ثروت و مال بابک زنجانی چقدر است ؟

ثروت و مال بابک زنجانی چقدر است ؟

بابک زنجانی چقدر ثروت دارد ؟ 

 

بابک زنجانی یکی از پر حاشیه ترین سیاستمداران مشهور هست که در زندان به سر می برد و هزینه بسیار بالایی دارد . 

 

ثروت بابک زنجانی , به گزارش تالاب او درمورد جزئیات حکم رد مال متهم ردیف سوم نیز گفت: «حمید فلاح‌هروی به رد مال حاوی یک دستگاه خودروی بنز، یک میلیارد هدیه ازدواج دخترش و منزلی در شهرک غرب که از طرف بابک زنجانی به‌عنوان هدیه به او داده شده بودو دو میلیون دلار سود حاصل از بانک اف‌اي‌اي‌بی محکوم شده هست».
 
در حالی این دو نفر، افزون بر حبس به رد مال محکوم شده‌‌اند که خود بابک زنجانی هنوز هیچ پولی را پس نداده و به گفته قاضی مقیسه او در جلسه مواجهه با مهدی شمس و حمید فلاح‌هروی در دادگاه تجدید نظر به‌صراحت اعلام کرده که پول دارم اما يک ريال هم نمي‌دهم.
 
مال و منال بابک زنجانی چه میزان هست
اما بابک زنجانی چه میزان مال و منال دارد که حاضر نیست یک ریال آنرا بدهد. او گذشته از دستگیری‌اش درسال ٩٢، در گفت و گو‌اي با ایسنا گفته بود ۶۴ کمپانی داخلی و خارجی از جمله، کمپانی هلدینگ توسعه سورینت قشم، بانکی به نام «نخستین بانک سرمایه‌گذاری اسلامی» در مالزی، سهامدار کمپانی هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات متحده عربی و بانک ارزش تاجیکستان و همینطور کمپانی‌هایي در دوبی، ترکیه و تاجیکستان دارد.
 
او همینطور مالک باشگاه فوتبال راه آهن سورینت و مؤسسه فیلم‌سازی «سورینت فیلم» و رئیس هیئت‌مدیره هواپیمایی قشم نیز بوده هست. درمورد دارایی و اموال متهم اصلی پرونده فساد نفتی هیچ‌گاه رقم و عدد دقیقی بیان نشده مثلا یکبار روزنامه «نیویورک تایمز» درسال ٩٤ دارایی‌هاي وی را ١٣,٥ میلیارد دلار تخمین زده بود یا دادستانی تهران اموال وی را دو هزار و ٦٠٠ میلیارد تومان اعلام کرد که اگرچه وکیل کمپانی نفت ارزش آنرا کمتر دانست اما وکیل بابک زنجانی گفت که ارزش آن ها دست کم سه‌هزار و ٦٠٠ میلیارد هست.
مزایده اموال زنجانی
 
تا کنون دو بار هم بعضی اموال زنجانی به مزایده گذاشته شده که بر زمینه آن می توان حدود دارایی‌هاي وی را حدس زد. به گفته باشگاه خبرنگاران جوان، در مزايده اول که درسال ٩٣ توزیع شد، ٢٧ قلم از املاك او قيمت‌گذاری شده بود كه بر زمینه آن، ويلای پنج‌هزار‌متری در لواسان، هتل‌هاي بين‌المللی در قشم و كيش، يك واحد آپارتمان چهار‌ميلياردی در خيابان وليعصر«عج»، مجتمع تجاری ٢٦‌هزار‌متری در حوالی پارك‌وی به ارزش ٢٦٠ ميليارد تومان و چندين ماشین از مهم‌ترين اموال بابك زنجانی دراين مزايده به دسترس فروش قرار داده شد.
 
همچنين مجتمع تجاری به ارزش ١٤٠ ميليارد تومان در حوالی ونك، مجتمع مسكونی به ارزش ٦٠ ميليارد تومان در خيابان باهنر، سه هتل در جزيره كيش به ارزش ٢٣٠ ميليارد تومان و يك هتل نيمه‌ساخته در جزيره قشم به ارزش ١٤٠ ميليارد تومان از ديگر اموال بابك زنجانی هست كه دراين مزايده به دسترس فروش گذاشته شده بود. مزایده‌اي که در حد آگهی باقی ماند و صدای وکیل زنجانی را هم درآورد که تلاش بابک زنجانی برای پرداخت بدهی‌ها به شركت نفت ادامه دارد و انتظار ما اين هست كه تا مشخص‌شدن وضعيت پرداخت بدهی‌ها و صدور رأی قطعی، از فروش اموال موكلم جلوگيری شود. اتفاقی که تا امروز نیفتاده و پولی به دولت برنگشته هست.
 
در فهرست اموال بابک زنجانی برای مزایده دوم که درسال ٩٥ توزیع شد، نیز ١٢ ملک او در نقاط گوناگون تهران، کلاردشت و قشم به مزایده گذاشته شده هست. قیمت پایه‌اي که برای این اموال درنظر گرفته شده معادل ١٠ هزار و ٥٤٣ میلیارد تومان بود که ارزشمندترین انها ملک ایران‌زمین بود که بعد از گودبرداری و مشکلاتی که برای اهالی آن منطقه پیش آمد، زنجانی  اعلام کرد حاضر هست ملک همه ی شاکیان را یکجا خریداری کند. این ملک ٧٥١ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. ملک دیگر او در میدان ونک با قیمت ١١٠ میلیارد و ٢٥١ میلیون تومان به حراج گذاشته شد.
 
ساختمان خیابان دولت نیز به قیمت ١٩ میلیارد و ٦٣٥ میلیون تومان و ساختمان چهل کتاب در خیابان انقلاب هم به ٨٧ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان به مزایده گذاشته شد. زنجانی همینطور سه آپارتمان در نقاط گوناگون شهر به ارزش بیش از ١٢ میلیارد تومان داشت. آپارتمان برج تهران با قیمت سه میلیارد و ١٩٥ میلیون و ٣٦٠ هزار تومان، آپارتمان خیابان فرشته با قیمت سه میلیارد و ١٥٠ میلیون تومان و آپارتمان ولنجک با قیمت پنج میلیارد و ٨٨٠ میلیون تومان به حراج گذاشته شد.
 
همینطور ساختمان جماران با قیمت ٥٢ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان، ویلای کلاردشت با قیمت ٣١٥ میلیون تومان، ملک هشتگرد با قیمت ٢١٠ میلیون تومان، مغازه‌هاي پاساژ سجاد حاوی ٢٢ باب مغازه به ارزش دومیلیارد و ٢٨٥ میلیون و ٢٢٠ هزار تومان و ملک ایرتویا در قشم با قیمت ١٧ میلیارد و ٨٥٠ میلیون تومان به مزایده گذاشته شدند ودر اختیار وزارت نفت قرار گرفت. شهریور امسال اما وزیر نفت خبر داد که: «کسي اموال زنجاني را نمي‌خرد».
 
بیژن زنگنه گفته بود: «اينها اموالي نبوده که به‌راحتي به پول نقد تبديل شود و وزارت نفت احتياجي به اين اموال همانند آلبوم ساختماني در جماران، ويلا در لواسان، هتلي در کيش و هتل نيمه‌تمام در قشم نداشته و اين اموال براي وزارتخانه کارايي ندارد. وزارت نفت اکنون اموال را قبول کرده و گرفته هست اما اين دو هزار ميليارد تومان اموالي که از سوي وزارت نفت گرفته شده، قابل تبديل به دو هزار ميليارد تومان نقدينگي نيست».
 
به گزارش تالاب بیژن زنگنه همینطور همان اوایلی که بابک زنجانی بازداشت شده بود، درمورد میزان بدهی‌هاي او گفته بود که او به هر ایرانی ١١٠ هزار تومان بدهکار هست. زنگنه همینطور در اردیبهشت امسال گفته بود که زنجانی با سود پول خود ۱۳ هزار میلیارد تومان از پول ملت ایران را خورد و برد. او ساعتی یک میلیون و ۸۰ هزار تومان را خورد و این بدون حمایت و محافظت قابل انجام نبوده هست.
 
جدیدترین مطالب سایت