خانه های ضدزلزله در ژاپن (+تصاویر)

خانه های ضدزلزله در ژاپن (+تصاویر)

خانه ضدزلزله ژاپن

خانه هاي گلبدی نام خانه هایي در ژاپن است که بطور کامل ضد زمين لرزه است در ادامه می توانید با این خانه ها در ژاپن که ضد زمين لرزه است آشنا شوید .

 

وقتی راجع به «فوم پلی‌استایرن» صحبت می کنیم، در ذهن بیشتر افراد چیز‌هایي مانند ظروف و بسته‌هاي یک‌بارمصرف می آید، اما همین فوم، برای یک سازنده خانه‌هاي مدولار ژاپنی به‌عنوان یک متریال ساختمانی بسیار ارزشمند مطرح است.

 خانه های ضدزلزله در ژاپن (+تصاویر)

این خانه‌هاي گنبدی پلی‌استایرنی به‌شکلی قابل ملاحظه در برابر زمين لرزه مقاوم بوده و قیمت ارزان، سرعت بالای ساخت و دارا بودن ویژگی‌هاي عایق حرارتی، آن‌ها رابه متریالی بسیار جالب توجه تبدیل کرده است.

 

به گزارش تالاب : این خانه‌هاي گنبدی‌شکل پلی‌استایرنی از ۱۵ سال پیش تا کنون در ژاپن ساخته می شدند، اما سال ۲۰۱۶ تقاضا برای این خانه‌هاي فوق‌سبک به‌شکلی چشم‌گیر افزایش یافت و دلیل آن نیز زمين لرزه ۷ ریشتری کوماموتو بود که تلفات آن ۴۹ کشته و ۳۰۰۰ مجروح بود.

خانه های ضدزلزله در ژاپن (+تصاویر)

در جریان این زمين لرزه ۴۴ هزار نفر ناچار به ترک خانه ها خود شدند، خانه‌هایي که فرو ریخته یا طعمه حریق شده بودند؛ عده اي از این افراد همان‌ گونه نیز در خانه‌هاي موقت زندگی می کنند؛ خانه‌هاي معمولی در کوماموتو و اویتا از نظر سازه‌اي با مشکلات عمده‌اي روبرو شده بودند،

 

اما تنها جاییکه این زمين لرزه رابه‌خوبی پشت سر گذاشته و هیچ آسیبی ندیده بود محدوده روستایی کیوشو یعنی مجموعه ۴۸۰ خانه گنبدی‌شکلی بود که به‌صورتی کاملاً فشرده کنار هم قرار گرفته و توسط Japan Dome House ساخته شده بودند، عجیب این که این خانه‌ها از نظر ظاهری بسیار شبیه کپر‌هاي مردم کرمان خودمان هستند.

 

جدیدترین مطالب سایت