جایزه بازی جوانمردانه فوتبال در جهان به چه کسی رسید ؟

مجموعه : اخبار ورزشی
جایزه بازی جوانمردانه فوتبال در جهان به چه کسی رسید ؟

جایزه ی بازی جوانمردانه فوتبال به خوان ماتا 

 

در سری فصل هاي برترین هاي اروپا رونالدو برترین بازیکن اروپا شد و کاپ بازی جوانمردانه هم به خوان ماتا بازیکن منچستر یونایتد رسید . 

 

چهره جوانمرد دنیای ورزش ۲۰۱۷ , دنیای ورزش نیز پر از قلب هاي مهربان و جوانمردانی است که در خارج از میدان مسابقه هم ستاره بودن خودرا نشان می دادند.

 

به گزارش تالاب اما در بین تمام جوانمردان سال ۲۰۱۷ یکی بود که کارهای خیرش فقط به کریسمس اختصاص نداشت، او یک اسپانیایی است، یک اسپانیایی فوتبالیست که در لیگ جزیره ودر منچستریونایتد بازی میکند؛ خوان ماتا. ماتا درسال ۲۰۱۷ یک ایده خلاقانه و برجسته را مطرح و سپس آن رابه مرحله اجرا درآورد.

جایزه بازی جوانمردانه فوتبال در جهان به چه کسی رسید ؟

ماتا چهره جوانمرد دنیای ورزش ۲۰۱۷

او یک هدف جهانی داشت، ماتا صندوق خیریه اي را پی ریزی کرد، صندوقی که بیشتر به فوتبالیست ها اختصاص دارد.

 

ماتا از تمام فوتبالیست ها جهان خواست یک درصد از مبلغ قرارداد خود رابه این صندوق اختصاص بدهند تا تمامی عواید حاصل ازآن خرج کودکان نیازمند در سراسر جهان شود. ایده ماتا از ماه آگوست به مرحله اجرا درآمد و خیلی از فوتبالیست ها ازآن استقبال کردند.

 

ماتا برای عملی کردن پروژه خود شبکه هاي اجتماعی را تریبون خود قرار دارد. او در پستی اینستاگرامی و توییتری از تمام فوتبالیست ها تقاضای کمک کرد و گفت که امیدوار است همه ی به او ملحق شوند.

جایزه بازی جوانمردانه فوتبال در جهان به چه کسی رسید ؟

ماتا گفت: «امروز آغاز می‌کنیم، یک درصد از دستمزد سالیانه خود رابه این صندوق اختصاص دهید، حتی یک حرکت کوچک از سمت شما می‌تواند جهان را تغییر دهد.»

 

به گزارش تالاب کمپین ماتا با استقبال خوبی از سمت فوتبالیست ها مواجه شد. مت هولمز ستاره تیم ملی کشور آلمان ، الکس مورگان و مگان راپیونه فوتبالیست هاي زن آمریکایی، جورجیو کیه لینی مدافع تیم ملی ایتالیا، جیان لوییجی بوفون،شینجی کاگاوا، برونو سالتور و …. تعداد زیادی دیگر از فوتبالیست ها به این کمپین پیوستند.

 

کمپین ماتا هنوز ادامه دارد و مضمون جالب این است که سوپراستارهایی مانند مسی، رونالدو، رونی، نیمار، امپابه و … برای پیوستن به این کمپین تمایلی نشان ندادند.

 

به هرحال ماتا بدون شک با حرکت بزرگ و ابتکار خلاقانه اي که داشت بدون شک جوانمردترین چهره ورزشی سال ۲۰۱۷ است.

جایزه بازی جوانمردانه فوتبال در جهان به چه کسی رسید ؟
 

خوان ماتا فوتبالیست اسپانیایی

 

جدیدترین مطالب سایت