10 پاسپورت قدرتمند جهان (تعداد کشور)

10 پاسپورت قدرتمند جهان (تعداد کشور)

فهرست گذرنامه ها و ارقام ذکر شده کشورهایی کـه می توانید با انها مسافرت کنید، دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب جمع آوری شده اسـت. باوجود این کـه تعداد زیادی از این گذرنامه‌ها میتوانند بـه همین تعداد کشور سفر کنند، ما این فهرست را از عدد 10 بـه عدد 1 سفارش داده‌ایم.

 

قدرتمندترین پاسپورت های جهان

داشتن گذرنامه، دنیایی از فرصت ها را برای هر شخصی کـه بـه اندازه کافی خوش شانس اسـت، باز می‌کند. با این حال، این سند یک اندازه مناسب برای همه ی نوع سند نیست، زیرا عده اي از گذرنامه ها از نظر سفر بدون ویزا بسیار بهتر از سایرین هستند.

 

اکثر مردم واقعاً انتخابی ندارند کـه کدام گذرنامه را میخواهند، زیرا طبق معمولً در بدو تولد تصمیم میگیرد کـه برای نخستین بار شهروند کشور مادری خود شوید.

 

با این حال، برای کسانی از شـما کـه خارج از چارچوب فکر میکنند و کنجکاو هستند کـه در مورد گذرنامه ها بـه طور کلی اطلاعات بیشتری کسب کنند، ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب لیستی از 10 گذرنامه نیرومند جهان را مطابق با شاخص گذرنامه هنلی آماده کرده ایم.

 

این بـه شـما ایده بهتری از انچه در معرض اسـت و این کـه کدام کشورها قدرتمندترین گذرنامه ها را برای سفر بدون ویزا دارند، میدهد.

 

بیشتر بخوانید: شرایط و مدارک لازم برای گرفتن پاسپورت جدید و تمدید پاسپورت

 

10. سوئد – 186 کشور

10 پاسپورت قدرتمند جهان در سال 2023

در فهرست 10 گذرنامه نیرومند جهان، سوئد قرار دارد. سوئد یک کشور اسکاندیناوی در شمال اروپا اسـت. از غرب با نروژ و از شرق با فنلاند همسایه اسـت. اگر گذرنامه سوئدی دارید، می توانید از 186 کشور بدون ویزا بازدید کنید.

 

سایر کشورها قبل از ورود بـه کشور از شـما می خواهند کـه ویزا یا ویزای الکترونیکی دریافت کنید. سوئد رتبه چهارم خودرا نسبت بـه سال گذشته در شاخص گذرنامه حفظ کرد.

 

9. فرانسه – 186 کشور

10 پاسپورت قدرتمند جهان در سال 2023

در مرحله بعد، ما گذرنامه دیگری داریم کـه بـه شـما امکان میدهد بدون ویزا بـه 186 کشور جهان سفر کنید. فرانسه یک کشور غربی و اروپایی اسـت کـه با 8 کشور دیگر هم مرز اسـت: ایتالیا، کشور آلمان، اسپانیا، بلژیک، موناکو، آندورا، سوئیس و لوکزامبورگ.

 

با داشتن گذرنامه فرانسوی می توانید بدون نیاز بـه اخذ ویزا بـه 186 کشور جهان دسترسی داشته باشید. همچنین، فرانسه بـه شـما اجازه میدهد کـه تابعیت دوگانه داشته باشید، بـه این معنی کـه شـما می توانید دو گذرنامه داشته باشید زیرا شهروند دو کشور هستید.

 

فرانسه با سوئد و لوکزامبورگ در رتبه چهارم در شاخص گذرنامه قرار گرفته اسـت کـه نسبت بـه سال قبل یک رتبه کمتر اسـت. با این حال، داشتن گذرنامه فرانسوی همان‌ گونه یکی از بهترین گذرنامه هاي‌ جهان اسـت.

 

8. لوکزامبورگ – 187 کشور

10 پاسپورت قدرتمند جهان در سال 2023

عدد هشت در فهرست ما لوکزامبورگ اسـت. لوکزامبورگ یک کشور اروپایی کوچک محصور در خشکی اسـت کـه با بلژیک، فرانسه و کشور آلمان همسایه اسـت. این یکی از چهار پایتخت رسمی اروپایی اتحادیه اروپا بـه همراه بروکسل، فرانکفورت و استراسبورگ اسـت.

 

از سال قبل، لوکزامبورگ توانسته اسـت از رتبه پنجم بـه رتبه سوم در شاخص گذرنامه هنلی صعود کند. داشتن این گذرنامه بـه این معنی اسـت کـه می توانید بدون ویزا بـه 187 کشور جهان سفر کنید و همچنین درصورت تمایل می توانید گزینه هاي‌ جالب تری برای افزایش آزادی خود داشته باشید.

 

مشابه فرانسه، لوکزامبورگ بـه شـما این امکان را می‌دهد کـه تابعیت مضاعف و تابعیت چندگانه داشته باشید.

 

7. ایتالیا – 187 کشور

10 پاسپورت قدرتمند جهان در سال 2023

ایتالیا کـه با لوکزامبورگ و دانمارک گره خورده اسـت، قدرتمندترین گذرنامه بعدی در فهرست ما اسـت. گذرنامه ایتالیایی کـه بـه منظور سفر های بین المللی برای شهروندان ایتالیایی صادر می شود، هفتمین گذرنامه نیرومند جهان اسـت.

 

مانند تعداد زیادی از افراد در فهرست، ایتالیا درسال 2006 فناوری بیومتریک را در گذرنامه‌هاي‌ فیزیکی خود با هدف راحت‌تر کردن بازرسی و کاهش کار اداری وارد کرد. شهروندان ایتالیایی بسته بـه سن متقاضی می توانند برای گذرنامه 10؛ 5 یا 3 ساله اقدام کنند.

 

هر شهروند ایتالیایی نیز شهروند اتحادیه اروپا اسـت و با داشتن گذرنامه ایتالیایی، بـه دلیل آزادی معاشرت، حق زندگی در هر ایالت اروپایی، اقتصادی اروپایی یا سوئیس را دارید. داشتن گذرنامه ایتالیایی همچنین بـه شـما این امکان را می‌دهد کـه تابعیت دوگانه داشته باشید.

 

6. دانمارک – 187 کشور

10 پاسپورت قدرتمند جهان در سال 2023

آخرین کشوری کـه اجازه سفر بدون ویزا بـه 187 کشور را می‌دهد، دانمارک اسـت. دانمارک یک کشور اسکاندیناوی اسـت کـه از شبه جزیره یوتلند و جزایر متعدد دیگر تشکیل شده اسـت. گذرنامه دانمارکی برای شهروندان پادشاهی دانمارک صادر می شود.

 

اگر شهروند دانمارک هستید، حق سفر بـه 187 کشور بدون ویزا را دارید. این گذرنامه همچنین حق آزادی حرکت در سوئیس و اتحادیه اروپا را بـه حامل می‌دهد. تغییرات متفاوتی برای اتباع دانمارک، گرینلند و جزایر فارو وجوددارد.

 

اتباع دانمارکی کـه در گرینلند یا جزایر فارو زندگی میکنند، می توانند بین گذرنامه دانمارکی اتحادیه اروپا و یا گذرنامه محلی غیر اتحادیه اروپا یکی را انتخاب کنند.

 

بیشتر بخوانید: مواردی که برای دریافت پاسپورت و ویزا کانادا باید بدانید

 

5. فنلاند – 188 کشور

10 پاسپورت قدرتمند جهان در سال 2023

فنلاند با کشور آلمان و کره جنوبی نخستین کشوری اسـت کـه بـه پنج کشور برتر ما راه پیدا کرده اسـت. فنلاند یک کشور شمال اروپا در شمال اروپا اسـت. این کشور دارای مرزهای دریایی مختلفی مانند دریای بالتیک، خلیج بوتنیا و خلیج فنلاند اسـت و از طریق زمینی با روسیه، نروژ و سوئد همسایه اسـت.

 

شهروندی فنلاند بـه شـما حق داشتن پاسپورتی را می‌دهد کـه بـه شـما امکان سفر بدون ویزا بـه 188 کشور در سراسر جهان را میدهد. از سال گذشته، فنلاند از رتبه چهارم در شاخص گذرنامه بـه دوم جهش کرده اسـت.

 

مانند تمام گذرنامه‌ها، گذرنامه پایانی میتواند بـه عنوان یک مدرک هویتی استفاده شود تا در هنگام بازدید از کشور های دیگر، ثابت کند کـه شـما یک شهروند فنلاندی هستید. گذرنامه ها 5 سال پس از صدور اعتبار دارند و هر شهروند فنلاندی شهروند اتحادیه اروپا نیز می باشد.

 

4. آلمان – 188 کشور

10 پاسپورت قدرتمند جهان در سال 2023

کشور آلمان چهارمین گذرنامه نیرومند در فهرست ما اسـت کـه بـه شهروندان آلمانی اجازه دسترسی بـه 188 کشور در سراسر جهان را می‌دهد. از سال گذشته، کشور آلمان در رده‌بندی رسمی جهانی بر اساس شاخص گذرنامه هنلی یک پله صعود کرده اسـت ودر جایگاه دوم فنلاند و دانمارک قرار گرفته اسـت.

 

با داشتن گذرنامه آلمانی، شـما حق سفر بدون ویزا بـه 188 کشور را دارید و از مزایای اضافی آزادی حرکت در اتحادیه اروپا برخوردار خواهید بود. گذرنامه آلمانی برای بزرگسالان 10 سال و برای شهروندان زیر 24 سال شش سال اعتبار دارد.

 

با داشتن گذرنامه آلمانی، میتوانید در یکی از ارزان‌ترین کشور های جهان برای تحصیلات عالی زندگی، کار و تحصیل کنید یا برای انجام همین کار بـه هر کشور همسایه در اتحادیه اروپا سفر کنید.

 

3. کره جنوبی – 188 کشور

10 پاسپورت قدرتمند جهان در سال 2023

آخرین کشوری کـه اجازه سفر بدون ویزا بـه 188 کشور را می‌دهد، کره جنوبی اسـت. کره جنوبی در شرق آسیا واقع شده و جنوبی ترین قسمت شبه جزیره کره را تشکیل میدهد. از طریق زمینی، با کره شمالی و از طریق دریا، با دریای شرقی، دریای چین شرقی و دریای زرد همسایه اسـت.

 

داشتن گذرنامه کره جنوبی بـه شـما این امکان را میدهد کـه بـه 188 کشور بدون ویزا سفر کنید. مانند تمام گذرنامه هاي‌ دیگر، گذرنامه کره جنوبی بـه عنوان یک سند مسافرتی عمل میکند کـه می تواند هویت شـما رابا مواردی مانند تاریخ تولد و ملیت شـما ثابت کند.

 

گذرنامه هاي‌ کره جنوبی نیز عدد ثبت اقامت دارنده را نشان می‌دهند، تا زمانی کـه عدد ثبت نام دارند. گذرنامه‌هاي‌ کره جنوبی توسط وزارت امور خارجه صادر می شود و طبق معمولً توسط شرکت کره‌اي Minting & Security Printing چاپ میشود.

 

2. سنگاپور – 190 کشور

10 پاسپورت قدرتمند جهان در سال 2023

سنگاپور با داشتن رتبه اول قدرتمندترین گذرنامه جهان، امکان سفر بدون ویزا بـه 190 کشور در سراسر جهان را برای شهروندان و اتباع فراهم می‌کند. سنگاپور یک ایالت جزیره اي-شهری اسـت کـه در جنوبی ترین نقطه مالزی واقع شده اسـت. بـه عنوان یک مرکز مالی جهانی دیده می شود و از شمال با مالزی هم مرز اسـت.

 

با دریافت گذرنامه سنگاپور، حاملان بیشترین انعطاف را در جهان دارند و بـه 190 کشور بدون ویزا دسترسی دارند. در حین سفر، حامل می تواند کمک مقامات کنسولی سنگاپور را تسهیل کند و همچنین درصورت لزوم تقاضای حمایت کند.

 

گذرنامه هاي‌ سنگاپور طبق معمولً برای مدت پنج سال اعتبار دارند و منحصراً توسط اداره مهاجرت و مراکز بازرسی صادر میشوند. از آنجایی کـه گذرنامه سنگاپور قدرتمندترین گذرنامه جهان اسـت، متأسفانه بـه دلیل احترام و تجربه بی دردسری کـه دارندگان مهاجرت در سفر دارند، هدف جعل کنندگان اسـت.

 

با این حال، اداره مهاجرت و پست‌هاي‌ بازرسی با معرفی تعدادی اقدامات مختلف، از جمله گذرنامه‌هاي‌ بیومتریک، عکس‌هاي‌ دیجیتال و جوهر ویژه، بسیار فعال اسـت.

 

1. ژاپن – 190 کشور

10 پاسپورت قدرتمند جهان در سال 2023

ژاپن برای قدرتمندترین گذرنامه جهان با سنگاپور پیوند دارد. اگر چه بـه طور مشترک با سنگاپور رتبه بندی شده اسـت، اما همان‌ گونه برای دومین سال متوالی در صدر جدول قرار دارد. ژاپن کشور جزیره اي کوچکی اسـت کـه در اقیانوس آرام، شرق آسیا واقع شده اسـت.

 

با گذرنامه ژاپنی، می توانید انتظار سفر بـه 190 کشور را بدون ویزا داشته باشید. گذرنامه هاي‌ ژاپنی کـه برای سفر های بین المللی برای شهروندان ژاپنی صادر می‌شوند، بسته بـه سن متقاضی و هزینه ثبت نام، پنج یا ده سال اعتبار دارند.

 

بیشتر بخوانید: قدرتمندترین پاسپورت های دنیا را بشناسید

 

در پایان

اگر قدرتمندترین گذرنامه جهان بـه شـما علاقه مند اسـت، و میخواهید برای خود گذرنامه دریافت کنید، قبل از این کـه بتوانید روند تقاضای رسمی را شروع کنید، باید حداقل پنج سال اقامت ژاپن را دریافت کنید.

 

با این حال، اجازه ندهید کـه این شـما را منصرف کند زیرا میزان پذیرش شهروندان حدود 90٪ اسـت، بنابر این تا زمانی کـه تمام کادرها را علامت بزنید، شانس بسیار خوبی خواهید داشت.

 

همچنین راه‌هاي‌ دیگری برای شهروند شدن وجوددارد، مانند روابط خانوادگی یا سرمایه‌گذاری، اما قبل از این کـه شهروند شوید، خوب فکر کنید، زیرا ژاپن از شـما می خواهد کـه تابعیت فعلی خودرا بـه عنوان بخشی از معامله لغو کنید، بنابر این هیچ تابعیت دوگانه دراین مورد وجود ندارد. با این حال، این کشور بزرگی اسـت ودر حال حاضر قدرتمندترین گذرنامه جهان را دارد.

جدیدترین مطالب سایت