ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یک نوع پول است که در اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از ارزهاتنها به صورت دیجیتالی وجود دارند و در دنیای واقعی معادل فیزیکی برای آنها وجود ندارد. با این وجود، تمام خصوصیات پول فیزیکی را دارند. وجه دیجیتالمحدودیت سیاسی یا جغرافیایی ندارد و تراکنش‌هامی‌توانند از هر مکانی و در هر نقطه از جهان انجام گیرند.

 

تعداد کمی ازمردم از پیدایش انواع پول دیجیتال اطلاع دارند.این مهم، در واقع به عنوان اختراعی در کنار یک اختراع دیگر، قدم به دنیای پول ها نهاد. بیت‌کوین، شناخته شده ترینوجه دیجیتالی است که مخترع آن، فرد ناشناسی به نام ساتوشیناکاموتو می باشد.

 

هویت این فرد خیلی مشخص نمی باشد. البته فرضیه‌هایی وجود دارد که شاید این فرد، نامی تقلبی برای گروهی از افراد باشد که اقدام به تولید و طراحی نخستین پول دیجیتال یعنی بیت‌کویننموده اند. که اولین و پر اهمیت ترین نوع پول دیجیتال است و از سایر انواع این ارز بیشتر در معرض قضاوت و تحلیل قرار دارد.

 

ارز دیجیتال

 

بیت کوین

در دنیای رمز ارز به بیت‌کوین توجه زیادی می‌ گردد. این ارز، قیمت‌ ارزهای دیگر را تعیین می نماید و روی مسیری که ارزهای دیگر دیجیتالی طی می‌ نمایند، اثرات فوق‌العاده‌ای دارد.قبل از اینکه طرح و ایده طراحی و تولید اسکناس‌های دیجیتالی قدم به عرصه ظهور بگذارد، بیت‌کوین به عنوان ارزی به بازار وارد شد که برای معامله و انجام تراکنش‌های مختلف با آن، هیچ واسطه‌ای میان دریافت‌کننده و گیرنده قرار نداشت.در واقع، ارز دیجیتال بیت کوین در یک بسترکاملا غیرمتمرکز، امکان معامله میان دو فرد را بدون نیاز به بانک‌ها و موسسات فراهم می‌ نماید.

 

در واقع، بیت کوین و شیوه جذاب تراکنش با آن، قبل از اینکه ایده پول دیجیتالی به عرصه ظهور برسد، پا به دنیا گذاشت.در این مقاله از سایت آرنکریپتو با ما همراه باشید تا به معرفی ارز های دیجیتال و آموزش رمز ارز و آموزش ارز دیجیتال بپردازیم. 

 

پول دیجیتال در ایران

نظر به اینکه سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت بازده بالایی دارد. خیلی از افراد به دنبال آن هستند تا علاوه بر کسب سود، از ارزش پول خود را در مقابل تورم محافظت نمایند. طرفدارنارزهای دیجیتال در ایران روزبه‌روز در حال زیاد شدن هستند. از طرفی دیگر بی اعتماد بودن مردم به برخی نهادها و عملکردهای نامطلوب، مردم را بیشتر به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تشویق نموده است.

 

آموزش ارز دیجیتال

شما برای این که ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید ابتدا باید در یک صرافی ایرانی ثبت نام نمایید و بعد نسبت به احراز هویت در آن صرافی اقدام به عمل آورید. بعد از ثبت نام و احراز هویت می توانید حساب خود را در صرافی به ریال شارژکنید و رمز ارز مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

اگر شما قصد دارید ارز دیجیتال را به صورت طولانی مدت نگهداری نمایید و خواستار آن هستید که رمزارز را هولدکنید؛ بهتر است بعد از خرید آن را به کیف پول شخصی خود منتقل کنید و نسبت به نگهداری آن ارز دیجیتال اقدام کنید. اگر می خواهید به تجارت بپردازید نیز نیاز است که در یک صرافی خارجی نیز ثبت نام نمایید و در آن صرافی به معامله گری ارز دیجیتال بپردازید. ضمن تشکر از همراهی شما دوست عزیز تا پایان این مقاله، از شما دعوت می کنیم سایر مقالات سایت آرنکریپتو را مطالعه کنید.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال

جدیدترین مطالب سایت