تصاویری از فیش های حقوقی پایین کارگران سنگ معدن

تصاویری از فیش های حقوقی پایین کارگران سنگ معدن

حقوق ماهینانه کارگران سنگ معدن

کار کردن در سنگ معدن یکی از سخت ترین شغل هاي دنیا هست که متاسفانه چند روز پیش در معدن ایران انفجاری رخ داد که حدود 45 نفر کشته شدند ، آیا واقعا حقوق انها کافیست ؟

 

به گزارش تالاب فیش حقوقی کارگران معدن منتشر شد که دریافت انها ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان میباشد که آن ها بارها اعلام کرده اند که این حقوق نیازهای نخست زندگی ما را فراهم سازی نمی‌کند ولی همین حقوق هم به موقع پرداخت نمی شود.

 

علی ربیعی وزیر کار گفته همۀ مطالبات کارگران را پرداخت خواهیم کرد اما نوش دارو بعد از مرگ سهراب دیگر معنایی ندارد…

 

کارگران اعلام کردند که ما افزایش حقوق نمیخواهیم بلکه به ما حقوق خود ما را سر موقع پرداخت کنند راضی هستیم.

 

حقوق نجومی کارگران معدن !

“یک معدن زغال‌سنگ در گلستان دچار حادثه شد که به‌موجب آن بیش از ۸۰ کارگر دچار سانحه شدند.” کمتر از چند ساعت بعد ” ۳۵ معدنچی جان باختند؛ خروج ۲۲ جسد از معدن” همۀ خبر تلخ دیروز در همین دو جمله خلاصه می شود. هنوز کام کارگران از روزی به نام خودِ خودِ خودشان و وعده‌هاي شیرین مسئولان شیرین نشده بود که این خبر، کام همۀ را تلخ کرد.

 

معدن زغال‌سنگ آزادشهر تنها نمونه‌اي از سخت‌ترین کارهای صنف کارگری هست. حادثه معدن آزادشهر بهانه‌اي شد تا دوباره هشداری درمورد معدنی در قم بدهیم؛ معدن منگنز ونارچ که عنوان بزرگ‌ترین معدن خاورمیانه را یدک می کشد. معدنی که با شرایطی به‌مراتب سخت از معدن آزادشهر کارگران در عمق ۳۰۰ متری زمین بی‌صدا جان میدهند.

 

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که ۹ ساعت بعد از حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر در محل حاضر شد در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به وزیر کار سپرده‌شده، معوقات پرداخت و امور مربوط به بیمه به‌خوبی ساماندهی و انجام شود. در مورد حقوق معوقه کارگران این معدن نیز به وزیر کار سپرده‌شده معوقات سریعاً پرداخت شود.

 

وی اما در اظهارنظری عجیب گفت: درست هست که معدن شرایط خیلی مناسبی نداشته، اما مشکل خاصی هم نداشته و اتفاق رخ‌داده ناشی از یک اشتباه بوده هست.

 

اسفندماه سال ۹۳ بود که خبری در رسانه‌هاي قم منتشر شد که خبر از وقوع حادثه‌اي دل‌خراش در این معدن داد. بر زمینه این خبر ” در حادثه معدن منگنز ونارچ که در ۲۸ کیلومتری قم واقع هست، دو کارگر ۳۰ و ۳۴ ساله کشته شدند و یک نفر نیز با آسیب‌ها و شکستگی‌هاي گوناگون توسط بالگرد اورژانس ۱۱۵ به قم منتقل شد و یک نفر دیگر نیز با مشکلات قلبی توسط آمبولانس ۱۱۵ به مرکز درمانی منتقل شد.”

 

این اما همۀ ماجرا نبود، به گفته عوامل اورژانس قم این حادثه در ۳۰۰ متری عمق زمین رخ‌داده بود که پس از وقوع این حادثه، توسط کارگران معدن به اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد.

 

شدت حادثه منجر به فوت ۲ نفر در همان ابتدا شده بود و نفر سوم نیز که به‌شدت آسیب‌دیده بود و در اعماق زمین قرار داشت با تلاش‌هاي بسیار درنهایت این کارگران به بیمارستان منتقل شدند.

 

وزیر صنعت در حالی نوشدارو برای کارگران معدن آزادشهر آورده که بارها کارگران این معدن و معادن نمونه ازجمله معدن منگنز ونارچ از مطالبات خود گفتند. مطالباتی که حتی کفاف نیازهای نخست این کارگران را نمی دهد و تنها میشود با آن بدهی‌هاي چندماهه را تسویه کرد.

 

به گفته حسین از کارگران معدن منگنز ونارچ، آقای وزیر هم اکنون که زنده‌ایم مطالبات و حقوق ما را بدهید وقتی بمیریم این پول به چه دردمان می خورد؟

 

سال قبل خبرگزاری تالاب در جریان گزارشی درمورد اوضاع مطالبات کارگران معدن منگنز ونارچ از قول کارگران نوشت: “حدود ۳۰۰ نفر در این معدن کار می کنند. به مسئولان بگوئید؛ حقوق نجومی نمی خواهیم دستمزد خود ما را بدهید.”

 

تصاویری از فیش های حقوقی پایین کارگران سنگ معدن

تصاویری از فیش های حقوقی پایین کارگران سنگ معدن

حقوق کارکنان سنگ معدن چقد است ؟

تصاویری از فیش های حقوقی پایین کارگران سنگ معدن

عکس هایی از فیش حقوقی کارکنان سنگ معدن در ایران

تصاویری از فیش های حقوقی پایین کارگران سنگ معدن

تصاویری از فیش حقوقی کارکنان سنگ معدن در ایران

تصاویری از فیش های حقوقی پایین کارگران سنگ معدن

 

منبع :yazdrasa.ir

جدیدترین مطالب سایت