وام خرید خانه 200 میلیون تومان اعلام شد

وام خرید خانه 200 میلیون تومان اعلام شد

خرید خانه با وام 200 میلیونی مسکن

به تازگی دولت اعلام کرد کسانی که بار اولشان هست می خواهند منزل بخرند ما به انها 200 میلیون تومان وام می‌دهیم .

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام مقاله که عملکرد شهرداری‌ها باعث شده قیمت زمین در تهران با سوییس برابری کند گفت که خوشبختانه با افزایش وام منزل اولی ها از ۸۰ به ۱۰۰ میلیون تومان که امروز شورای پول و اعتبار تصویب کرد، شاهد افزایش توان خرید زوجهای جوان خواهیم بود.
 
 
به گزارش تالاب، حامد مظاهریان در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد اظهار کرد: خوشحالیم به اطلاع برسانیم که امروز شورای پول و اعتبار رقم تسهیلات سپرده پس انداز مسکن یکم را از ۸۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داد، بنابراین به هر زوج ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق میگیرد که می‌تواند در توانمند کردن آنها کمک بسزایی انجام شود.
 
 
وی افزود: سال قبل قیمت مسکن ۵.۶ درصد افزایش یافته و ۳.۷ درصد تعداد معاملات بالا رفته هست که نشان می دهد بازار مسکن به سمت رونق مصرفی در حال حرکت هست و برای نخستین بار رونقی را تجربه می‌کنیم که با افزایش شدید قیمت روبه رو نیستیم.
 
 
مظاهریان خاطرنشان کرد: برنامه دولت که در چهار سال آینده هم انشاءالله ادامه خواهد داد این هست که بتواند بر روی منزل اولی‌ها و زوجهای جوان همانند دو سال قبل تمرکز کند.
 
 
زوجهای جوان گروهی میباشند که تازه مبادرت به فراهم سازی مسکن می‌کنند و برنامه دولت این هست که از طریق صندوق پس انداز مسکن یکم و رقم بی سابقه ۱۶۰ میلیون تومان وام، زوجهای جوان را توانمند کند.
 
 وام خرید خانه 200 میلیون تومان اعلام شد

در دولت قبل قیمت مسکن ۵۰۰ درصد گران شد

 
وی با بیان این که طی دوره ۸ ساله دولت قبل قیمت مسکن بالغ بر ۵۰۰ درصد افزایش یافت، اظهار کرد: آماری مرکز آمار و بانک مرکزی نشان میدهد. قیمت مسکن از میانگین هر متر مربع ۶۵۰ هزار تومان در سال ۱۳۸۴ به ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان درسال ۱۳۹۲ رسیده هست.
 
 
در حال حاضر قیمت مسکن هر متر مربع مسکن ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان هست نتیجه این که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ قیمت حدود ۱۰.۶ درصد افزایش بالا رفته هست.
 
 
مظاهریان همین طور با اشاره به افزایش روزافزون قیمت زمین در دولت قبل یادآور شد:
 
طی سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ قیمت زمین از متری ۶۴۰ هزار تومان به متری ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در شهر تهران افزایش یافته که ۷۰۰ درصد و معادل ۸.۶ برابر افزایش قیمت را نشان می دهد. اما از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ شاهد ۲ درصد افزایش قیمت زمین هستیم.
 
 وام خرید خانه 200 میلیون تومان اعلام شد
 

طی سالهای ۹۲ تا ۹۶ اجاره ۱.۵ برابر شده هست

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درخصوص افزایش اجاره بها گفت: اجاره بین سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ حدود ۳.۴ برابر شده هست و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ حدود ۱.۵ برابر شده هست. این نشان می دهد هم اکنون شاهد باثبات ترین قیمتها برای بازار مسکن هستیم که مبنایی برای حرکت اصولی به سمت آینده هست.
 
 

شهرداری ها قیمت زمین را مرتب بالا می‌برند

وی با اشاره به تاثیر شهرداری‌ها بر افزایش قیمت مسکن گفت: انتقادی که به شهرداری‌ها وارد می شود این هست که انضباط شهری به هم خورده هست. شهر صاحب یک شناسنامه و برنامه بود.
 
اما شهرداریها برای این که منبع اصلی درآمد خود را از سوداگری و افزایش خرید و فروش می‌دانستند با افزایش تراکم و بی نظمی، نظارت را به هم ریختند. در تهران رقم ترسناک ۴۹۰ هزار منزل خالی وجود دارد.
 
منطقه ۲۲ یک مشابه هست که باید پرسید بر مبنای کدام سند مصوب این اتفاق افتاده هست. در آنجا تولید و سازی را میبینید که مابه ازای آن خریداری وجود ندارد. مضافا این که تولید و سازهای انجام شده در منطقه ۲۲ هنوز جزو آمار منزل هاي خالی محاسبه نشده هست.
 
 وام خرید خانه 200 میلیون تومان اعلام شد
 

قیمت زمین در تهران با سوییس برابری می‌کند

 
مظاهریان با بیان این که قیمت زمین در تهران معادل کشور سوییس هست، اظهار کرد:
 
این رویکرد نه تنها اقتصاد کلان شهرها بلکه اقتصاد کشور را تحت فشار قرار داده هست. همین حالا قیمت زمین در تهران معادل شهرهای سوییس و اکثر از آن هست.
 
ما کشوری هستیم که کمبود زمین نداریم به همین لحاظ فرایند کلانشهرها هست که باعث این مشکل شده هست.
 
منبع : عصر ایران
جدیدترین مطالب سایت