گریه جرارد پیکه برای حمایت از جدایی طلبان کاتالونیا

گریه جرارد پیکه برای حمایت از جدایی طلبان کاتالونیا

پیکه برای کاتالونیا گریه کرد 

 

جرارد پیکه بازیکن خوش نقش بارسلونا در بازی با تیم لاس پالماس برای حمایت از جدایی طلبان کاتالونیا گریه کرد .

 

جرارد پیکه پس از پیروزی سه بر صفر بارسلونا برابر لاس پالماس در نشست خبری حاضر شد و هنگام پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران گریست. مدافع بارسلونا گفت: هیئت مدیره باشگاه بارسلونا تلاش کرد بازی رابه هر نحوی که شده هست، لغو کند.

 

میان بازیکنان و باشگاه بحث به وجود آمد ودر انتها پذیرفتیم که بازی کنیم. بازی کردن بدون تماشاگر خیلی سخت هست.  پس از اتفاق به وجود آمده در بارسلونا «درگیری پلیس با رای دهندگان همه ی پرسی استقلال کاتالونیا»  بدترین سنجیدن حرفه اي خودرا در این شب گذراندم.

 

روز سختی بود. خانواده، کودک و پیرمرد و پیرزن ها حضور داشتند که پلیس و نیروی هاي امنیتی وارد ماجرا شدند. مردم بدون خشونت انتقاد و تظاهرات کردند. همه ی دنیا شاهد این اتفاق بود.

 

پیکه درمورد اختلاف در بین کادر فنی و بازیکنان برای انجام بازی برابر لاس پالماس اظهار کرد: مخالف و موافق وجود داشت اما ما در لالیگا برای کسب امتیاز بازی میکنیم  و لاس پالماس می‌خواست بازی کند. نمی توانستیم به میدان نرویم. باشگاه تصمیم گرفت بازی کنیم. نظر من اهمیت کمی داشت. من نیز مثل دیگر اعضا نظر خودم را بیان کردم. ما یک باشگاه هستیم.

 

مدافع اسپانیایی در مورد استقلال کاتالونیا گفت: امروز در همه ی پرسی کمپانی کردم و رای دادم. در زمان فرانکو نتوانستیم از حقمان دفاع کنیم. من یک کاتالانی هستم و به مردم افتخار می‌کنم. انها مثل هفت سال قبل رفتار درستی از خود نشان دادند. هیچ خشونتی وجود نداشت اما پلیس به بارسلونا آمد و به نحوی که میخواست رفتار کرد.

 

پیکه نسبت به حضور در تیم ملی واکنش نشان داد و گفت: می‌دانم در اسپانیا مردمی میباشند که رای دادنم را کار ناپسندی می‌دانند و به دموکراسی باور دارند. اگر من به این موضوع باور نداشتم پای صندوق هاي رای نمی رفتم. با این حال اگر سرمربی یا فردی از فدراسیون من را یک مشکل می‌داند اطلاع دهد تا من تیم ملی را پیش از سال 2018 ترک کنم.

 

او افزود: در کشوری زندگی می‌کنیم که از رسانه هایش برای دروغگویی بهره می برد چون سال هاست که میگویند معترضان تعدادشان کم هست اما اینگونه نیست. این باور رابه وجود آورده اند که کاتالانی ها افراد بدی میباشند اما آن گونه نیست. ما تنها می‌خواهیم رای بدهیم. حضور در تیم ملی و بازی برای آن به این قضیه مرتبط نیست. باید برای تیم ملی با تمام وجود بازی کرد. خیلی از بازیکنان به ملیت این کشور در آمده اند اما مثل دیگر بازیکنان به تیم ملی احساس ندارند.  باید برای تیم ملی بازی و برای پیروزی تلاش کرد.

 

 

مدافع بارسلونا در پایان اظهار کرد: فکر میکردم پلیس سعی خواهد کرد با آرامش مانع از برگزاری انتخابات شود. همه ی شاهد حالات امروز کاتالونیا بودند. همه ی چیز بدتر از قبل شده هست. این یکی از بدترین تصمیمات در 50 سال جدید بود. باعث شدند جدایی بیشتری میان کاتالونیا و اسپانیا به وجود آید. رییس جمهور این کشور در حالی جهانگردی میکند که زبان انگلیسی نمی‌داند. این موضوع نشانگر سطح اوست.

 

جدیدترین مطالب سایت