واریز بسته حمایتی به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی + مبلغ واریزی

واریز بسته حمایتی به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی + مبلغ واریزی

این بسته حمایتی که شامل تمامی افراد بیمه شده در تامین اجتماعی که بیمه آنها قطع نشده است میباشد و به یک خانواده 4 نفره مبلغ 250 هزار تومان بسته حمایتی تعلق گرفته است.

 

واریز بسته حماتی از 1 بهمن آغاز شده است

وی با بیان این‌که این افراد از طریق دیتای سازمان تامین اجتماعی شناسایی شده‌اند اظهار کرد: این اطلاعات در اختیار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته و تایید شده است. رقم این بسته‌هاي‌ حمایتی در حال حاضر به حساب تامین اجتماعی واریز شده و از امروز به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی واریز می شود.

 

معاون اداری و مالی تامین اجتماعی در ادامه تصریح کرد:

در صورتی که تراکنش‌هاي‌ مالی بانک مرکزی اجازه دهد، تمام بسته‌هاي‌ حمایتی امروز به حساب بیمه شدگان واریز می شود ودر صورتی که تراکنش‌هاي‌ مالی این اجازه را ندهد تا حداکثر فردا این بسته حمایتی به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی واریز خواهد شد.

 

اردلان با بیان این‌که افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی بین یک تا ۷ میلیون تومان دریافتی دارند افزود: بسته حمایتی مذکور تنها در اختیار بیمه شدگانی قرار می‌گیرد که زیر سه میلیون تومان درآمد دارند. تمام اسامی این افراد به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام شده است.

 

بررسی صلاحیت بیمه شدگان آزاد واختیاری سازمان تامین اجتماعی برای دریافت سبد، از سوی سازمان هدفمندی

وی در مورد بیمه شدگان آزاد واختیاری سازمان تامین اجتماعی نیز توضیح داد: شمول این افراد برای دریافت بسته حمایتی از سوی سازمان هدفمندی یارانه ها بررسی میشود. بعضی از صاحبان مشاغل آزاد واختیاری، کارفرما یا صاحب کسب وکار جداگانه اي هستند و ممکن است از ردیف دریافت کنندگان بسته حمایتی حذف شوند. رنج حقوقی این افراد متغییر است واحتمال حذف انها وجوددارد.

 

فعال شدن سامانه #۴*۴* از روز دوشنبه برای کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی

معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در ادامه از فعال شدن سامانه #۴*۴* از روز دوشنبه برای کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی از سوی بیمه شدگان خبر داد و گفت: افراد تحت پوشش با استفاده از این سامانه می تواند متوجه شوند چرا بسته حمایتی را دریافت نکردند.

 

افرادی که از اول فروردین تا مهر 1397 حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند، مشمول بسته حمایتی میشوند

 

بسته‌ها به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود

اردلان با بیان این‌که کلیه افرادی که از تاریخ اول فروردین تا مهر ۹۷ حق بیمه خود رابه سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند، مشمول این بسته حمایتی می‌شوند افزود:

 

به این ترتیب اگر فردی بعد از مهرماه جز مشمولان بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته باشد، مشمول دریافت بسته نخواهد شد. همچنین در صورتی که طی این مدت ۷ ماهه برای مدتی خللی در پرداخت بیمه این افراد ایجاد شده باشد، مشکلی در دریافت بسته حمایتی نخواهد داشت.

 

رقم واریزی بنابر بعد خانوار متفاوت است

وی با اشاره به این‌که این بسته حمایتی مانند یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود اظهار کرد: این بسته حمایتی برای خانوارهای یک نفره یک میلیون ریال، دو نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، سه نفره دو میلیون ریال، چهار نفره دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و پنج نفره به بالا سه میلیون ریال است.

 

دریافت کنندگان بیمه‌بیکاری هم مشمول سبد حمایتی می‌شوند

به گفته وی، افرادی که حق بیمه بیکاری از سازمان تامین اجتماعی دریافت می کند نیز مشمول دریافت بسته حمایتی می‌شوند. همچنین درخانواده‌هایي که سه نفر مشمول بسته حمایتی باشند، یا بازنشسته، تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و … باشند نیز تنها مشمول دریافت “یک” بسته حمایتی خواهند بود. بسته حمایتی مذکور مانند یارانه‌ها قابل برداشت است و خانواده‌ها می توانند هرچه تمایل داشتند با ان تهیه کنند.

 

اردلان با بیان این‌که سامانه ۱۴۲۰ نیز آماده پاسخ به سوالات بیمه شدگان تامین اجتماعی است اظهار کرد: سامانه‌هاي‌ مذکور صرفا برای اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی است و امکان پیگیری برای دریافت مجدد بسته از این طریق وجود ندارد. همچنین زمان توزیع زمان بعدی بسته‌هاي‌ حمایتی منوط به اعلام دولت است و هنوز مشخص نیست.

خبرنگار: پریشاد احمدی

منبع: isna.ir

 


 

واریز بسته حمایتی به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی + مبلغ واریزی

چه افرادی شامل بسته حمایتی نمی شوند؟

در حالی‌که از شنبه 29 دی ماه واریز 200 هزار تومان بسته حمایتی به حسابهای کارگران مشمول قانون کار آغاز شده، گزارش ها حاکی از ان است که این مبالغ به حساب هاي‌ بخشی از کارگران واریز نشده و سامانه پیامکی #4*4* نیز که برای آگاهی از علت عدم دریافت بسته حمایتی اطلاع رسانی شده و قرار بود روز دوشنبه فعال شود، همان‌ گونه غیر فعال است.

 

هفته گذشته سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که مبلغ بسته حمایت غذایی را تامین اعتبار کرده است. این خبر کافی بود تا سازمان تامین اجتماعی که پیش از این از کسری منابع برای توزیع بسته هاي‌ حمایتی خبر داده بود به سرعت دست بکار شود و با در اختیار داشتن عدد هاي‌ حساب مشمولان قانون کار، وجه مورد نظر رابه حساب ها واریز کند.

 

آغاز واریز بسته حمایتی

واریز وجوه بسته هاي‌ حمایتی در حالی از روز شنبه آغاز شد که تراکنش هاي‌ مالی بانک مرکزی امکان واریز مابقی وجوه را نداد و ادامه این روند رابه روزبعد موکول کرد.

 

بسته حمایتی شامل چه کسانی میشود؟

بر این اساس ان دسته از کارگرانی که تا کنون موفق به دریافت وجوه بسته هاي‌ حمایتی نشده ودر فهرست واریزی هاي‌ سازمان تامین اجتماعی هستند، ظرف امروز و فردا این واریز به حساب هایشان صورت خواهد گرفت.

 

برابر اعلام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، بسته هاي‌ حمایت غذایی شامل حال همه ی کارگرانی می شود که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و حق بیمه خود رابه صندوق تامین اجتماعی واریز میکنند.

 

در واقع همه ی کارگران مشمول قانون کار حتی اگر در بخشهای خصوصی مشغول کار باشند، مشروط بر این‌که بیمه پردازی آن ها به سازمان تامین اجتماعی بوده، دریافتی زیر سه میلیون تومان داشته و عضوی از اعضای خانواده انها سبد حمایتی دریافت نکرده باشد، از کمک هزینه معیشتی دولت بهره مند میشوند.

 

پیش تر در خصوص ان دسته کارگرانی که سابقه بیمه پردازی در هیچ صندوقی ندارند ولی از درآمد زیر سه میلیون تومان برخوردارند، اعلام شده بود که پس از واریز وجوه بیمه شدگان تامین اجتماعی از طریق بانکهای اطلاعاتی موجود و مراجعه افراد به مراکز بهزیستی، شناسایی این افراد در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

در همین حال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد کرده افراد فاقد بیمه و دارای درآمد زیر سه میلیون تومان، برای بهره مندی از بسته حمایتی تقاضایشان رابه مراجع حمایتی ارائه کنند ودر صورتی که تمایل داشتند تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد درآیند.

 

در فهرست بیمه شدگان تامین اجتماعی نام کارگران ساختمانی، کارگران فصلی، قالیبافان، زنبورداران و کارگران واحدهای صنعتی مشمول قانون کار هم دیده می شود.

 

به گفته مقامات کارگری، بخش اعظمی از کارگران فصلی و ساختمانی، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند، در حالیکه بیش از سایر گروه ها مستحق دریافت بسته حمایتی هستند.

 

آن ها معتقدند از طریق حساب هاي‌ یارانه میتوان کارگران فاقد بیمه مستحق دریافت سبد کالا را شناسایی کرد.

 

بر اساس مصوبه سازمان برنامه و بودجه گروه هاي‌ مختلفی مشمول دریافت سبد حمایتی و کمک هزینه معیشتی و جبرانی دولت قرار گرفتند که دراین مرحله 1450 میلیارد تومان اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه در اختیار تامین اجتماعی گذاشته شد و این اعتبار 6.5 میلیون نفر کارگر و شاغل مشمول قانون کار را دربرگرفت.

 

اما در حالی‌که بنابر اعلام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی 6.5 میلیون کارگر مشمول قانون کار، اعتبار مربوط به بسته حمایتی خودرا دریافت کردند برخی گزارش ها حاکی از ان است که یک عده از کارگران هنوز موفق به دریافت این بسته ها نشده اند و اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی شاهدی بر این مدعاست.

 

سازمان تأمین اجتماعی با صدور اطلاعیه اي از ان دسته بیمه شدگانی که مشمول دریافت سبد کالا میشوند ولی تا کنون وجوه مربوطه به حسابهایشان واریز نشده عذر خواسته است.

 

دراین اطلاعیه دلیل عدم واریز وجوه بسته هاي‌ حمایتی، مغایرتهای مربوط به عدد حساب افراد و برگشت اطلاعات از سوی بانک هاي‌ عامل عنوان شده که واریز وجوه رابه روزهای آینده موکول کرده است.

 

بر این اساس بنظر می‌رسد تاخیر در واریز وجوه بسته هاي‌ حمایتی بدلیل تطبیق مشخصات و عدد حساب هاي‌ افراد با فهرست سازمان تامین اجتماعی و رفع پاره اي از اشکالات موجود باشد و طبعا با رفع این اشکالات، روند پرداخت واریزی ها با سرعت بیش تری دنبال خواهد شد.

 

سامانه استعلام واریزی بسته بیمه تامین اجتماعی

سامانه #4*4* هم که قرار بود روز دوشنبه به منظور کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته هاي‌ حمایت غذایی فعال شود تا آخر وقت روز دوشنبه همان‌ گونه غیرفعال باقی ماند.

 

به گزارش ایسنا، با توجه به این‌که تعداد کارگران مشمول دریافت بسته هاي‌ حمایت غذایی دراین مرحله 6.5 میلیون نفر عنوان شده دو سناریو محتمل است؛ این تعداد از مشمولان، دریافتی زیر سه میلیون تومان داشته اند یا این‌که تخصیص بسته حمایتی به مابقی کارگران، در انتظار تامین اعتبار مجدد از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

 

در هرحال کارگران بیمه شده تامین اجتماعی که حقوق زیر سه میلیون تومان دارند و هنوز مبلغ بسته هاي‌ حمایتی به حسابشان واریز نشده یا باید منتظر رفع اشکالات مربوطه در سازمان تامین اجتماعی باشند یا این‌که در مرحله دوم توزیع بسته هاي‌ حمایتی قرار داشته و باید در انتظار تامین اعتبار مجدد از سوی سازمان برنامه و بودجه باشند.

 

جدیدترین مطالب سایت