معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل

برترین دانشگاه های جهان

می‌خواهیم دانشگاه هایي را به شما معرفی کنیم که اضافه بر معتبر بودنشان بسیار جای خوبی برای ادامه تحصیل میباشد .

 

به گزارش تالاب، با وجود توسعه آموزش فوق العاده در ایران، اما هنوز هم تعداد زیادی از جوانان علاقمند تحصیل در دانشگاه هاي خارجی میباشند. گرچه عمدتا برای دوره هاي تحصیلات تکمیلی و در رشته هایي که در ایران توسعه نداشته اند. نخبگان علمی عمدتا دنبال برترین دانشگاه برای تحصیل در خارج از کشور میباشند.

 

دانشگاهی که اقامت تحصیلی در آن آسان باشد، هزینه هاي تحصیل، اقامت و حتی رفت و آمد به آن کم تر از سایر دانشگاهها آب بخورد و حتی آموختن زبان دوم برای دانشجویان ایرانی آسان باشد، از جمله مواردی هست که تعداد زیادی از دانشجویان برای انتخاب دانشگاه به آن ها دقت میکنند.

 

اما در این میان انچه که بیش از سایر موارد اهمیت دارد این هست که دانشگاهی راکه برای تحصیل انتخاب میکنید و هزینه هاي بسیاری برای تحصیل در آن متحمل میشوید مورد قبول وزارت علوم و تحقیقات باشد.

 

به همین علت اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم در بهمن ماه سال جاری لیستی از دانشگاه و موسسات آموزشی کشور های خارجی را برای دانشجویانی که از قصد دارند از سپتامبر ۲۰۱۶ «شهریور 95» دانشگاه هاي خارجی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند منتشر کرده هست.

 

در این سطح بندی نام 77 کشور بعنوان کشور های مورد تایید وزارت علوم به میان آمده هست. براساس این سطح بندی هر کشور دارای چهار گروه دانشگاه شامل: الف «ممتاز»، ب «مفید»، ج «متوسط» و د «ضعیف» هست.

 

کشور ایالات امریکا با داشتن 82 دانشگاه ممتاز رکورددار بیشترین دانشگاه برتر در لیست وزارت علوم هست. پس از آن فرانسه با 78 دانشگاه برتر، انگلستان با 57 دانشگاه برتر، ایتالیا و کشور آلمان با 25 دانشگاه ممتاز، اسپانیا با 22 دانشگاه ممتاز، جزو کشورهایی میباشند که بیشترین دانشگاه را در گروه الف به خود اختصاص داده اند.

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل

دانشگاه هاروارد

براساس رتبه بندی دانشگاهها در سال 2015 این دانشگاه در صدر 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه هاروارد یکی از دانشگاه‌هاي خصوصی عضو لیگ دانشگاه‌هاي آیوی یا مجتمع نیلوفری هست، مجتمعی متشکل از هشت دانشگاه سرشناس جهان که به علت ساختمان‌هاي قدیمی که نمای آن ها با پیچک پوشانده شده به این شکل نامگذاری شده‌اند.

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل

بهترین دانشگاه های جهان

 

براساس آخرین اطلاعاتی که از این دانشگاه منتشر شده هست. دانشگاه هاروارد 46 رشته در مقطع لیسانس، 134 رشته در مقطع فوق لیسانس و 32 رشته در مقاطع بالاتر را برای دانشجویانش عرضه کرده‌هست.

 

هاروارد در سال تحصیلی 2008-2009 درحدود هزار و 664 مدرک کارشناسی، 400 مدرک کارشناسی ارشد، 512 مدرک دکترا و چهار هزار و 460 مدرک تخصصی اهدا کرده‌هست.

 

براساس اطلاعاتی انچه که دانشگاه در وب سایت خود منتشر کرده، دانشگاه هاروارد از بیش از 20 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری ثبت نام به عمل آورده و تا کنون بیش از 360 هزار فارغ التحصیل در سراسر جهان دارد.

 

دانشگاه پیر و ماری کوری «Universite Pierre et Marie Curie»

 

دانشگاه براساس فهرستی که در سال 2015 توسط یو.اس.نیوز از 500 دانشگاه برتر جهان منتشر شده هست، دانشگاه پیر و ماری کوری در کشور فرانسه بعنوان برترین هاي جهان شناخته شده هست که در جایگاه 46 جهان قرار دارد.

 

این دانشگاه یکی از شعب سیزده گانه دانشگاه سوربن پاریس هست که قدمت 907 ساله دارد. این دانشگاه به سال ۱۱۰۹ میلادی باز میگردد.

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل

 

دانشگاه کمبریج «University of Cambridge»

کشور انگلستان اضافه بر این که با داشتن 57 دانشگاه ممتاز سومین کشوری رکورددار در لیست وزرات علوم برای مهاجرت تحصیلی هست، نام 19 دانشگاه آن در شماره برترین هاي جهان قرار داد.

 

دانشگاه کمبریج در سال 2015 چهارمین دانشگاه برتر در بین 100 دانشگاه برتر جهان شناخته شده هست.

 

این دانشگاه پیش از این نیز در سال 2012 و 2011 بعنوان برترین دانشگاه جهان شناخته شده و گوی سبقت را از هاروارد و آکسفورد ربوده بوده هست. کمبریج محل تحصیل کسانی مانند چالز داروین بوده هست.

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل

دانشگاه میلان «Polytechnic University of Milan»

ایتالیا با داشتن 25 دانشگاه ممتاز در لیست کشور های مورد تایید وزارت علوم برای ادامه تحصیل هست. شهر میلان در این کشور برترین دانشگاهها را در خود جای داده هست.

 

براساس رتبه بندی QS در سال ۲۰۰۲ به علت بزرگی، تعدد دانشجویان، جو بین المللی و تاثیر بر روی صنعت مد جهانی، میلان در رتبه‌ي ۲۱ برترین شهرها برای دانشجویان قرار گرفت.

 

دانشگاه میلان با رتبه 55 برترین دانشگاه ایتالیا هست. دانشگاه میلان دوره هاي پیشنهادی زیادی را برای دانشجویان بین المللی دارد ازجمله ۳ دوره شامل اقتصاد، انفورماتیک و رشته ‌هاي دانشکده‌ي پزشکی که کاملا به زبان انگلیسی میباشند.

 

همین طور برنامه اي تحت عنوان ” ورود به سطح ” در این دانشگاه وجود دارد که طی آن دانشجویان میتوانند ۴۵ تا ۶۰ واحد ابتدایی خود را به زبان انگلیسی بگذرانند و بقیه واحدها را به زبان ایتالیایی.

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل

معرفی بهترین دانشگاه های جهان

 

دانشگاه فنی مونیخ «Technical University of Munich»

کشور کشور آلمان با داشتن 25 دانشگاه در گروه الف یا همان دانشگاه هاي ممتاز پنجمین کشور مورد تایید برای مهاجرت تحصیلی از سوی وزارت علوم هست.

 

دانشگاه فنی مونیخ یک دانشگاه تحقیقاتی هست که یکی از بزرگ ترین و برجسته‌ترین موسسات فناوری کشور آلمان نیز محسوب می‌شود.

 

این دانشگاه در سال 2015 در بین 100 دانشگاه برتر جهان در مقام 27 قرار دارد. در بین 25 دانشگاه ممتاز کشور کشور آلمان دانشگاه هاي فنی بیشترین تعداد را دارند.

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل

دانشگاه اشتوتگارت «University of Stuttgart»

دانشگاه اشتوتگارت یکی از دانشگاه‌هاي معتبر کشور کشور آلمان هست. این دانشگاه عضو انجمن موسسات فناوری کشور آلمان «TU9» بوده و از موسسات پیش‌روی آلمانی در اساس فناوری به شمار میرود. این دانشگاه در رتبه 88 در بین 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2015 هست.

 

این دانشگاه هرچند در رشته فنی بسیار فعال هست اما گرایش هاي دیگری از جمله:

معماری و برنامه‌ریزی شهری، مهندسی عمران و علوم محیط زیستی، شیمی، فناوری انرژی و زیست‌فناوری، برق، علوم رایانه و فناوری اطلاعات، هوافضا و زمین‌سنجی، طراحی، تولید و فناوری اتومبیل، ریاضیات و فیزیک، فلسفه و تاریخ، علوم اقتصادی و علوم اجتماعی را تدریس می‌کرد.

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل

 

برترین دانشگاه های آسیایی کدامند؟

هرچند که دانشگاه هایي چون کمبریج، سوربن و هاوراد دانشگاه هایي میباشند که آرزوی هر ایرانی تحصیل در آن هست. اما مشکل اصلی بیشتر دانشجویان هزینه هاي کلان این دانشگاهها برای تحصیل هست و هزینه زندگی در چنین کشورهایی هست.

 

فارغ از این اما فرهنگ متفاوت این کشورها بخشی از مشکلاتی هست که دانشجویان ایرانی در پی مهاجرت به کشور های دوری چون انگلستان و فرانسه و ایالات امریکا با آن دست و پنجه نرم خواهند کرد.

 

به همین علت بیشتر دانشجویان متقاضی برای تحصیل در کشور های هم جوار که هم هزینه رفت و آمد، هزینه زندگی و هم فرهنگ نزدیک تری به ایران دارند جزو نخستین گزینش هاي دانشجویان برای ادامه تحصیل میباشند.

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل

براساس آن چه که وزارت علوم از کشور های مورد تایید خود در اساس مهاجرت تحصیلی اعلام کرده هست، کمتر کشوری وجود دارد که دانشگاه ممتاز در آن دیده شود.

 

در لیست وزارت علوم کشور روسیه با 20 دانشگاه ممتاز، چین با 10 دانشگاه ممتاز و 52 دانشگاه در گروه ب رکورددار بیشترین دانشگاه هاي ممتاز و مفید در کشور های آسیایی هست.

 

بعد از آن کشور ژاپن در کنار چین با داشتن 10 دانشگاه ممتاز و 14 دانشگاه مفید دومین کشور آسیایی هست که در لیست وزارت علوم بعنوان دانشگاه هاي مورد تایید یاد شده هست.

 

مالزی با 3 دانشگاه ممتاز و 3 دانشگاه مفید، ترکیه با 2 دانشگاه ممتاز و 7 دانشگاه مفید جزو انتخاب هاي اصلی دانشجویان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی میباشند.

 

دانشگاه مالایا

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل

آشنایی با بهترین دانشگاه های جهان

 

در این میان کشور مالزی به علت نزدیکی اش به کشور یکی از گزینش هاي اصلی و محبوب ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی هست. سه دانشگاه کشور مالزی از سوی وزارت علوم مورد تایید قرار گرفته هست که یکی از انها که برترین دانشگاه مالزی نیز محسوب میشود دانشگاه مالایا یه همان دانشگاه یو ام هست.

 

دانشگاه یو ام یکی از مهم‌ترین دانشگاه هاي کشور مالزی به شمار می رود. نام این دانشگاه مالایا مالزی هست که همۀ آن را با نام اختصاری «um» می شناسند. دانشگاه مالایا تقریبا 50 سال پیش در شهر کوالالامپور ساخته شد و یکی از بزرگ ترین و معتبرترین دانشگاههای مالزی به حساب می‌آید.

 

این دانشگاه یکی از برترین دانشگاههای مهم و معتبر و تراز اول در جهان هست که با بیشتر دانشگاههای معتبر جهان، اروپا و امریکا تفاهم نامه علمی برای تبادل استاد و دانشجو دارند.

 

این دانشگاه برای کلیه مقاطع تحصیلی از لیسانس تا دکترا دانشجو می‌پذیرد، اما اخد پذیرش در مقطع لیسانس در دانشگاههای دولتی به علت کم بودن سهمیه امکان‌پذیر نیست و شرایط پذیرش هم نسبت به دانشگاههای خصوصی بسیار سختگیرانه تر هست.

 

در رنکینگ معتبر کیو اس رتبه علمی این دانشگاه در سال ۲۰۱۴ در جایگاه ۱۵۱ و رتبه مهندسی آن در جایگاه ۸۳ جهان قرار گرفته هست.

 

گرچه براساس انچه که وزارت علوم در لیست دانشگاه هاي معتبر برای تحصیل آورده، بیان کرده که فقط دانشکده هاي اصلی دانشگاه مالایا مورد تایید هست. وزارت علوم همین طور هشدار داده هست که سایر کالج ها، دانشگاه هاي وابسته یا مشترک مالزی همچون اي.یو.ام.ولز «IUMW» مورد تایید وزارت علوم نیستند.

 

دانشگاه بیلکنت ترکیه

در بین دانشگاه هاي ترکیه تنها 2 دانشگاه یکی دانشگاه بیلکنت و دیگری دانشگاه دانشگاه بغازیچی مورد تایید وزارت علوم میباشند.

 

معرفی بهترین دانشگاه های جهان برای ادامه تحصیل

آشنایی با بهترین دانشگاه های جهان

 

دانشگاه بیلکنت یکی از دانشگاه‌هاي غیرانتفاعی ترکیه واقع در شهر آنکارا هست. بیلکنت واژه اي مخفف به معنی شهر دانش هست.

 

این دانشگاه در رتبه بندی سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲ برترین دانشگاههای جهان که توسط موسسه تایمز انجام شده رتبه ۲۰۴ جهان را بدست آورد. این دانشگاه بر اساس همین رتبه بندی برترین دانشگاه خاورمیانه‌ نیز بوده هست.

 

در رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۳ کشور ترکیه با ۵ دانشگاه بیشترین دانشگاههای برتر را در منطقه خاورمیانه به خود اختصاص داده بوده هست. رتبه بندی دانشگاه هاي ترکیه در نظام رتبه بندی به این شرح هست:

 

دانشگاه فنی خاورمیانه با امتیاز ۴۵.۸، دانشگاه بیلکنت با امتیاز ۴۱.۷، دانشگاه کچ با امتیاز ۴۱.۵، دانشگاه بوغازچی با امتیاز ۳۸.۹ و دانشگاه فنی استانبول با امتیاز ۳۸ به ترتیب با کسب رتبه هاي ۲۲، ۲۸، ۳۱، ۳۷ و ۳۸ را به خود اختصاص داده اند.

 

منبع :iscanews.ir

جدیدترین مطالب سایت