موسسه کاسپین : بدهکاری ها پرداخت میشود

موسسه کاسپین : بدهکاری ها پرداخت میشود

کاسپین میخواهد حسابش را برطرف کند 

 

موسسه مالی اعتباری کاسپین که مطمئنا اعتباری هم نیست طی اقدامی غیر قانونی سهام هاي کلانی را خریداری کرد. 

 

 به گزارش تالاب هرچند که تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان همچون بزرگ ترین زیرمجمومه موسسه اعتباری کاسپین بطور مرحله‌اي در حال انجام بودو تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان هم پیش رفت اما در حدود دو ماه قبل دقیقا متوقف شد.

 

علت این توقف نیز توقیف اموال و مسدود شدن حساب‌هاي موسسه کاسپین عنوان شده بود.

 

اما تازه‌ترین اعلام ولی‌الله سیف – رئیس کل بانک مرکزی – در رابطه با جریان پرداختی‌ها در موسسه کاسپین با توضیحاتی همراه شده که نشان می دهد بزودی پرداختی‌ها شروع خواهد شد.

 

آن ‌طور که سیف، درمورد آخرین حالات این پرداختی اعلام کرده هست پرداخت وجوه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در حال انجام بود ولی در میانه دوره پرداخت به علت بعضی احکام صادره موانعی ایجاد شد که در ادامه با انجام مذاکرات و ورود مقامات ارشد قوه قضاییه این توقیف‌ها حل شده هست، بنابر این ظرف روزهای آینده شاهد آن خواهیم بود که تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان قابلیت پرداخت برای تمامی سپرده‌گذاران ایجاد شود.

 

رئیس کل بانک مرکزی درمورد افزایش سقف پرداخت نیز گفت که بعد از پرداخت سپرده‌هاي تا ۲۰۰ میلیون تومان تقدم‌هاي بعدی به شناسایی اموال و دارایی‌ها بستگی دارد هرچند که این اقدام نیز به سرعت تحت بازرسی مرجع قضایی در حال پیگیری بوده و با نتایج حاصل ازآن بانک مرکزی تصمیم‌گیری میکند.

 

به گزارش تالاب در شرایطی توقیف اموال موسسه کاسپین و مسدودی حساب آن صورت گرفت که قوه قضاییه در این رابطه اعلام کرد اگر اینکار را انجام نمی‌داد مقدور بود سرانجام خوبی منتظر باقیمانده اموال این موسسه نباشد و باید در این باره تعیین تکلیف می ‌شد.

 

با این حال طی روزهای جدید جلسه‌اي در قالب کمیته کنترل تشکیل شد ودر آن با آخرین گزارشی که در رابطه با شناسایی اموال و دارایی‌هاي فرشتگان عرضه شد، این امیدواری برای سپرده‌گذاران فرشتگان ایجاد شده تا با افزایش منابع، دستگاه‌هاي ذیربط بتوانند تعیین تکلیف سپرده‌گذاران حتی تا مبالغ کلان‌تر راتسهیل کنند.

 

چرا که در حال حاضر پرداختی به سپرده‌گذاران در مقابل خط اعتباری که بانک مرکزی به موسسه کاسپین پرداخت می کند، انجام میشود و اگرچه گرفتن این خط اعتباری منوط به در وثیقه رفتن اموال فرشتگان در بانک مرکزی خواهد بود.

 

این در حالی هست که در جلسه جدید کمیته کنترل اعلام شده ۶۸ فقره از املاک فرشتگان شناسایی و مورد محاسبه قرار گرفته هست. بر این زمینه هیات تصفیه مکلف به تقسیم‌بندی این اموال و رسیدگی هر چه سریعا‌تر به آن شد.

 

طی این تصمیم دسته اول اموالی هست که در حال حاضر دارای خریدار بوده و امکان فروش انها به بالاترین قیمت وجوددارد. این اموال باید فروش رفته و وجوه حاصل از فروش این املاک با بازرسی مرجع قضایی و بانک مرکزی به حساب سپرده گذاران واریز شود.

 

دسته دوم اموالی هست که درمورد قیمت انها، هیات تصفیه تعاونی با هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین توافق دارد و باید برای تسریع در پرداخت سپرده هاي سپرده گذاران به موسسه مذکور منتقل کند.

 

همینطور دسته سوم آن دسته اموالی هست که هیات تصفیه قیمت انها را بیشتر از قیمت هاي تعیین شده از طریق کارشناس رسمی دادگستری می‌داند، از این رو باید برای بررسی به کمیته بازرسی عرضه کند.

 

جدیدترین مطالب سایت