کدام میم کوین را بخریم؟ بهترین میم کوین برای سرمایه گذاری در سال 2024

کدام میم کوین را بخریم؟ بهترین میم کوین برای سرمایه گذاری در سال 2024

میم کوین‌ها، سودآورترین ارزهای دیجیتال

میم کوین‌ها یکی از پرسودترین و محبوب‌ترین ارزها در بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر هستند. برخی از مهم‌ترین میم‌کوین‌ها در ماه‌های اخیر بیش از 1000 درصد رشد قیمت داشته‌اند. با ما همراه باشید تا ببینیم که بهترین میم کوین‌ها در بازار کدام هستند و کدام میم کوین را بخریم تا سود کنیم.

 

میم کوین چیست؟

میم کوین (meme coin) یک ارز دیجیتال است که بر اساس یک میم اینترنتی ساخته می‌شود. میم کوین‌ها معمولا کاربردی ندارند یا به دنبال حل یک مشکل دنیای واقعی نیستند. در عوض، برای جمع کردن جامعه طرفداران و تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری طراحی شده‌اند.

 

با این حال، میم‌کوین‌ها به بخش بزرگی از بازار کریپتو تبدیل شده‌اند و بسیاری از آن‌ها شاهد افزایش قیمت انفجاری بوده‌اند. این میم کوین‌ها در صرافی‌ها قابل خرید هستند. به عنوان مثال شما می توانید برای خرید دوج کوین از خدمات صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت استفاده کنید.

 

بهترین و آینده دار ترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2024

میم کوین‌های زیادی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند اما همه‌ی آن‌ها مناسب خرید نیستند. پیش از هر چیزی باید بدانیم که کدام میم کوین را بخریم و بعد اقدام به سرمایه‌گذاری کنیم. در ادامه لیستی از چند میم کوین آینده‌دار برای شما آورده شده است.

 

شیبا اینو

یکی از مهم‌ترین میم کوین‌ها با تم سگ، Shiba Inu است که در آگوست 2020 توسط شخصی ناشناس به نام ریوشی راه اندازی شد. این توکن همچنین توسط تیم توسعه‌دهنده به عنوان «قاتل دوج کوین» معرفی شده است.

توکن شیبا اینو توانسته است در بسیاری از روندهای میم کوین که توسط ماسک هدایت می‌شود، رشد قیمت داشته باشد. مثلا حضور ماسک در یک برنامه تلویزیون در سال 2021 و صحبت از میم کوین‌ها باعث شد ارزش توکن شیبا بیش از 300 درصد افزایش داشته باشد.

نمودار قیمت شیبا

توکن شیبا که بر روی بلاک چین اتریوم راه ‌اندازی شده است، هم در بایننس و هم در کوین‌بیس لیست شده و در صرافی ارزدیجیتال ایرانیکارت هم امکان خرید آن وجود دارد. علاوه بر این، صرافی غیرمتمرکز پروژه DEX- ShibaSwap، امکان خرید این ارز را فراهم کرده است.

 

فلوکی اینو

فلوکی اینو یک میم کوین است که با الهام از دوج کوین ایجاد شده است. فلوکی اینو تصویر سگ شیبا را دارد و هم‌نام سگ ایلان ماسک است. هر بار که ایلان ماسک بدون هیچ منظوری از سگ خود تصویری در توییتر ارسال می‌کند یا نام او را می‌برد، این میم کوین رشد قیمت دارد.

فلوکی یک میم کوین با اعتبار است و دارای سه پروژه کاربردی در حال ساخت است. Valhalla، Floki Places و FlokiFi سه پروژه این میم کوین هستند. Valhalla یک متاورس بازی NFT است که می‌توان در آن بازی کرد، Floki Places بازار آنلاین است که به مردم کمک می‌کند تا کالاهای فیزیکی را با ارزهای دیجیتال خریداری کنند و توکن‌های Floki به‌عنوان روش پرداخت استفاده کنند.

FlokiFi، یک صرافی غیر متمرکز است که سرمایه گذاران می‌توانند از آن برای مبادله دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنند. توکن FLOKI در بلاک‌چین اتریوم و بایننس در دسترس است. امکان خرید فلوکی اینو نیز در صرافی ایرانیکارت وجود دارد.

 

دوج کوین

اولین میم دنیا، Dogecoin برای شوخی با بیت کوین با لوگوی سگ شیبا در سال 2013 راه اندازی شد. این میم کوین همچنان محبوب‌ترین میم کوین است و طی سال‌ها جامعه وفاداری از حامیان را جمع کرده است. امروزه ارزش بازار دوج کوین بیش از 11 میلیارد دلار است.

ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، یکی از حمایت‌کنندگان دوج کوین است. در واقع، او آشکارا علاقه خود را به این ارز دیجیتال از طریق توییتر اعلام کرده است و بارها با توئیت‌های خود باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شده است. همچنین شایعه‌هایی شنیده شده که دوج کوین قرار است به عنوان یک ارز دیجیتال قابل پرداخت در توییتر مورد استفاده قرار گیرد.

این میم کوین در سال‌های اخیر بیشتر از 28000 درصد رشد قیمت داشته است. بیشتر صرافی‌های جهان این ارز دیجیتال را برای خرید و فروش ارائه کرده‌اند.

 

دوجلون مارس

Dogelon Mars یکی دیگر از ارزهای دیجیتال با مضمون میم بود که در سال 2021 راه اندازی شد. تیم پشتیبان این پروژه در ابتدا حدود نیمی از کل عرضه را به Vitalik Buterin، یکی از بنیانگذاران اتریوم، ارسال کرد. بوترین هم سپس آن را به بنیاد Methuselah در هند اهدا کرد. این اتفاق باعث رشد قیمت این ارز شد.

نمودار قیمت دوجلون مارس

نیمی دیگر از توکن‌های Dogelon Mars در یک استخر نقدینگی در صرافی غیرمتمرکز Uniswap از طریق جفت ارز ELON/ETH قابل خرید و فروش است. این تیم همچنین اعلام کرده است که قصد دارد اکوسیستم Dogelon Mars را با راه اندازی یک مجموعه NFT و یک توکن حاکمیتی جدید گسترش دهد.

 

آیا میم کوین همان شت کوین است؟

«شت کوین» اصطلاحی است که به هر ارز دیجیتال بدون کاربرد گفته می‌شود. این اصطلاح تحقیری، در واقع در مورد بیشتر میم کوین‌ها صادق است. با این حال، همه میم کوین‌ها بدون کاربرد نیستند. دوج کوین یکی از میم کوین‌هایی است که توانسته کاربردهای عملی داشته باشد و در برخی از پلتفرم‌های خرید و فروش بزرگ نقش ارز واسطه را داشته باشد.

 

شت کوین، بیشتر در مورد ارزهای دیجیتالی صدق می‌کند که رشد چند هزار درصدی دارند و به صورت ناگهانی از بین می‌روند. تعداد این نوع از میم کوین‌ها هم بسیار زیاد است و روزانه هزاران مورد از آن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال ساخته می‌شوند.

 

ریسک‌های سرمایه گذاری در میم کوین‌ها

میم کوین‌ها زمانی که اوضاع خوب پیش می‌رود، افزایش قیمت عجیب و غریب دارند اما ریسک سرمایه‌گذاری بالایی هم دارند. پیش از این که بخواهیم بدانیم کدام میم کوین را بخریم باید به این ریسک‌ها توجه داشته باشیم. همچنین برای آشنایی با چالش های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به طور کلی میتوانید مقاله‌ای که در این مورد به بررسی کامل پرداخته است را مطالعه کنید.

 

نوسان قیمت

رشد میم کوین‌ها زیاد است اما سقوط قیمتی هم دارند. این مسئله خصوصا در روزهای اول راه اندازی میم کوین که قیمت در حال افزایش است، صادق است. به عنوان مثال، پپه پس از رسیدن به بالاترین حد خود در کمتر از یک هفته، 70 درصد سقوط کرد. سرمایه‌گذارانی که برای این نوسانات سریع قیمت آماده نیستند، ممکن است تمام سود خود را از پامپ یک میم کوین از بین ببرند.

 

عدم وجود نظارت قانونی

قانون‌گذاری واضحی در مورد ارزهای دیجیتال وجود ندارد. با این حال، در میم کوین‌ها کلاهبرداری‌های زیادی هم اتفاق می‌افتد. شما باید پیش از خرید حتما آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید و ترجیحا میم کوین‌هایی را خریداری کنید که در بازار به عنوان میم کوین‌های غیر کلاهبرداری شناخته می‌شوند؛ برای مثال دوج کوین یکی از این موارد است.

 

عمق بازار کم

یکی دیگر از ریسک‌های خرید برخی از میم کوین‌های ریسکی، این است که خریداری برای آن‌ها وجود ندارد. بازار میم کوین‌ها عمق کمتری نسبت به بازارهای دیگر ارزهای دیجیتال دارد و هر چقدر حجم معاملات این میم کوین‌ها کمتر باشد، امکان این که نتوانید آن را به کسی بفروشید، بیشتر می‌شود.

گاهی اوقات حتی ممکن است که یک میم کوین رشد چند صد برابری داشته باشد اما کسی تمایل به خرید آن از شما نداشته باشد. این ریسک در مورد میم کوین‌هایی مانند دوج کوین و شیبا وجود ندارد.

 

نتیجه‌گیری

در این مطلب مروری بر میم کوین‌ها داشتیم و دیدیم که کدام میم کوین را بخریم تا سود کنیم. اگر قصد خرید میم کوین در ایران با تومان را دارید، ایرانیکارت بهترین گزینه برای شما است. این صرافی قدیمی و معتبر پشتیبانی شبانه‌روزی دارد و شما می‌توانید با هر مبلغ دلخواه میم کوین مورد نظر خود را خریداری کنید. میم کوین‌هایی که در این صرافی وجود دارند، میم کوین‌های معتبری هستند که حجم معاملات بالایی دارند و هیچگاه با مشکل عمق بازار برای این میم کوین‌ها روبرو نخواهید شد.

 

سوالات متداول

۱. میم کوین چیست؟

ارز دیجیتالی که برای شوخی و سرگرمی ساخته می‌شود و هدف خاصی را دنبال نمی‌کند.

۲. آیا خرید میم کوین سودآور است؟

بله. با این حال باید این نکته را در نظر بگیرید که میم کوین‌ها با وجود رشد زیاد، کاهش قیمت زیادی هم دارند.

۳. آیا میم کوین همان شت کوین است؟

شت کوین به میم کوین بدون کاربرد گفته می‌شود و بسیاری از میم کوین‌ها شت کوین هستند.

جدیدترین مطالب سایت