راهنمایی برای رسیدگی به شکایت ها در پلیس سایبری ناجا

راهنمایی برای رسیدگی به شکایت ها در پلیس سایبری ناجا

ثبت و رسیدگی شکایت در سایبری

سازمان پلیس سایبری موظف هست اضافه بر رسیدگی شکایات تمام امر مشتری رعایت کند .

 

به گزارش تالاب در جمهوری اسلامی ایران با توجّه به تصویب قانون جرایم رایانه‌اي در مجلس شورای اسلامی و لزوم تعیین ضابط قضایی برای این قانون و نیز مصوّبات کمیسیون افتای دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل پلیس فضای ساخت و تبادل اطّلاعات، پلیس فتا یا همان پلیس سایبری در بهمن‌ماه سال 1389 به دستور سردار فرماندهی محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تشکیل گردید.

 

اگرچه مسوولان نیروی انتظامی خیلی دیر به فکر ایجاد چنین پلیسی افتاده اند، با این حال شروع به کار این پلیس در فضای سایبری جمهوری اسلامی ایران را باید به فال نیک گرفت.

راهنمایی برای رسیدگی به شکایت ها در پلیس سایبری ناجا

در کنار خوشحالی تشکیل پلیس فتا “فارغ از حواشی جدید بوجود آمده در این بخش از پلیس”، با نیم نگاهی به وبسایت آن، کاربر با مسئله اي روبرو می‌شود که تعجب برانگیز بوده و با کار ویژه پلیس سایبری 180 درجه در تضاد هست.

 

کاربری که بخواهد به سرعت از متهمی شکایت کند و تکلیف خود را در موضوعات و جرایم سایبری بداند، بدون هیچ تردیدی نخستین منبع و ارگان ذی صلاحی که به ذهنش خطور می‌کند، مراجعه به وبسایت پلیس فتا هست.

 

در این وبسایت لینک ثبت شکایت در سمت چپ قسمت فوقانی وبسایت به رنگ قرمز قرار دارد و برای کاربری که بخواهد شکایت خود را اعلام و ثبت کند، باعث خوشحالی هست.

 

منبع :cyberpolice.ir

جدیدترین مطالب سایت