فاش شدن گفتوگوی صوتی ما بین وزیر خارجه و رئیس جمهور مصر

فاش شدن گفتوگوی صوتی ما بین وزیر خارجه و رئیس جمهور مصر

فاش شدن گفتوگوی صوتی محرامانه مابین وزیر خارجه و  رئیس جمهور مصر

 

با انتشار گفت وگوی ما بین وزیر خارجه و رئیس جمهور مصر و در خصوص ایران است ادامه مطلب را در سایت تالاب مشاهده نمایید یک شبکه وابسته به مخالفان “عبدالفتاح السیسی”، رئیس جمهور مصر فایل صوتی گفتگوی “سامح شکری” وزیر خارجه و السیسی را منتشر کرده است. در این گفتکو وزیر خارجه از اصرار ایران برای مشارکت مصر در نشست لوزان درباره سوریه سخن می‌گوید.

 

به گزارش تالاب: شبکه “مکملین” وابسته به مخالفان عبدالفتاح السیسی چند فایل صوتی مربوط به گفتگوی سامح شکری والسیسی، رئیس جمهور مصر را منتشر کرده است.

 

در این گفتگو شکری درباره دعوت از مصر برای حضور در نشست لوزان به السیسی می‌گوید که “جان کری” وزیر خارجه آمریکا از مصر برای حضور در این نشست دعوت کرده اما این دعوت با اصرار ایران بوده است.

 

شکری در ادامه به السیسی می‌گوید که ایران حضورش در نشست لوزان را مشروط به حضور مصر کرده است.در ادامه مکالمه افشا شده وزیر خارجه از السیسی می‌خواهد که دعوت آمریکا را رد کند؛ زیرا ایران با این دعوت به دنبال ایجاد تنش بین مصر و کشورهای جنوب خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی است.

 

السیسی در پاسخ از وزیر خارجه‌اش می‌خواهد که دعوت را بپذیرد اما حضور مصر به خواسته و میل ایران را پنهان نگه دارد و شکری در ادامه متعهد می‌شود که از کری بخواهد که یک بیانیه صادر و در آن به صورت رسمی از مصر دعوت کند.

 

مسئولان ایرانی تا کنون درباره حضور مصر در نشست لوزان اظهار نظر نکرده بودند و اینکه حضور مصر واقعا با دعوت ایران بوده است یا خیر مسئله آشکاری نیست.همچنین مسئولان مصری تا کنون درباره واقعی یا جعلی بودن این فایل صوتی اظهار نظر نکرده‌اند.

 

نشست لوزان برای گفتگو درباره راه های ایجاد صلح در سوریه با حضور ایران، روسیه، آمریکا، ترکیه، عربستان سعودی، عراق، مصر و قطر برگزار شد.

 

جدیدترین مطالب سایت