تحریم های جدید از سوی مسکو

تحریم های جدید از سوی مسکو

تحریم های جدید و سخت تر از سوی مسکو

 

 

 در اقدام جدید در واشنگتن و تصویب تحریم هاي جدید برای تهران و نیز ایجاد تحریم هاي جدید این رفتار واشنگتن در عرصه بین المللی سبکسرانه و اوضاع اعمال تحریم ها علیه روسیه مشابه بارز اینگونه رفتارهای واشنگتن هست سرگئی ریابکوف سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه به امریکا هشدار داد: در صورت ادامه تحریم هاي ضدروسی، دلار امریکا از ارزهای متعارف در روسیه کنار گذاشته خواهد شد.

 

به گزارش تالاب برپایه تصمیم روز پنجشنبه قانونگذاران آمریکایی که طرح تحریم‌هاي تهران، مسکو و پیونگ یانگ را با 419 رای موافق و سه رای مخالف تصویب کردند، حلقه تحریم هاي ضدروسی وضع شده از سال 2014 سخت تر میشود و حتی قدرت نفتی روسیه را در بازار اروپا هدف قرار داده اند تا واشنگتن وارد این عرصه شود.

 

ریابکوف روز یکشنبه در این اساس گفت: روسیه هیچگاه در مساله تحریم ها با امریکا مسابقه نداده و همواره خواهان روابط مشارکتی هست، ولی اعمال تحریم ها توسط واشنگتن برای این رویکرد زیان بار هست.

 

تارنمای روسی پولیت اکسپرت به نقل از سخنان ریابکوف نوشت: روسیه نه فقط میتواند با تحریم هاي ایالات امریکا مقابله کند، بلکه توانایی ایجاد جایگزین برای نظام دلار بعنوان یکی از ارزهای ذخیره اصلی را دارد.

 

وی گفت: رفتار واشنگتن در عرصه بین المللی سبکسرانه و اوضاع اعمال تحریم ها علیه روسیه مشابه بارز اینگونه رفتارهای واشنگتن هست که اعتماد جامعه جهانی به ساختار مالی کشور آمریکا را کاهش می‌دهد.

 

وی ادامه داد: سیاست ضدروسی کشور آمریکا به بن بست می‌خورد و نارضایتی هاي رهبری روسیه و کشور های اروپا را برمی انگیزد، زیرا تحریم هاي جدید به بخش هاي انرژی ضربه می‌زند و منجر به ناکامی طرح هاي بزرگ اروپایی خواهد شد.

 

تحریم های جدید و سخت تر از سوی مسکو

ریابکوف یادآوری کرد: اتحادیه اروپا به ایالات متحده نسبت به چنین اقدام نسنجیده اي هشدار داده و حتی تهدید کرده که علیه واشنگتن تحریم هاي متقابل اعمال می‌کند.

 

مقام روس گفت: سیاست کشور آمریکا که در هر مساله اي خود را رهبر جهانی می‌خواند، دیر یا زود منجر به وضعیتی خواهد شد که اروپا روسیه را بعنوان شریک اصلی خود برمی گزیند.

 

وی افزود: روسیه هم در شرایط اختلافات ایالات امریکا و اتحادیه اروپا، مشارکت راهبردی با چین را توسعه میدهد و به همین علت امکان کنار گذاشتن دلار وجود دارد که برای دولت کشور آمریکا به معنای سقوط ساختار مالی خواهد بود.

 

ریابکوف همینطور از برنامه تحریم هاي کشور آمریکا علیه روسیه انتقاد کرد و گفت: بار دیگر هشدار می‌دهم و امروز هم علنی پیامدهای تلاش کشور آمریکا برای تشدید رویارویی ها و ضربه وارد کردن به روابط دوجانبه را گوشزد می‌کنم.

 

وی افزود: تاکید می‌کنم مسئولیت گزینه و ارزیابی رویدادهای جدید بطور کامل بر عهده طرف آمریکایی قرار دارد.

 

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مجبوریم در صورت اعمال تدابیر تحریمی توسط کشور آمریکا، حرکت متقابل انجام دهیم و اقدامات روسیه ممکن هست هم طراز یا حتی نامتقارن باشد.

 

ریابکوف همینطور هشدار داد که در صورت رفتار غیرمسئولانه طرف آمریکایی ، به اقدامات تحریک آمیز و خصمانه انها پاسخ خواهیم داد.

 

سفیر کشور آمریکا در مسکو نیز به وزارت امور خارجه روسیه احضار و تصمیم دولت این کشور در پاسخ به اقدامات ضدروسی واشنگتن به وی ابلاغ شد.

 

جدیدترین مطالب سایت