بزرگترین انرژی خورشیدی جهان به چینی ها رسید

بزرگترین انرژی خورشیدی جهان به چینی ها رسید

بزرگترین انرژی خورشیدی جهان به چینی ها رسید

انرژی خورشیدی همیشه باعث میشود آن کشور گرم و حاصلخیز باشد در ادامه با بزرگترین انرژی خورشیدی جهان به چینی ها رسید در سایت تالاب همراه باشید.

 

چینی ها در تولید انرژی خورشیدی و استفاده از آن در جهان رتبه اول را دارند و در حال حاضر دراین زمینه پیشرو در حال پیشرفت می باشند. جمعیت بسیار بالا و افزایش وابستگی به زغال سنگ، باعث شده تا در سال‌های اخیر چین به عنوان یکی از آلوده‌ترین کشورهای جهان شناخته شود. به همین جهت احتمالا اگر بگوییم که چین بزرگترین تولیدکننده انرژی خورشیدی در جهان است، کمی عجیب به نظر برسد.

 

اخیرا اداره ملی انرژی چین از دو برابر شدن ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در سال 2016 خبر داده و اعلام کرده که پایگاه‌های این کشور، مجموعا 77.42 گیگاوات نیرو را تا پایان سال تولید کرده‌اند. درنتیجه چین برای دومین سال به عنوان بزرگترین تولیدکننده انرژی خورشیدی در جهان شناخته می‌شود. هرچند شاید اگر این میزان را نسبت به جمعیت آن بسنجیم، کشورهای آمریکا، آلمان و حتی ژاپن وضعیت بهتری داشته باشند.

 

 به گزارش تالاب در حال حاضر انرژی خورشیدی در کشور چین همچون یک قطره در سطل آب است. در واقع این میزان، تنها 1 درصد از کل انرژی خروجی کشور چین محسوب می‌شود. با این‌حال به لطف پیشرفت تکنولوژی و توسعه پنل‌های خورشیدی، اداره ملی انرژی قصد دارد تا پایان سال 2020،

 

ظرفیتی بیشتر از 110 گیگاوات را به میزان قبلی اضافه کند. بنابراین کشور چین می‌تواند تا سال 2030، استفاده خود از سوخت‌های غیر فسیلی را از 11 درصد به 20 درصد افزایش دهد.

 

نباید فراموش کنیم که افزایش ظرفیت تولید انرژی خورشیدی تا این میزان کار آسانی نبوده و بسیاری از کشورهای بزرگ نیز قادر به انجام آن نیستند. حتی اگر مزیت جمعیت بیشتر را فاکتور بگیریم، مناطق بزرگی در کشور چین وجود دارد که در آنجا بدون هیچ مشکلی می‌توان به توسعه مزارع انرژی خورشیدی پرداخت. به هر صورت این موضوع می‌تواند کار را از نظر سیاسی برای دیگر کشورها مثل آمریکا به‌منظور استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی سخت‌تر کند.

 

جدیدترین مطالب سایت