کار در آلمان با شرایط ساده + اعزام نیروی کار ماهر به آلمان

کار در آلمان با شرایط ساده + اعزام نیروی کار ماهر به آلمان

اعزام نیروی کار ماهر به آلمان

شرایط ویژه برای کار در آلمان ویژه افراد متخصص و فنی …

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌اي کشور با اشاره به هدف‌گذاری برای اعزام ۳ تا ۵ هزار نیروی کار به کشور آلمان، از نهایی شدن این تفاهم نامه بین دو کشور در شهریور ماه خبرداد.

 

سلیمان پاک سرشت ؛ با اشاره فراهم شدن مقدمات اعزام نیروی کار ماهر ایرانی به کشور آلمان گفت: در سفر اخیر به کشور آلمان موضوع اعزام نیروی کار ماهر یکی از مباحث مورد مذاکره بود که این گفت و گو ها با بخش دولتی و تشکل‌هاي‌ بخش خصوصی این کشور که متقاضی اصلی نیروی کار هستند، انجام گرفت.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در کشور کشور آلمان فرصت‌هاي‌ شغلی زیادی وجوددارد که این ظرفیت‌هاي‌ شغلی در حال گسترش هستند، افزود: بنابر این کشور کشور آلمان از متقاضیان بالفعل نیروی کار است اما این کشور ساختار و استانداردهایی برای جذب نیروی کار خارجی دارد که در قالب یک سیستم پیشرفته آموزش مهارتی تعریف و بازرسی می شود؛ به این ترتیب که بعضا نیروهای خارجی متقاضی کار در کشور آلمان باید پیش از ورود به بازار کار مهارت‌هاي‌ لازم را در قالب دوره‌هایي دراین کشور طی کنند.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌اي کشور تاکید کرد:

علاوه بر این که صلاحیت نیروی متقاضی کار الزاما باید مورد بررسی قرار گیرد، متقاضیان باید شروط و مقدمات این کشور از جمله تسلط به زبان آلمانی و آموزش هاي‌ شهروندی و مدنی را برای منطبق شدن با شرایط این کشور رعایت کنند.

کار در آلمان با شرایط ساده + اعزام نیروی کار ماهر به آلمان

اشتغال نیروی حرفه ای برای کار در آلمان

 

پاک سرشت ادامه داد: بهمین دلیل گفت و گو ها و مذاکرات ما برای اعزام نیروی کار ایرانی به کشور آلمان ناظر برهمین شرایط و استاندارد ها بود که چگونه می توان فعالیت‌هاي‌ سازمان آموزش فنی و حرفه اي رابه آموزش‌هاي‌ مهارتی کشور آلمان ارتباط بدهیم.

 

معاون وزیر کار افزود: در نتیجه مذاکرات، در مراحل مقدماتی مذاکرات این توافق حاصل شد که «تسلط بر زبان آلمانی» که توسط سازمان سنجش باید تایید می شود و «داشتن گواهینامه مهارتی شغل مورد نیاز»؛ شرایطی هستند تا نیروهای کار متقاضی در کشور آلمان، باید داشته باشند تا دراین صورت با همکاری دانشگاه علوم کاربردی کشور آلمان وارد دوره آموزشی کوتاه مدت در کشور آلمان شوند.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌اي کشور درباره نحوه مراجعه متقاضیان اعزام نیروی کار به کشور آلمان گفت: در قالب این مذاکرات، توافقات اولیه بین ایران و کشور آلمان صورت گرفته و تفاهم نامه اي آماده شده که پس از ان نحوه پذیرش و شرایط اعلام خواهد شد.

 

وی با تاکید بر این که در قالب مذکرات ایران و کشور آلمان یک ارتباطی بین نظام مهارتی ایران و نظام مهارتی پیشرفته برقرار میشود که به ارتقای سطح و مدل‌هاي‌ آموزش‌هاي‌ مهارتی کشور کمک خواهد کرد افزود: برای این که افراد صاحب کسب و کار شوند قطعا از فرصت‌هاي‌ داخلی و خارجی استفاده خواهیم کرد که این اراده در دولت وجوددارد.

 

به گزارش تالاب معاون وزیر کار با بیان این که به استناد آمار مسئولان آلمانی ظرفیت شغلی این کشور طی دهه‌هاي‌ آینده به ۲۵ میلیون فرصت شغلی می‌رسد که فقط ۵ میلیون نفر ان از داخل کشور کشور آلمان قابل تامین است اظهار داشت: بنابر این ۲۰ میلیون فرصت شغلی در کشور آلمان باید از محل نیروی کار خارجی تامین شود که دراین شرایط تصور ما این است میتوانیم برای اعزام ۳ تا ۵ هزار نیروی کار به این کشور برنامه ریزی و هدفگذاری کنیم.

 

پاک سرشت درباره زمان توافق نهایی اعزام نیروی کار به کشور آلمان نیز گفت:

پایان مردادماه سفری به کشور آلمان خواهم داشت که دراین سفر شرایط و فرایندهای اعزام نیروی کار طراحی و تدوین خواهد شد ودر نهایت تفاهم نامه اعزام نیروی کار به کشور آلمان در شهریور ماه نهایی می شود.

 

شرایط کامل اعزام نیروی کار ماهر به آلمان در همینجا قرار خواهد گرفت.

 

جدیدترین مطالب سایت