زمان اجباری شدن بنزین زدن با کارت سوخت | فراموش کردن رمز کارت سوخت

زمان اجباری شدن بنزین زدن با کارت سوخت | فراموش کردن رمز کارت سوخت

زمان اجباری شدن بنزین زدن با کارت سوخت

سوخت‌گیری بنزین از 22 مرداد با کارت سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش:

از فردا سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت صرفاً با کارت شخصی انجام می‌شود که رمز همه کارت‌‌های سوخت چهار رقم آخر کد ملی دارندگان کارت سوخت است.

 

۲۴ میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور در حال تردد هستند که تاکنون برای آنها کارت سوخت صادر شده است.

 

اگر کسی نتوانست رمز قبلی کارت سوخت خود را پیدا کند در تهران ۱۹ مرکز برای بازیابی رمز کارت سوخت وجود دارد و به صورت پیش‌فرض چهار رقم آخر کد ملی فرد به عنوان رمز فعال می‌شود.

 

در خبرهای منتشره در برخی سایت‌های خبری و کانال‌ها به اشتباه تاکید شده است که سوخت‌گیری صرفا با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود، در حالی كه باید تاکید شود که کارت آزاد جایگاه همچنان فعال است وجمع آوری نمی‌شود/ ایسنا

 


 

زمان اجباری شدن بنزین زدن با کارت سوخت | فراموش کردن رمز کارت سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌هاي‌ نفتی با اعلام این کـه از فردا «سه شنبه 22 مرداد 98» سوخت‌گیری در جایگاه‌ها با کارت سوخت انجام میگیرد، گفت: ۲۴ میلیون ماشین و موتورسیکلت در کشور در حال تردد هستند کـه تاکنون برای ان‌ها کارت سوخت صادر شده اسـت.

 

بـه گزارش تالاب، امیر وکیل‌زاده مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌هاي‌ نفتی امروز در برنامه گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر گفت: از فردا سوخت‌گیری در جایگاه‌هاي‌ سوخت صرفاً با کارت شخصی انجام می شود کـه رمز همه ی کارت‌هاي‌ سوخت چهار رقم آخر کد ملی دارندگان کارت سوخت اسـت.

 

وی افزود: ۳۹۰۰ جایگاه سوخت در کشور از نظر سخت‌افزاری و نرم افزاری آماده‌سازی شده‌اند و استفاده کنندگان از این جایگاه هیچ مشکلی نخواهند داشت.

 

بـه گفته وکیل‌زاده، برای صدور کارت سوخت المثنی روزانه ۳۰ هزار نفر ثبت‌نام انجام می شود کـه با صدور هر کارت المثنی، کارت قبلی از رده خارج میشود؛ بنابر این امکان سواستفاده با کارت‌هاي‌ المثنی وجود ندارد.

 

وی با بیان این کـه فرایند صدور کارت‌هاي‌ المثنی مرتب وجوددارد، گفت: عده اي از کارت‌ها ممکن اسـت بشکند یا گم شود و این فرایند انجام می شود ودر حال حاضر از مرحله ثبت‌نام تا تحویل کارت سوخت بـه اداره پست حدود یک ماه طول میکشد، اما هم اکنون بـه خاطر ترافیک تقاضا‌ها اسـت کـه امیدواریم این زمان کمتر شود.

 

بـه گفته وی، هزینه صدور کارت سوخت یا المثنی ۱۰ هزار تومان اسـت و هزینه‌هاي‌ دیگر را خود شرکت ملی نفت قبول میکند.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌هاي‌ نفتی گفت: تا پیش از این ۷۰۰ هزار کارت سوخت در باجه‌هاي‌ معطله پست مانده بود کـه اخیراً ۲۰۰ هزار نفر مراجعه کرده و هنوز حدود ۵۰۰ هزار کارت در باجه معطله پست وجود ارد.

 

بـه گفته وی، مردم با مراجعه بـه سایت «پلیس الکترونیک» بـه نشانی https://www.epolice.ir مراجعه کرده ودر آنجا بـه ان‌ها گفته می شود کـه کارت سوخت‌شان در کدام باجه پستی موجود اسـت.

 

وی همچنین روش ثبت‌نام برای دریافت کارت سوخت و یا صدور کارت المثنی را مراجعه بـه پلیس +۱۰ دانست کـه هزینه کارت نیز فقط ۱۰ هزار تومان اسـت و سعی می شود طی دوهفته آینده از طریق ثبت‌نام در سایتی کـه اعلام خواهد شد امکان ثبت‌نام غیرحضوری برای کارت المثنی سوخت فراهم شود.

 

زمان اجباری شدن بنزین زدن با کارت سوخت | فراموش کردن رمز کارت سوخت

رمز کارت سوخت ۴ رقم آخر کد ملی

بـه گفته وکیل‌زاده، مدارک لازم برای صدور کارت سوخت، شامل کارت ملی، مدارک شناسایی ماشین یا کارت اتومبیل و شناسنامه اتومبیل را باید همراه داشته باشند و مردم باید از فردا حتما با استفاده از کارت شخصی خود سوخت‌گیری کنند و اگر رمز قبلی را فراموش کرده‌اند چهار رقم آخر کد ملی فردی کـه دارنده کارت سوخت اسـت بـه عنوان پیش‌فرض رمز فعال شده اسـت.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌هاي‌ نفتی گفت: درصورت داشتن سؤال میتوانید بـه سامانه شرکت ملی پخش فرآورده‌هاي‌ نفتی بـه نشانی https://www.niopdc.ir/ مراجعه کنند.

 

وکیل‌زاده این را هم گفت: برای همه ی ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها کـه حدود ۲۴ میلیون در حال تردد اسـت کارت سوخت صادر شده ودر حال حاضر حدود ۷۴ میلیون کارت صادر شده اسـت کـه عده اي از ان‌ها نیز المثنی هستند کـه کارت قبلی غیرفعال شده اسـت.

 

وی گفت: این کارت‌ها فعلا برای بنزین اسـت البته برای گازوئیل از قبل بدون داشتن کارت سوخت امکان سوخت‌گیری وجود نداشته اسـت.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌هاي‌ نفتی افزود:‌همچنین اتومبیل‌هاي‌ دولتی هم باید کارت سوخت دریافت کنند.

 

وکیل‌زاده در مورد اتومبیل‌هاي‌ نوشماره گفت: برای ان‌ها بـه صورت پیش‌فرض کارت سوخت صادر می شود و درب منزل مالک ماشین تحویل داده میشود و زمان استفاده از کارت سوخت هم منقضی نمیشود و مهم نیست کارت کی صادر شده باشد.

 

بـه گفته وی، اگر کسی نتوانست رمز قبلی کارت سوخت خودرا پیدا کند در تهران ۱۹ مرکز برای بازیابی رمز کارت سوخت وجوددارد و بـه صورت پیش‌فرض چهار رقم آخر کد ملی فرد بـه عنوان رمز فعال می شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌هاي‌ نفتی همچنین در مورد سهمیه سوخت هر کارت گفت: در حال حاضر سوخت‌گیری چه با کارت شخصی و یا کارت جایگاه باشد بیش از ۶۰ لیتر در روز امکان ندارد، اما اگر کسی بیش از ۶۰ لیتر خواست باید یک‌بار دیگر سوخت‌گیری کند و محدودیتی وجود ندارد کـه البته منطق میگوید دریک روز بیش از ۶۰ لیتر هم مصرف نمی شود.

 

وکیل‌زاده همچنین در مورد نقش کارت سوخت در پیشگیري از قاچاق سوخت، گفت: در تمام شهر‌ها وقتی کارت سوخت فعال اسـت کـه از فردا در تمام کشور سوخت‌گیری با کارت سوخت مالک اتومبیل انجام می شود این مسئله در هوشمند کردن میزان مصرف سوخت و پیش گیری از قاچاق کمک میکند.

 

بـه گفته وی، با داشتن اطلاعات مصرف سوخت می توان بـه خودروساز‌ها اعلام کرد کـه اگر ۵ درصد میزان مصرف موتور اتومبیل کم شود بـه عنوان مثال ۲ درصد کل مصرف بنزین کاسته خواهد شد و این می تواند از نظر اجتماعی رفتار اقتصادی مردم را در زمینه مصرف سوخت مطالعه کرد.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌هاي‌ نفتی تأکید کرد: اگر کسی کارت سوخت هم نداشت جای نگرانی نیست و کارت‌هاي‌ جایگاه‌داران همان‌ گونه فعال اسـت و هیچ‌کس بدون دریافت بنزین از جایگاه خارج نمیشود.

 

در صورت نیاز به اخبار مرتبط با کارت سوخت و زمان سهمیه بندی بنزین و دیگر سوالات رایج درباره کارت سوخت بنزین در پایین مراجعه نمایید.

جدیدترین مطالب سایت