کـه در زمستان لباس زیادی بـه نوزاد تازه متولد شده بپوشانند کـه کاری کاملاً اشتباه اسـت. علائمی نظیر بر افروختگی گونه، گیجی و یا عرق کردن پشت بچه نشان می دهد کـه لباس زیادی بـه او پوشانده اید.

 

لباس‌هاي‌ جانبی نوزاد تا متولد شده

کلاه‌هاي‌ نرم: این کلاه‌ها مخصوصاً در هفته‌هاي‌ ابتدایی کودک را گرم نگه می‌دارند. متخصصین می گویند کـه نوزادان گرمای زیادی را از طریق سرشان از دست می دهند.

 

دستکش نوزادی: در هفته‌هاي‌ ابتدایی تولد، حتماً باید این دستکش‌ها را بـه نوزادان بپوشانید تا خودرا با ناخنشان مجروح نکنند.

 

جوراب: جوراب‌ها برای نوزادانی کـه شلوار جورابدار ندارند مفید هستند، بـه‌ویژه اگر در خارج از منزل هستید. نوزادان در ابتدا گردش خون ضعیفی دارند و پاهای انها اغلب سردتر از پای بزرگسالان اسـت.

 

ساق پا: ساق پاهای بلند یا لگ وارمرها همانند یک ژاکت برای پاهای نوزاد تازه متولد شده عمل میکنند. اگر در هوای سرد بچه را از خانه خارج میکنید، ان را روی شلوار بپوشانید. این ساق‌ها همچنین کمک میکنند کـه جوراب سرجای خود قرار گرفته و از پا درنیاید.

 

پتو نوزادی

اگر کودک بیدار ودر حال دست و پا زدن اسـت، استفاده از پتو نیاز نیست. اما هنگامی‌کـه نوزاد در حال شیر خوردن اسـت، یا وی را با کالسکه بیرون برده اید و یا این کـه وی را از داخل خانه بـه درون اتومبیل میبرید، پیچیدن پتو بـه دورش احساس اسانی و محافظت بـه او خواهد داد. همچنین موقعی کـه نوزاد را از بیمارستان خارج میکنید، برای محافظت از میکروب و آلودگی‌ها، حتماً با پتو وی را بپوشانید. بـه خاطر داشته باشید پتوی نوزادی مورد استفاده در تابستان حتماً باید نازک تر از پتویی باشد کـه در زمستان بـه دور لباس نوزاد تازه متولد شده پیچیده میشود. در هر صورت، وی را از انگشتان پا تا گردن بپیچید و ان را بـه گونه اي محکم کنید تا در نهایت مزاحمتی برای صورت او ایجاد نشود.

برای نوزاد تازه متولد شده چه لباسی بخریم؟

لباس خواب بـه نوزاد تازه متولد شده چه بپوشانیم؟

وقتی کـه کودک می خوابد، هرچه تعداد لباس‌ها کمتر باشد بهتر اسـت. نوزادها هنگامی‌کـه خواب هستند می توانند دستکش و کلاه را از دست و سرشان بیرون بیاورند کـه این اتفاق ریسک سندروم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش میدهد. اگر کودک را قنداق می کنید، تنها چیزی کـه نیاز اسـت زیر پتوی قنداق بـه او بپوشانید فقط یک بادی اسـت. با این حال اگر کودک با ناخن خودرا مجروح میکند، بهتر اسـت بادی‌هایي را بخرید کـه دارای دستکش دوخته شده بـه خود هستند. همچنین اگر نوزاد دوست ندارد کـه قنداق شود، بهتر اسـت از فروشگاه‌هاي‌ سیسمونی، کیسه خواب نوزادی را تهیه کنید.

 

شـما میتوانید برای خرید اینترنتی لباس بچه گانه پسرانه و دخترانه و همچنین انواع لباس‌هاي‌ نوزادی متنوع را از فروشگاه اینترنتی شمال مال بـه صورت آنلاین و یا بـه صورت پرداخت در محل تهیه کنید. لباس‌هاي‌ نوزادی این فروشگاه باکیفیت بسیار بالا و از جنس نخ پنبه تولید شده اند کـه خیال شـما را از اسانی فرزندتان آسان میکند.

منبع: شمال مال

جدیدترین مطالب سایت