اعلام رسمی قیمت سوخت : بنزین 1500 گازوئیل 400 تومان

اعلام رسمی قیمت سوخت : بنزین 1500 گازوئیل 400 تومان

بودجه 97 و بنزین 1500 

 

در لایحه بندی بودجه سال 97 قیمت سوخت افزایش پیدا کرد و بنزین لیتری 1500 و گازوئیل 400 تومان شد در ادامه می‌توانید با اعلام رسمی قیمت سوخت : بنزین 1500 گازوئیل 400 تومان تالاب را دنبال نمایید. 

 

اعلام قیمت جدید بنزین , بیکاری یکی از مساله‌هاي اساسی کشور است و این مسئله درصورت کم‌توجهی به مهم ترین معضل اجتماعی و اقتصادی کشور در آینده‌اي نه‌چندان دور مبدل می شود.

 

دولت یازدهم باوجود مشکلات زیاد بنگاه‌هاي اقتصادی و شرایط رکودی که در آن قرار داشت توانست سالانه و بصورت متوسط ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کند؛ باوجود این، با دقت به این که با انباشت بیکاری از سال‌هاي قبل روبه‌رو بودیم نرخ بیکاری تک‌رقمی نشد، بر این اساس دولت دوازدهم تلاش دارد تا با اتخاذ راهکارهای اساسی بیکاری را کاهش دهد و برای این مسئله با دقت به کمبود منابع مالی دولت نیازمند منابع است.

 

اگر چه دولت تأکید دارد که به‌دنبال اشتغالزایی از طریق پول‌پاشی نیست و برنامه‌هاي گوناگونی برای اشتغالزایی درنظر دارد. یکی از برنامه‌هاي دولت برای تأمین منابع برای اشتغالزایی در بودجه سال ۹۷ افزایش قیمت بنزین و گازوئیل است.

 

اعلام رسمی قیمت سوخت : بنزین 1500 گازوئیل 400 تومان

اما علت اصلی اتخاذ این تصمیم چیست؟

در لایحه بودجه ۹۷ راه حل تأمین منابع برای اشتغالزایی افزایش قیمت بنزین و گازوئیل عنوان شده است و مهم ترین علت آن رسیدن قیمت بنزین و گازوئیل به‌قیمت فوب خلیج فارس است.

در حال حاضر شکاف زیادی بین قیمت سوخت در کشورمون با کشور های اطراف وجوددارد، به‌عنوان نمونه در حالیکه قیمت گازوئیل در کشورمون ۳۰۰ تومان است این قیمت در تعداد زیادی از کشور های اطراف ۶۰۰۰ تومان است واین مسئله زمینه را برای افزایش قاچاق و مشکلات این‌چنینی فراهم کرده است. ( البته حقوق کشورهای منطقه را هم باید ذکر کنیم که چندین برابر حقوق ما ایرانی ها است و قیمت خودرو که 10 برابر ارزان تر از ایران است )

 

در واقع به دولت این اجازه داده شده تا از محل افزایش قیمت سوخت درآمدزایی کند. بر اساس بودجه ۹۷ قیمت بنزین لیتری ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومان می شود
و البته دولت در اجرای آن مختار است و هنوز دوران آن مشخص نیست.

این لایحه درصورت موافقت مجلس ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت دارد و برنامه‌ریزی شده تا این منابع صرف اشتغال شود.

 

اعلام قیمت جدید سوخت بر اساس بودجه ۹۷

 

اثرات کم گرانی بنزین بر تورم

این مسئله نگرانی‌هایي بابت اثرات روانی گرانی بنزین به‌وجود آورده است و این در حالی است که به‌گفته کارشناسان میزان تورم ناشی از این گرانی حدود یک درصد است.

 

کارشناسان با بیان این که گرانی بنزین با دقت به این که منابع آن در چه‌جایی مصرف شود تأثیرات متمایز بر متغیرهای کلان اقتصاد کشور می گذراند میگویند افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در صورتی که صرف اشتغالزایی شود اثرات مثبتی در اقتصاد کشور دارد و البته به‌گفته آن ها این در شرایطی است که دولت دقت همه ی‌جانبه به مسئله گرانی بنزین داشته باشد ودر واقع تمامی دستگاه‌ها برای اجرای این پروژه هماهنگی داشته باشند.

 

البته این تنها درآمد دولت برای اشتغالزایی نیست و بررسی بودجه سال آینده نشان می دهد دولت درنظر دارد از طریق تأمین مالی با بازار سرمایه، فاینانس و سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی در بانک‌ها نیز درآمد داشته باشد که مجموع درآمد دولت برای اشتغالزایی رابه ۷۷ هزار میلیارد تومان میرساند.

 

اشتغال ناشی از حمل‌ونقل عمومی، بافت فرسوده، مشاغل کوچک و صادرات‌محور و کارورزی از برنامه‌هاي دولت برای اشتغالزایی درسال آینده است.

 

قیمت ۱۵۰۰تومانی بنزین و ۴۰۰تومانی گازوئیل مصوبه نهایی دولت در لایحه بودجه ۹۷ است، ولی برای اجرایی شدن نیاز به مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان هم دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت