مواردی که برای دریافت پاسپورت و ویزا کانادا باید بدانید

مجموعه : گردشگری
مواردی که برای دریافت پاسپورت و ویزا کانادا باید بدانید

اشخاصی که قصد دارند از کشوری که در آن زندگی می کنند خارج شوند حال چه برای تفریح و چه مهاجرت بایستی گذرنامه یا پاسپورت یا ویزای شیگن یا ویزای کانادا ( در صورت سفر به کانادا) داشته باشند. این پاسپورت ها درواقع یک نوع شناسنامه ی بین المللی محسوب می شوند و به وسیله آن هویت اشخاص و همچنین ملیت آن ها مشخص می شود.

 

همین طور که برای خروج گذرنامه واجب است برای ورود به خاک کشور دیگر نیز گذرنامه واجب است و بر طبق آن اجازه ورود به خاک کشورهای دیگر را دارید. پاسپورت از سال های قبل وجود داشته ( البته ویزای شیگن و ویزا کانادا نیز از سال های قبل بوده) که اولین آن مربوط می شود به  سال 450 قبل ازمیلاد مسیح. ایران نیز همانند کشور های دیگر برای خروج از کشور گذرنامه لازم است.

 

طبق قانون، پاسپورت را چون از سوی صلاحیت دار های کشور داده می شود سندی محسوب می شود برای اقامت افراد در خارج از کشور خود. در ادامه درباره اینکه پاسپورت را چگونه بگیریم؟ سخن می گوییم.

 

گذرنامه

اشخاصی که دارای سن پایین تر از 18 دارند یا دارای قیم و ولایتی هستند، تنها با اجازه سرپرست امکان دریافت را دارند. افرادی که سرباز هستند یا وظیفه خود را تمام نکردند تنها با مجوز کتبی که بایستی از اداره وظیفه دریافت کنند، می توانند برای خروج از کشورسپس پاسپورت ویزای شیگن یا ویزای کانادا تهیه کنند.

 زن های متاهل برای گرفتن پاسپورت به اجازه کتبی همسر خود نیاز دارند( ولی برای دریافت ویزا شینگن و ویزا کانادا لازم نیست) اما در موارد اضطراری، با اجازه دادستان همان شهر می توانند دریافت کنند.

 

به این امر نیز توجه کنید که اگر شخصی با اجازه فرد یا سازمانی پاسپورت گرفته اگر آن شخص یا سازمان اجازه اش را پس بگیرد، دیگر شخص نمی تواند به خارج از کشور برود تا مشکلش حل شود.

مواردی که برای دریافت پاسپورت و ویزا کانادا باید بدانید

چه کسانی نمی ‌توانند گذرنامه بگیرند؟

کسانی هستند که به خاطر موضعاتی که مقامات قضایی مشخص کرده اند اجازه خارج شدن از کشور را ندارند و امکان تهیه گذرنامه را ندارند. حتی اشخاصی که خارج از ایران سوء پیشینه ای دارند نمی توانند پاسپورت یا ویزا شینگن یا ویزا کانادا تهیه کنند. اگر مقامات قضایی خروج فردی به خارج از کشور را صلاح ندادند، در این حالت هم شخص اجازه دریافت پاسپورت یا ویزای شینگن یا ویزای کانادا را ندارد. اشخاصی هم هستند که از بدهی مالیاتی برخورد هستند و همچنین دارای اجرای دادگستری و ثبت اسناد هستند، امکان اینکه نتوانند بر طبق قوانین گذرنامه دریافت کنند وجود دارد.

 

انواع گذرنامه های ایران

 

عبارتند از:

 

    پاسپورت عادی (توریستی)

این مدلی است که افراد هر کشور به منظور تحصیل،گردشگری و یا تجارت این گذرنامه را دریافت می کنند و به وسیله آن از کشور خارج می شوند.

 

    گذرنامه دیپلماتیک

همانگونه که از نامش مشخص است این گذرنامه ها برای افرادی است که در مقام های بالایی سیاسی هستند. و گاهی اوقات صدور ویزا برای هر کشوری حتی ویزا کانادا برای این افردا متفاوت است.

 

    گذرنامه خدمت

این مدل از پاسپورت ها مخصوص کارکنان دولت است که برای سفر های کاری اشان از آن استفاده می کنند. قوانین موجود در این مدل مانند مدل دیپلماتیک است.

 

مراحل دریافت پاسپورت

 در مرحله ی اول شما بایستی به یکی از دفتر های خدمات الکترونیک پلیس +۱۰ مراجه کنید و بعد از پرداخت ۱۰۰۰ تومان به منظور دریافت فرم و شناسه ی پاسپورت آن را تکمیل کنید.

 

در مرحله ی بعد بایستی مبلغ ۳۷۵۰ تومان را به حساب شهرداری و مبلغ۷۵۰۰۰  تومان را به حساب نیروی انتظامی واریز کنید.

 

  در آخرین مرحله مدارکی که لازم است را به شکل کامل ارائه دهید و صدور گذرنامه را درخواست کنید و پس از صدور آن این امکان را دارید که گذرنامه خود را دریافت کنید.

 

شماره حساب شهرداری تهران: ۳۱۱۱۰۰۰۰۴۸۰۰۶

 

شماره حساب نیروی انتظامی: ۲۱۷۱۱۵۱۳۰۱۰۰۷

 

توجه داشته باشید مبلغ ۳۲۴۰۰۰ ریال برای صدور پاسپورت در دفتر الکترونیک انتظامی است که در همان پلیس+۱۰ پرداخت می شود وهمچنین مبلغ پست هم بر روی آن محاسبه شده است. مبلغ ویزای شینگن و ویزای کانادا فرق می کند.

 

ناگفته نماند که این مبلغ برای 7 مرداد 1397 است امکان اینکه تغییر کرده باشد وجود دارد.

 

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت

اصل شناسنامه و کارت ملی و کپی های آن ها یا تأئیدیه ثبت احوال به منظور همه ی متقاضیان.

در صورت  داشتن اعتبار آخرین گذرنامه آن را نیز باید ارائه دهید.

یک قطعه عکس رنگی ۶×۴ جدید که زمینه اش سفید باشد و تمام رخ باشد به گونه که:

 

1- شیش ماه بیشتر از تاریخ آن نگذشته باشد.

 

۲-  آقایان نباید کلاه و کراوات و عینک و آرایش مو و محاسن و زیور آلات داشته باشند به گونه ای که پیشانی و گوش‌ها ی آن ها دیده شود. و توجه داشته باشید رنگ لباس با پس زمینه یکی نباشد.

 

۳- خانم‌ها بدون آرایش و زیورآلات و داشتن حجاب کامل، به وسیله روسری و یا مقنعه ساده وبا رنگ تیره به گونه ای که گردی صورت آن ها مشخص باشد. (دخترانی که سنشان بالای۶ سال است حجاب کامل ضروریست)

 

    اجازه محضری برای اشخاص زیر 18 سال از جانب پدر و یا قیم قانونی.

 

    برای افراد 15 سال نیز باید شناسنامه ی آن ها عکس دار باشد.

 

    دفترچه بیمه و گواهی اشتغال به تحصیل و یا گذرنامه عکسدار برای اشخاص بالای ۱۵ سال ضروری است.

 

توجه: افراد زیر 6 سال بایستی در دفتر حضور داشته باشند و همین طور یک قطعه عکس ضروری است.

 

    بازنشستگان نظامی که هنوز5 سال از بازنشستگی آنها رد نشده است ارائه نامه از حفا یگان مربوطه ضروری است.

 

    بازنشستگان نظامی که 5 سال از بازنشستگی آنها گذشته است باید اصل و کپی کارت کانون بازنشستگان را ارائه دهند (دیگر نیازی به گواهی از کانون نیست)

 

    نظامیان که همچنان شاغل هستند و بازنشسته نشده اند باید نامه موافقت حفا یگان مربوطه را اول به دبیرخانه اداره گذرنامه بدهند و پس از ثبت به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارائه نمایند.

مواردی که برای دریافت پاسپورت و ویزا کانادا باید بدانید

آژانس هواپیمایی سام سیر، در زمینه ویزای کانادا و ویزای توریستی شنگن،بلیط هواپیما و تور فرانسه و بلیط تک از طریق سفارت ایتالیا در تهران و برگزاری تورهای انفرادی و گروهی به هر مقصدی در اروپا و حوزه شنگن و تور فرانسه و مالدیو ، سوابق درخشان و نظرات مثبت مسافران با تهیه بلیط هواپیما و ویزای توریستی شنگن، پرواز داخلی و خارجی در این مسیر که با این آژانس هواپیمایی افتخار همراهی را داده اند، را دارا می باشد.

 

آژانس هواپیمایی سام سیر با داشتن کادر حرفه ای و مجرب و مطلع در این زمینه ویزای کانادا و ویزای توریستی شنگن پرواز داخلی و خارجی، تور ایتالیا و بلیط تک می تواند بهترین خدمات ویزای اروپا، ویزای شنگن، تور تابستان اروپا، تور فرانسه، تور پاریس و تور موریس و مالدیو بلیط هواپیما… را به شما در کمترین زمان ممکن ارائه بدهد.

 

مدارک مربوط به بانوان

خانم های متاهل اجازه محضری همسرشان را باید داشته باشند.

توجه: بانوانی در خارج از کشور اقامت دارند نیازی به اجازه محضری شوهرشان را ندارند، و همین طور اقامت با پاسپورت ایرانی نیز قابل قبول است.

توجه: خانم هایی که طلاق گرفته اند اصل طلاق نامه و بانوانی که شوهرشان در قید حیات نیست اصل گواهی فوت یا شناسنامه ی باطل شده را بایستی ارائه دهند.

 

مدارک مربوط به آقایان

آقایان بایستی اصل کارت هوشمند پایان خدمت و یا معافیت و یا اجازه رسمی اراده وظیفه عمومی برای سربازان یا کسانی که سربازی نرفته اند.

توجه: آقایانی سنی بیشتر از ۵۰ سال دارند نیازی به ارایه کارت پایان خدمت ندارند.

    آقایانی که در حال تحصیل هستند برای خارج شدن از کشور بایستی نامه ای از محل تحصیل خود دریافت و به سازمان وظیفه عمومی تحویل دهند.

 

تعویض پاسپورت

افراد ساکن تهران در حالی که پاسپورتشان گم شد یا قصد تعویض آن را داشته باشندبایستی اول اداره گذرنامه واحد غرب تهران واقع در یافت آباد،بلوار معلم، نرسیده به چهاراه قهوه خانه قرار دارد بروند.

توجه: اشخاصی که اعتبار گذرنامه آنها به پایان رسیده و یا گم شده است احتیاجی به اعلام مفعودی نیست و این امکان را دارند که مستقیماً به دفاتر مراجعه نمایند.

 منبع: ویزا کانادا

جدیدترین مطالب سایت