شایعه های بعد از زلزله بدتر از خود زلزله است !

شایعه های بعد از زلزله بدتر از خود زلزله است !

بدتر از زلزله چیست ؟ 

 

زلزله یکی از بدترین آثارهای ویرانگر هر کشور هست در ادامه می توانید با شایعه هاي بعد از زلزله بد تر از خود زلزله هست ما را دنبال نمایید .

 

به گزارش تالاب پزشک علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت:  زلزله اي که ساعاتی قبل مرزهای عراق و ایران را تکان داد، یکی از قدرتمند ترین زمین لرزه هاي این سال‌ها بود.

 

گفته میشود این زمین لرزه از طریق ۱۸۰ میلیون نفر حس شده یا لااقل منطقه‌اي را تحت تاثیر قرار داده که ۱۸۰ میلیون نفر ساکن دارد. چنین زلزله اي حتما ترسناک هست، اما گمان میکنم پدیده اي هست که میتواند ترسناک تر و خطرناک تر از این زلزله یا هر زلزله دیگری باشد.

 

وی ادامه داد:کسانی که در چنین شرایطی بجای انتشار آگاهی، شایعه ها را اکران می‌کنند از هر زلزله اي خطرناک ترند. آن ها برای دیده شدن در چند گروه و کانال شایعاتی را توزیع می‌کنند که عواقب گسترده اي دارد؛ از اختلال در معاشرت و امداد رسانی تا بروز مشکلات روحی و روانی برای مردم.

 

پوندی ابراز داشت: در حالیکه رسانه هاي رسمی بر محدود بودن خسارات و تلفات زلزله در محدوده خاصی تاکید کرده اند، بعضی اخبار جعلی از زمین لرزه در نقاطی میگویند که هیچ اثری از زلزله در آن ها نبوده هست. دراین شرایط نیروهای امدادی و دستگاه هاي مسئول وادار میشوند برای برقراری آرامش و خاطرجمعی دادن به مردم، انرژی خودرا صرف نقاطی کنند که هیچ ضرورتی ندارد.

 

وی افزود: وقتی ما در فضای مجازی و شبکه هاي مجازی تصویر آرشیوی از ساختمان ویرانه اي رابه اسم تخریب خوابگاه دانشجویان در ایلام توزیع میکنیم، آیا می‌توانیم تصور کنیم با دل والدین انها در مثلاً خراسان چه میکنیم؟ بار ترافیک خطوط مخابراتی یا حتی جاده ها را چه میزان افزون میکنیم؟

 

پیوندی گفت: مفید هست بعنوان یک شهروند مسئول خبری که از صحتش خاطرجمعی نداریم را توزیع نکنیم و حتی به توزیع کننده خبر تذکر بدهیم. مخصوصا کودکان را از دسترس این خبر های دروغ دور نگه داریم و حواس مان به حساسیت روحیه انها باشد.

 

به گزارش تالاب خود ما شایعه نسازیم و به جک هایي که با زلزله ساخته می‌شود نه بخندیم و نه برای کسی ارسال کنیم. فراموش نکنیم هر خبری در مورد پیشبینی زلزله حتما و حتما دروغ هست.در نقاطی که درگیر زلزله میباشند پیشنهاد هاي رسمی و دقیق رابه اطلاع دیگران برسانیم و اگر امدادگری بلد نیستیم، مداخله نکنیم. اصرار بی علت برای ذخیره مواد خوراکی و سوخت خودش میتواند به بحرانی بدتر از زلزله تبدیل شود.

 

وی اذعان داشت:در مناطق دور از حادثه، شرایط کنونی را یک مهلت بدانیم؛فرصتی که به زلزله بیشتر فکر کنیم و برای رویارویی با آن آماده شویم. حالا که حرف و خبر از زلزله بیشتر هست لااقل پیشنهاد هاي مربوطه رابا اعضای خانواده بازبینی کنیم و اگر جعبه کمک هاي نخست نداریم،دست بکار شویم.

 

پیوندی یادآور شد: بعنوان رئیس جمعیت هلال احمر ایران به همه ی مردم عزیز خاطرجمعی می‌دهم نیروهای امدادی با تمام توان و ظرفیت و متناسب با مختصات حادثه کارشان را از همان دقایق نخست شروع کرده اند و امیدوارم که این بلای طبیعی با کمترین تلفات و خسارات همراه باشد.

 

جدیدترین مطالب سایت