عراقچی : هرگونه اقدام خودسرانه آمریکا به شدت محکوم می شود

عراقچی : هرگونه اقدام خودسرانه آمریکا به شدت محکوم می شود

هرگونه اقدام خودسرانه آمریکا به شدت محکوم می شود

سید عباس عراقچی دیپلمات ایرانی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، از اعضای تیم مذاکره کننده ایران با گروه ۵+۱ در حاشیه نشست بیستمین سالگرد اجرایی شدن سی‌امین کنوانسیون منع گسترش سلاح‌هاي شیمیایی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی پیرامون ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر استفاه دولت سوریه از سلاح‌هاي شیمیایی گفت: هرگونه اقدام خودسرانه ایالات امریکا در قبل در سوریه و احتمالا در آینده خلاف قواعد بین‌المللی خواهد بود و به شدت محکوم هست.

 

به گزارش تالاب: عراقچی در حاشیه نشست بیستمین سالگرد اجرایی شدن سی‌امین کنوانسیون منع گسترش سلاح‌هاي شیمیایی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی پیرامون ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر استفاه دولت سوریه از سلاح‌هاي شیمیایی گفت: هرگونه اقدام خودسرانه کشور آمریکا در قبل در سوریه و احتمالا در آینده خلاف قواعد بین‌المللی خواهد بود و به شدت محکوم هست.

 

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه گفت: هیچ کشوری اجازه ندارد خودسرانه و به تشخیص خود عملیاتی را در کشور دیگر و به بهانه این که تشخیص داده هست که امر خلافی صورت گرفته هست، انجام دهد.

 

وی ادامه داد: موضع قاطع جمهوری اسلامی محکومیت این حمله ایالات امریکا بوده و هشدارهای لازم هم داده شده که هرگونه حمله در آینده هم محکوم خواهد بود.

 

عراقچی اظهار کرد: مشورت‌ها و رایزنی‌هاي نزدیکی بین ما و کشور های اروپایی در این خصوص جریان دارد و در سفر جدید آقای ظریف به این موضوع هم پرداخته شد و امیدواریم که دولت کشور آمریکا از هرگونه اقدام خودسرانه و خلاف حقوق بین‌الملل خودداری کند.

جدیدترین مطالب سایت