آشنایی با انواع کلت های برتر جهان

آشنایی با انواع کلت های برتر جهان

آشنایی با انواع کلت های برتر جهان

کلت های کمری همیشه برای پلیس ها و ستوان ها بوده است در ادامه با انواع کلت های برتر جهان در سایت تالاب همراه شوید.

 

برترین کلت های کمری که اکنون در جهان وجود دارند را به شما معرفی می کنیم که متعلق به کشورهای پیشرو در زمینه تولید سلاح های نظامی هستند. در این مطلب شما عزیزان را با ۱۰ کلت کمری معروف دنیا آشنا خواهیم کرد.

 

کلت اتوماتیک اتریشی Glock 19

تپانچه اتوماتیک اتریشی Glock 19 (گلاک ۱۹) دارای صداخفه کن، خشاب کاسه ای با گنجایش ۵۰ گلوله و قنداق. این تپانچه گلوله های ۱۹×۹ میلیمتری را با آهنگ آتش ۱۲۰۰ گلوله در دقیقه از لوله ۱۱٫۶ سانتیمتر خود با سرعت دهانه ۳۷۵ متر در ثانیه برابر با ۱٫۳ ماخ تا برد موثر ۵۰ متر شلیک میکند. این تفنگ در کنار حالت اتوماتیک

 

دارای حالت امن و حالت نیمه اتوماتیک نیز است و در این حالت به صورت تک تیر نیز شلیک میکند. همچنین دارای خشاب هایی با گنجایش ۱۰، ۱۷، ۱۹ و ۳۳ گلوله نیز میباشد. ۸۰ درصد Glock 19 از پلیمر ساخته شده است و از این رو این تفنگ نسبت به دیگر تپانچه های اتوماتیک سبک تر است و وزن آن در حالت خالی تنها ۶۲۴ گرم است.

 

پلیمری که این تفنگ از آن ساخته شده از دمای منفی ۴۰ درجه سلسیوس زیر صفر تا مثبت ۲۰۰ درجه سلسیوس به خوبی کار میکند. سادگی و اعتمادپذیری بالا از ویژگی های مهم Glock 19 هستند.

آشنایی با انواع کلت های برتر جهان

کلت گازی برتا ۹۲ (beretta ۹۲fs)

یک کلت بسیار محبوب و زیبای ساخت شرکت اومارکس(umarex) المان این کلت با سیستم گازی CO۲ کار می کند. و کپسول های مخصوص خود را دارد. قدرت خوب در بین کلت های بادی دارد.دارای سیستم هوشمند کنترل ماشه نیزهست. این کلت دو نوع تیراندازی میکند یکی تکی(Single) ودیگری دوتایی (Double) این کلت در کالیبر ۴,۵ موجود هست.

 

مشخصات: قدرت:۵ ژول_ ۴۲۵ FPS سرعت خروجی ساچمه:۱۲۰متر در ثانیه در کالیبر ۴,۵ کالیبر های موجود:۴,۵ سیستم مسلح کردن:گازی(Co۲) حالت های تیراندازی:۲ نوع -تکی و دو تایی وزن:۱,۲ کیلوگرم ظرفیت خشاب:۸ تایی تعداد خان: ۱۰ کشور سازنده:المان طول کلی:۲۱ سانتی متر

آشنایی با انواع کلت های برتر جهان

 

کلت برتا ۸۰۰۰ (Beretta 8000)

برتا ۸۰۰۰ (به انگلیسی: Beretta 8000) یک کلت نیمه‌خودکار ۹ میلی‌متری است که توسط شرکت برتا ایتالیا تولید می‌شود.این اسلحه برای نخستین بار در سال ۱۹۹۴ با هدف جایگزینی برتا ۹۲ تولید گردید.اولین سازنده ایتالیا .تاریخچه محصول تولید ایتالیا-Fabbrica d’Armi Pietro Beretta تولیدشده ۱۹۹۴. مشخصات وزن ۹۰۰ گرم .طول ۱۸۰ میلی متر. کالیبر ۹ میلی‌متر

آشنایی با انواع کلت های برتر جهان

کمری کلت SPRINGFIELD 1911

کلت ۱۹۱۱ سلاح کمری نیمه ‌اتوماتیکی است که از سال ۱۹۱۱ تا ۱۹۸۵ سلاح کمری سازمانی نیروهای مسلح آمریکا بود. اغلب آن را «ام۱۹۱۱» یا «کلت۴۵» می‌نامیدند. این سلاح در جنگ اول، جنگ دوم، جنگ کره و جنگ ویتنام بکار رفت. در ایران بیشتر به «کلت» مشهور است و دیگر سلاح‌هایی (مانند استار، براونینگ و غیره)

 

را که شبیه به آن ساخته شده نیز کلت می‌گویند.کلت۱۹۱۱ را جان براونینگ طرح کرد. کالیبر اصلی این سلاح ۰‎٫۴۵ است ولی در کالیبرهای دیگر مانند ۰‎٫۳۸ و ‎۷٫۶۲ نیز ساخته شده است. این اسلحه که اسلحه کمری ارتش امریکابود، درسال ۱۹۸۵ با اسلحه کمری برتا ۹۲ف س تعویض شد. خصوصیات: کالیبر: ۴۵/۰ وزن: ۱۰۷۷گرم طول: ۲۱۶میلیمتر ظرفیت: ۱۵ طول لوله: ۱۲۸میلیمتر

آشنایی با انواع کلت های برتر جهان

کلت کمری SIG SAUER P226

این اسلحه مشهور در سال ۱۹۷۰ توسط کارخانجات Sweizerishe Industrie Gesellschaff و یا همان SIG سوئیس به تولید رسید . به دلیل سیاست های سختگیرانه دولت سوئیس نسبت به کیفیت محصولات کارخانه SIG ، این کارخانه در سال ۱۹۷۶ با کارخانجات SAUER & SON آلمان طرح شراکت می ریزد و از این به بعد کیفیت

 

محصول شرکت SIG رو به فزونی می گذارد و قابلیت صادرات به کشورهای مختلف را کسب می کند . در همان سال شعبه ای از کارخانه را در آلمان تاسیس می کنند ، محصولات این کارخانه از این پس با نام SIG SAUER شناخته می شوند که در واقع ترکیبی از شرکت SIG سوئیس و شرکت SAUER آلمان می باشد . اسلحه کمری P220 در واقع اولین محصول مشترک بین دو کارخانه SIG و SAUER به شمار می رود .

 

عملکرد ماشه / دو زمانه کالیبر / ۹x19 L&P — 45ACP — 38SUPER — 7.65LUGER طول کلی / ۱۹۸ میلیمتر طول لوله / ۱۱۲ میلیمتر وزن خالی با قاب آلومینیم / ۸۰۵ گرم وزن خالی با قاب فولادی / ۱۱۰۰ گرم ظرفیت خشاب / ۷ گلوله برای کالیبر ۴۵ و برای سایر کالیبر ها ۸ گلوله .

آشنایی با انواع کلت های برتر جهان

روگرها از سال ۱۹۸۵ ، در کارخانه Ruger و Sturm واقع در امریکا ساخته می شوند. مدل GP-100 درواقع جانشین ارزنده مدل های معروف به ۶ می باشند که عمدتآ در عملیات های پلیسی و امنیتی استفاده می شدند. تمامی مدل های GP-100 ، تمامآ از جنس فولاد ضدزنگ ساخته می شوند. توپی همگی از نوع ۶ تیر و ماشه آنها دوزمانه می باشد.

 

مدل های کالیبر ۳۵۷/۰ و بعضی مدل های کالیبر ۳۸/۰ ، دارای یک زائده اضافی در زیر لوله هستند که در بدنه سلاح جاسازی شده و مقاومت لوله را افزایش می دهد. سوزن آتش و ایمنی آن به گونه ای است که تنها زمانی عمل می کند که ماشه سلاح کاملآ کشیده شود. متعلقات ماشه ، به گونه ای واحد طراحی شده اند که باز و بسته کردن

 

سلاح را تسهیل می کند. ضامن سلاح علاوه بر قفل چخماق ، مانع از چرخیدن توپی سلاح می شود. دستگاه نشانه روی سلاح در قسمت عقب ، در دو نوع ثابت و قابل تنظیم در دسترس می باشد. تمامی رولورهای GP-100 ، دارای ضریب اطمینان و دوام فوق العاده ای هستند.

 

مشخصات فنی: کالیبر: ۳۵۷ مگنوم و ۳۸ اسپیشیال طول لوله: ۷۶ ، ۱۰۲ و ۱۵۲ میلیمتر (در ۳ مدل تولید می شود.) مکانیزم ماشه: دو حالته ظرفیت توپی: ۶ گلوله وزن: ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ گرم (در مدل های مختلف)

 

کلت کمری ۳۸ SPECIAL

کالیبر : ۳۲ S&W Long, .38 S&W, .38 Special طول سلاح : ۱۷۱ میلیمتر طول لوله : ۵۱ میلیمتر – ۲ اینچ وزن بدون مهمات : ۵۹۵ گرم ظرفیت توپی : ۶ تیر

آشنایی با انواع کلت های برتر جهان

کلت کمری Smith & Wesson Model 500

قوی ترین اسلحه کمری تولید انبوه شده در جهان Smith & Wesson Model 500 ساخت شرکت Smith & Wesson آمریکا است. این رولور ۵ تیر از گلوله های کالیبر ۴۱*۱۲٫۷ میلی متری استفاده کرده و بیشتر به عنوان های ورزشی وشکار در آمریکا به فروش می رسد. قدرت بسیار بالای تخریبی بعلاوه ظرفیت کم حمل گلوله در سلاح در کنار قدرت عقب نشینی بالا باعث شده است که هیچ نیروی نظامی و انتظامی در آمریکا یا کشورهای دیگر به دنبال خرید این سلاح نباشد.

 

اما غیرنظامیان می توانند با پرداخت حدود هزار دلار آمریکا این سلاح را خریداری کنند. از تک تیرانداز کالیبر ۵۰ تا شعله افکن با ترکیبات ناپالم+عکس (آماده نیست !!!) برد این سلاح بین ۵۰ الی ۱۰۰ متر اعلام شده است و گلوله های آن قابلیت متوقف کردن جانورانی مثل شیر، فیل یا کرگدن را حتی با یک اصابت دارد. قاعدتا تصور این که گلوله این سلاح در صورت برخورد با بدن انسان چه تخریبی به جای خواهد گذاشت خیلی سخت نخواهد بود.

آشنایی با انواع کلت های برتر جهان

کلت کمری Smith & Wesson Model ۱۰

اسمیت اند وسون مدل ۱۰ (به انگلیسی: Smith & Wesson Model 10) یک سلاح کمری، رولور ۹ میلی متری آمریکایی ساخت شرکت اسمیت اند وسون است که فشنگ‌های ۰.۳۸ اینچی را شلیک می‌کند.

آشنایی با انواع کلت های برتر جهان

کلت کمری Sig Sauer P938

در سپتامبر سال ۲۰۱۵، SIG SAUER P938 سومین تپانچه محبوب در نظرسنجی بود. ویژگی کوچکی و حمل راحتِ این سلاح باعث می شود در بیشتر حوادث از آن استفاده شود.

آشنایی با انواع کلت های برتر جهان

 

جدیدترین مطالب سایت