آمریکا مدعی افشای دور زدن تحریم‌های ایران

آمریکا مدعی افشای دور زدن تحریم‌های ایران

آمریکا مدعی افشای دور زدن تحریم‌های ایران با کمک دو شرکت اماراتی

2 شرکت اماراتی در فروش نفت و انتقال وجوه حاصل از فروش نفت با ایران همکاری کرده‌اند دنهادهای نظامی آمریکایی که مدعی افشای دور زدن تحریم‌هاي ایران از سوی کشور امارات شده‌اند، مسئولیت پیگیری حرکت کشتی‌ها در خلیج فارس را بر عهده دارند.

نهادهای نظامی کشور آمریکا مدعی شدند که 2 شرکت اماراتی به ایران برای دور زدن تحریم‌هاي بانکی کشور آمریکا کمک کرده‌اند.

 

به گزارش تالاب به نقل از وب سایت شبکه خبری الجزیره، گزارشی از سوی نهادهای نظامی ایالات امریکا منتشر شده هست که نشان می دهد 2 شرکت اماراتی در صادر کردن نفت ایران به تحریم‌هاي کشور آمریکا پایبند نبوده‌اند.

 

این 2 شرکت اماراتی در فروش نفت و انتقال وجوه حاصل از فروش نفت با ایران همکاری کرده‌اند در حالیکه بر زمینه تحریم‌هاي کشور آمریکا هرگونه همکاری با سیستم بانکی ایران ممنوع بود. این موضوع مربوط به نیمه دوم سال 2016 میلادی هست.

 

آمریکا مدعی افشای دور زدن تحریم‌های ایران

آمریکا مدعی افشای دور زدن تحریم‌های ایران

 

نهادهای نظامی آمریکایی که مدعی افشای دور زدن تحریم‌هاي ایران از سوی امارات متحده عربی شده‌اند، مسئولیت پیگیری حرکت کشتی‌ها در خلیج فارس را بر عهده دارند.

 

بر زمینه این گزارش دو شرکت اماراتی که تحریم‌هاي کشور آمریکا را دور زده‌اند “سیلک روز پترولیوم” و”پتروکیمیکس جنرال ترادینگ” میباشند که با تاجرانی که مسئولیت فروش نفت ایران در دوران تحریم را بر عهده داشتند همکاری کرده‌اند.

 

این نهادهای نظامی آمریکایی مدعی شده‌اند نفت ایران توسط کشتی‌هاي خارجی از مبدأ بنادر کشور دیگری جز ایران صادر شده هست.

 

کشتی‌هاي وابسته به شرکت “سیلک رود پترولیوم” و “پتروکیمیکس جنرال ترادینگ” در نیمه دوم 2016 میلادی تعداد 55 کشتی نفت را از طریق خلیج فارس صادر کرده هست که تعداد 47 کشتی از انها اطلاعات ورود و خروج خود را به طور کلی ثبت نکرده‌اند.

 

ایالات امریکا با شیوه‌هاي ویژه اي میتواند کلیه کشتی‌هایي که از خلیج فارس عبور می کنند را ردیابی کند. سیستم ردیابی ایالات امریکا می تواند همۀ کشتی‌ها حتی آن دسته از کشتی‌ها که رادارهای خود را قطع کرده و هیچ‌گونه فرکانس ارتباطی ایجاد نمی کنند را ردیابی کند.

 

امارات متحده عربی علی رغم تنش سیاسی دارای روابط اقتصادی خوبی با ایران هست. 80 درصد از کل تبادل تجاری ایران با کشور های شورای همکاری خلیج فارس «عربستان سعودی، کویت، عمان، امارات متحده عربی، قطر و بحرین» مربوط به کشور امارات متحده عربی هست.

 

جدیدترین مطالب سایت