آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

آموزش تصویری ثبت نام در سامانه کارا و سایت کارورزی

ساده ترین و کاملترین روش ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا را در اینجا آموزش ببینید.

 

کامل آموزش را دنبال کنید.

 

سامانه کارا سایتی برای اشتغال زایی و دریافت تسهیلات و وام اشتغال برای متقاضیان اشتغال روستایی است شما با ثبت نام و ارائه طرح های تان می توانید از خدمات این سامانه بهره مند گردید، ما امروز بهترین راهنمای تصویری ثبت نام در سایت کارا را به شما آموزش میدهیم و در آخر نیز نحوه ثبت نام در سایت کارورزی وزارت کشور را نیز خواهیم گفت.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

ثبت نام در سامانه کارا

 

نحوه ثبت نام در سامانه کارا مرحله به مرحله

تقاضیان اشتغال روستایی می‌توانند ازطریق ثبت نام در سامانه کارا kara.mcls.gov.ir طرح های خود را معرفی کنند. در صفحه اصلی سامانه، جزییات تسهیلات اشتغال فراگیر وتسهیلات اشتغال روستایی و عشایری وشیوه نامه یارانه تسهیلات برای مطالعه بیشتر در اختیار متقاضیان قرار گرفته و توصیه شده پیش از ارائه درخواست وام و تصمیم گیری برای ارائه طرح‌؛ این پیوست ها به دقت مطالعه شود.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

تصویر ایندکس سامانه ثبت نام دریافت وام خود اشتغالی فراگیر «کارا» متعلق به وزارتِ تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ثبت نام کلیه متقاضیان دراین پرتال الزامی است.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

برای ثبت نام در سامانه کار، اگر کد کاربری و رمز عبور ندارید، می بایست با کلیک بروی قسمت ثبت نام، فرم مربوطه راتکمیل و کد کاربری و رمز عبور دریافت کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

برای دریافت کد کاربری و رمز عبور جهتِ ثبت نام وام خود اشتغالی روستایی می بایست فرم الکترونیکی را پر کرده تا پس از دریافت کد کاربری و رمز عبور، طرح های خود را وارد سیستم کارا کنید.

 

نحوه پذیرش طرح‌ ها متناسب با مبلغ تسهیلات در سامانه کارا

آقای ازوجی مقام مسئول در وزارتِ کار با بیان این‌که تسهیلات اشتغال صرفا برای راه اندازی کسب و کار جدید نیست بلکه برای توسعه کسب و کار نیز قابل استفاده است، درباره فرایند بررسی طرح‌ ها برای پرداخت تسهیلات گفت:

 

متقاضیان دریافت تسهیلات تا سقف 250 میلیون تومان پس از بررسی طرح درشهرستان و تایید کمیته فنی استان و تسهیلات 250 میلیون تا 2.5 میلیارد تومان نیز بعد از بررسی دستگاه اجرایی و تایید کمیته فنی استان مربوطه برای پرداخت به موسسه عامل معرفی می‌شوند.

 

اما در تسهیلات بالای 2.5 میلیارد تومان در سطح ملی توسط وزارت کار با حضور نمایندگان دستگاه بخشی مرتبط با طرح توجیهی، سازمان برنامه و بودجه، معاونتِ مناطق محروم ریاست جمهوری بررسی و نسبت به تایید یا رد طرح اقدام میشود. ازوجی با تاکید بر این‌که کار سختی برای پیش گیری از انحراف منابع اشتغال در پیش داریم افزود:

 

ضمن این‌که به نگرانی رسانه‌ها در خصوص انحراف بیت المال با توجه به تجربیات طرح های شکست خورده اشتغال واقف هستیم اما تلاش خود را در جهت تزریق هدفمند منابع اشتغال به متقاضیان اصلی راه اندازی کسب و کار انجام خواهیم داد.

 

مدیر کل توسعه اشتغال وسیاست گذاری بازار کار درپاسخ به این سوال که متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال در سایر مناطق شهری غیر از مناطق روستایی وعشایری چگونه میتوانند اقدام کنند گفت:

 

در سامانه کارا 2 گروه تسهیلات اشتغال درنظر گرفته شده است که در زمان ورود به سامانه، متقاضی متناسب با اجرای طرح کسب وکار خود درمناطق شهری یا غیرشهری پس از اطلاع از جزئیات شرایط، نسبت به انتخاب گزینه تسهیلات اشتغال فراگیر یا تسهیلات اشتغال مناطق روستایی و عشایری اقدام میکند.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

وی با اشاره به خلاء دانش های مربوط به راه اندازی کسب و کار، ریسک پذیری، سود و زیان، شکستهای احتمالی کسب و کار، نحوه استفاده از تکنولوژی و علوم مقدماتی ورود به بازار کار در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: به همین دلیل جمعیت زیادی از متقاضیان به اتکای دریافت تسهیلات وارد بازار کار میشوند و به همین دلیل عمده کسب و کارها از سوی متقاضیان با شکست مواجه می‌شوند.

 

دراین زمینه همه ی ي دستگاه های بخشی از جمله وزارت صنعت – معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها نیز باید ورود کنند تا آموزش های لازم برای ورود به کسب و کار به متقاضیان ارائه شود. این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: متقاضیان حتما پیوست‌های مرتبط با هر دو گروه تسهیلات را در سامانه کارا مطالعه کنند تا پیش از ورود به فرایند در جریان مراحل و شرایط قرار گیرند.

 

طرح‌های کسب و کارها ترجیحا به صورت گروهی باشند ​شاخص ما برای موفقیت یک استان در پرداخت تسهیلات اشتغال، میزان و ارزش تسهیلات پرداختی نیست بلکه اصل بر این است که چقدر تسهیلات منتج به ایجاد کسب و کار می‌شود ازوجی با اشاره به این‌که مشارکت و کسب و کارهای مبتنی بر کار گروهی، از ویژگی طرح‌ های اشتغال نسبت به طرح‌های انفرادی اشتغال است گفت:

 

در دنیا کسب و کارهای تیمی که تفکر افراد با تخصص های مختلف برای انجام یک کسب و کار متمرکز می‌شوند موفق خواهند بود اما در ایران به دلیل فرهنگ بسیار ضعیف مشارکت کمتر تمایل دراین جهت وجود دارد. در هر 2 گروه تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری قید کردیم که طرح‌های مشارکتی و تعاونی در اولویت پذیرش قرار دارند، بنابراین به نوع طرح کسب و کار نیز بستگی دارد.

 

شرایط و نحوه ثبت نام در سایت کارورزی به صورت تصویری

دولت اقدام به راه اندازی سایت کاروزی وزارت کار کرده که بر اساس ان قرار است فارغ التحصیلات طبق شرایط خاص و توافقی که بین دولت و کارفرمایان اتفاق می افتد دوره های کارورزی را طی کنند و برای ورود به بازار کار محیا شوند. به گزارش تالاب، این طرح ضمن آموزش نیروی کاری ماهر می‌تواند به کاهش آمار بالای بیکاری در بین فارغ التحصیلان کمک کند و اساسا جامعه هدف این طرح همین قشر هستند.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

یعنی کسانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند و زمان زیادی از اخذ مدرک انها نمی گذرد. عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون از آغار رسمی طرح کارورزی از تیرماه خبر داد و گفت: کارورزان برای حضور در دوره کارورزی حدود 310 هزار تومان دریافت می کنند و مشمول بیمه مسئولیت مدنی میشوند. وی با بیان این‌که تا کنون بیش از 60هزار نفر در سایت کارورزی نام‌ نویسی کرده‌ اند، ادامه داد:

 

همزمان کوشش می‌کنیم بنگاه‌های اقتصادی و کارفرمایانی که علاقمند به پذیرش کارورزان هستند هم نام‌نویسی کنند و با تشکل‌های کارفرمایی، صنعتی و دستگاههای مرتبط با اینها در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم حداکثر پذیرش را برای کارورزان ایجاد کنیم. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:

 

پس از این‌که کارورز دوره کارورزی را طی کند اگر توسط کارفرما جذب و مشغول به کار رسمی شود دولت برای مدت دو سال سهم کارفرما را در بحث بیمه تامین اجتماعی پرداخت میکند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفته گذشته از رونمایی سامانه طرح کارورزی خبر داد واعلام کرد که درطرح کارورزی، افراد تحصیل کرده و جویای کار با حضور در دوره‌های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب و کار آشنا میشوند.

 

به گفته وی همه ی ي فارغ التحصیلان بیکار و جوانان جویای کار با ثبت نام دراین طرح، مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دستمزد به آن ها پرداخت میشود. بر این اساس جوانان جویای کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی و متقاضیان شغل می‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه https://karvarzi.mcls.gov.ir مراحل ثبت نام خود را دنبال کنند.

 

برای ثبت نام در سایت کارورزی وزارت کار احراز شرایط زیر الزامی است

= حداکثر 23 سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، 25 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی، 28 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و 32سال برای مقطع تحصیلی دکتری.

 

تبصره ۱: به حداکثر سن دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار ذکوری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده اند دو سال اضافه می‌شود.

 

تبصره ۲: دانش آموخته دانشگاهی که به مدت سه ماه یا بیشتر سوابق بیمهای «تامین اجتماعی و یا خدمات کشوری» دارد، از شمول این طرح خارج می باشد.

 

= ثبت نام در سامانه کارورزی.
= کمتر از سه سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی سپری شده باشد.
= دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت برای متقاضیان ذکور.
= عدم سابقه شرکت در دوره کارورزی.
= سپری شدن حداقل سه ماه از ثبت نام در مرکز کاریابی و مشاوره شغلی.

 

تبصره: کارورزانی که کمتر از دو ماه از شروع دوره، انصراف کتبی خود را اعلام نمایند، یا بر اساس بندهای ب، ج و د ماده 13 دوره کارورزی آن ها قطع گردد، برای یک‌بار از موضوع بند «ه » مستثنی می باشند.

 

= کارورز موظف است در طول دوره کارورزی نسبت به گذراندن دوره آموزشی «آمادگی شغلی» از طریق سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور و اخذ گواهینامه مربوطه، اقدام نماید.

 


 

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی دولت

 

روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

بعد از مطالعه توافق نامه تایید را بزنید.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

مشخصات خود را وارد کنید و گزینه ثبت نام را بزنید.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

ثبت نام اولیه شما انجام شده و با انتخابِ گزینه های سمت راست به ترتیب اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

در بخش مشخصاتِ هویتی اطلاعات اولیه وارد شده را تکمیل کنید و ذخیره را بزنید.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

دراین قسمت تحصیلاتِ خود را وارد کنید و ذخیره را بزنید.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

اطلاعات مربوط به آدرس محل سکونتتان را در این بخش وارد کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

دراین قسمت علایق و مهارتهای مورد نظر برای انتخاب شغل را وارد کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

در این بخش میتوانید از پیام هایی که در آینده برای شما ارسال می‌شود مطلع شوید.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

از این بخش میتوانید درخواست ها یا سوالاتتان را برای سامانه ارسال کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

این مرحله پایانی کار شما است و مدارک و گواهی نامه و مدارکِ شناسایی را از اینجا بارگذاری کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت کارورزی و سامانه کارا

پس از ثبت نام با راه اندازی سامانه از طریقِ پیام و پیامک مراحل بعد به کارورزان اطلاع رسانی می‎شود.

 

جدیدترین مطالب سایت