بیت کوین خط قرمز بانک مرکزی

بیت کوین خط قرمز بانک مرکزی

گفته های رییس بانک مرکزی در مورد بیت کوین 

 

رییس بانک مرکزی که معتبرترین بانک ایران است در مورد بیت کوین حرف هایي زده است در ادامه می‌توانید با  بیت کوین خط قرمز بانک مرکزی تالاب را دنبال نمایید. 

 

توصیه سیف به خریداران بیت کوین , رییس کل بانک مرکزی به مردم برای خرید و فروش بیت کوین اخطار داد و از اقدام بانک مرکزی دراین زمینه خبر داد.

 

به گزارش تالاب : ولی‌اله سیف درمورد خرید و فروش ارزهای رمزی و به خصوص بیت کوین در کشور، اظهار داشت: بانک مرکزی نسبت به خرید و فروش این ارزها هشدارهای لازم رابه مردم می‌دهد ودر کنار آن نیز در تلاش است تا امنیت هاي نسبی دراین رابطه ایجاد شود.

 

در سراسر دنیا دیدگاه هاي گوناگونی نسبت به خرید و فروش ارزهای رمزی وجوددارد به گونه اي که بعضی کشورها مثل ایالات متحده و انگلیس نسبت به خرید و فروش این ارز روی خوش نشان داده و بعضی دیگر از کشورها امثال روسیه موضع منفی خودرا رسما اعلام کرده اند.

 

اما بعضی کشورها مثل ایران تا کنون موضع مشخصی برای معامله این ارزها نشان نداده‌اند.

 

بیت کوین خط قرمز بانک مرکزی
 
ولی‌اله سیف رییس کل بانک مرکزی
 

اما در همین حال، بحث خرید و فروش بیت کوین که یکی از انواع ارزهای رمزی است، در کشور بیش از پیش جدی شده و حتی بعضی صرافی ها نیز اقدام به خرید و فروش بیت کوین می‌کنند و مردم هم با دقت به سودآوری و بالارفتن قیمت این ارز طی روزهای اخیر، اشتیاق زیادی برای خرید این ارز دارند.

 

به گزارش تالاب در عین این که مردم به معامله این نوع ارز روی خوش نشان داده اند اما مسئولین هیچ گونه چراغ سبزی برای معامله بیت کوین نشان نداده و حتی شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در تازه ترین اظهار نظر خود خرید و فروش بیت‌کوین از سمت کارگزاری‌ها را تخلف عنوان کرد.

 

وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی حالات بیت‌کوین برای ورود به اقتصاد کشور بوده و هنوز دراین مورد به نتیجه نرسیده است؛ بنابر این اگر کارگزاری‌ها اقدام به خرید و فروش محصولات کنند، تخلف کرده‌اند.

 

توصیه سیف به خریداران بیت کوین چه بود؟

همینطور ناصر حکیمی، معاون فناوری هاي نوین بانک مرکزی با اشاره به معضل مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز نیز گفت که درمورد سپرده گذاری در مؤسسات غیرمجاز نیز بانک مرکزی بارها به مردم اخطار داد ولی باوجود این عده‌اي برای کسب سود بیشتر جذب این مؤسسات شدند و درنهایت دچار مشکل شدند.

 

درمورد خرید و فروش ارزهای رمز پایه نیز از هم‌اکنون به مردم اخطار میدهیم که در صورت کلاهبرداری از آن ها یا زیان از محل افت قیمت این ارز دیجیتالی هیچ نهادی مسئولیت آنرا برعهده نمیگیرد چرا که هنوز در قوانین و مقررات دیده نشده است.

 

وی درمورد این که اکنون بعضی از صرافی‌ها به این حوزه ورود کرده‌اند، گفت:
بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هنوز ارز رسمی پذیرفته شده از سمت بانک مرکزی نیست و باید بخش نظارتی با این موارد برخورد کند.

 

البته هماهنگی‌هایي نیز دراین زمینه با سایر دستگاه‌ها در جریان است. حساسیت درمورد ارزهای دیجیتال در قوه قضائیه، شورای عالی فضای مجازی و دیگر دستگاه‌ها بالاست اما بحث بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اول از همه ی بحث پولی است و باید در بانک مرکزی ابتدا تعیین تکلیف شود.

 

وی تأکید کرد: حقیقت این است که ارز دیجیتال فقط از طریق نرم افزار است و آن گونه نیست که همه ی انها را فیلتر کنیم؛ ما نباید فقط دربخش ارائه آن متمرکز شویم هرچند که با نهادهای قضایی و نظامی هماهنگی‌هاي لازم را داریم.

 

حال با همه این تفاسیر و هشدارهایی که از سمت بانک مرکزی نسبت به عدم موضع مشخص دراین باره، داده شده است، مردم باید با رعایت جوانب احتیاطی، از تکرار معضل موسسات غیر مجاز پیش گیری کنند.

 

جدیدترین مطالب سایت