قویترین ارزهای جهان + اسامی 10 ارز

قویترین ارزهای جهان + اسامی 10 ارز

همه ی ما دوست داریم از پول خود بیشترین بهره را ببریم، حتی اگر فقط چند سنت اضافی بر دلار باشد. با این گفته، ما فهرستی از عده اي از قوی‌ترین ارزهای دنیا را جمع آوری کرده‌ایم، بنابر این می توانید در سفر بـه بيرون از کشور بـه فکر کسب قدرت خرید بیشتر باشید.

 

اگر فکر می کنید پوند یا دلار کشور آمریکا قوی‌ترین ارز در جهان اسـت، پس دوباره فکر کنید! دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب لیستی از 10 ارز قوی جهان را آماده کرده ایم

 

این 10 ارز قوی در جهان هستند

وقتی بـه بالاترین ارزهای دنیا فکر می کنید، بـه دلار کشور آمریکا یا پوند انگلیس یا یورو فکر می کنید. اما شـما در انتظار یک شگفتی هستید. گرانترین ارزهای سال جدید هیچ کدام از موارد ذکر شده نیستند. و انها همیشه بـه ثروتمندترین کشور های جهان تعلق ندارند.

 

“بالاترین ارز” بر اساس ارزش بالای آن ها هنگام مبادله با INR اسـت. دلار کشور آمریکا ممکن اسـت گرانترین ارز نباشد، اما بیشترین معامله و قویترین ارز در جهان اسـت. وقتی نوبت بـه بالاترین سطح جهان می شود، این ارزها بـه دلار ایالات امریکا کـه پرمعامله‌ترین ارز جهان اسـت، غلبه کرد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه پول خود را پس انداز کنیم تا پولدار شویم؟

 

10. دلار آمریکا

قویترین ارزهای جهان در سال 2023 + اسامی

شروع فهرست ما از قوی‌ترین ارزهای جهان دلار کشور آمریکا اسـت. این واحد پول ایالات متحده ایالات امریکا اسـت و پرمعامله ترین و پرمصرف ترین ارز در جهان اسـت. همچنین عنوان ارز ذخیره اولیه جهان را دارد و توسط بانک هاي‌ مرکزی و تجاری در سراسر جهان نگه‌داری می شود.

 

بسته بـه واحد پولی شـما، بهترین زمان برای تبدیل مقداری از پول نقدتان بـه دلار نیست، با این حال، ارزش این را دارد کـه عملکرد ان را زیر نظر داشته باشید، زیرا بـه نظر نمیرسد بـه این زودی ها بـه جایی برسد!

 

9. فرانک سوئیس – «1 CHF = 1.01 USD»

قویترین ارزهای جهان در سال 2023 + اسامی

بعد در فهرست، فرانک سوئیس را داریم کـه واحد پول رسمی سوئیس و لیختن اشتاین اسـت! تقریبا 1.01 دلار برای هر CHF، در حال حاضر بهترین نرخ تبدیل بـه دلار در فهرست نیست، با این حال، فرانک سوئیس هنوز بـه دلایل خوبی در رتبه نهم قرار دارد. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشور های جهان اسـت و سابقه خوبی در زمینه بانکداری و مالی دارد.

 

داشتن عده اي از سخت‌گیرانه‌ترین سیاست‌هاي‌ پولی جهان و پایین‌ترین سطح بدهی، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران را بـه سمت فرانک سوئیس بـه‌عنوان یک «شرط مطمئن» سوق داده اسـت و تصمیم میگیرند بخشی از ثروت خودرا در واحد پول رسمی سوئیس ذخیره کنند.

 

فرانک سوئیس کـه بـه عنوان ششمین ارز پرمعامله در جهان شناخته می شود، انتظار می‌رود در آینده قابل پیشبینی ارزش خودرا حفظ کند!

 

8. یورو «1 یورو = 1.10 دلار آمریکا»

قویترین ارزهای جهان در سال 2023 + اسامی

یورو پول اصلی اتحادیه اروپا اسـت ودر 1 ژانویه 1999 بـه تصویب رسید. این ارز عنوان دومین ارز ذخیره جهانی را دارد و واحد پول رسمی 19 کشور از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا اسـت. این ارز ابتدا بـه صورت مجازی، بـه شکل چک هاي‌ مسافرتی و حواله هاي‌ بانکی الکترونیکی شروع شد و اسکناس ها و سکه هاي‌ فیزیکی چند سال بعد درسال 2002 ظاهر شدند.

 

هدف از معرفی EURO افزایش وابستگی متقابل اقتصادی بین تمام اعضای اتحادیه اروپا بود کـه ان را اتخاذ کردند. یک یورو در زمان نوشتن تقریبا معادل 1.10 دلار اسـت.

 

7. دلار جزایر کیمن – «1 KYD = 1.20 USD»

قویترین ارزهای جهان در سال 2023 + اسامی

قوی‌ترین ارز بعدی در جهان، دلار جزایر کیمن اسـت. جزایر کیمن یک قلمرو بریتانیایی اسـت کـه در دریای کارائیب واقع شده اسـت و بـه عنوان یکی از بهترین بهشت‌هاي‌ مالیاتی جهان شناخته شده اسـت.

 

آن ها مجوزهای بانکی را برای تعدادی از بزرگ ترین بانک ها، صندوق هاي‌ تامینی و شرکت هاي‌ بیمه ارائه می‌دهند. KYD درسال 1972 بـه عنوان جایگزینی برای دلار جامائیکا معرفی شد و بـه یکی از قویترین ارزهای جهان تبدیل شد.

 

6. پوند جبل الطارق – «1 GIP = 1.23 USD»

قویترین ارزهای جهان در سال 2023 + اسامی

پوند جبل الطارق واحد پول رسمی جبل الطارق اسـت. علاوه بر این کـه بـه تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد، میتوان ان رابا پوند بریتانیا با ارزش اسمی مبادله کرد و از نظر زیبایی، بسیار شبیه بـه نظر می رسد.

 

تمام اسکناس ها و سکه هاي‌ پوند جبل الطارق توسط دولت جبل الطارق چاپ می شود. رایجترین نرخ مبادله جبل الطارق، نرخ GIP بـه یورو اسـت.

 

بیشتر بخوانید: در ونزوئلا اسکناس به جای شمارش وزن می شود !

 

5. پوند استرلینگ – «1 پوند = 1.26 دلار آمریکا»

قویترین ارزهای جهان در سال 2023 + اسامی

پوند استرلینگ، واحد پول رسمی بریتانیا، در رتبه پنجم فهرست قوی‌ترین ارزهای جهان قرار دارد. پوند استرلینگ اغلب بـه عنوان قوی‌ترین ارز در جهان شناخته می شود، اما اینطور نیست، زیرا از چهار ارز عربی فاصله دارد.

 

با تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا، این امر تأثیر منفی بر ارزش پوند داشته اسـت. این یکی از پرکاربردترین ارزها و قدیمی ترین ارز مستقل در جهان اسـت کـه برای نخستین بار درسال 1489 در بریتانیا مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر، 1 پوند را می توان با 1.26 دلار مبادله کرد.

 

4. دینار اردن – «1 JOD = 1.41 USD»

قویترین ارزهای جهان در سال 2023 + اسامی

دینار اردن، JOD، واحد پول رسمی اردن، یک کشور عربی در ساحل رود اردن اسـت. دینار اردن کـه درسال 1949 معرفی شد و جای گزین پوند فلسطین شد، در 20 سال گذشته توسط دلار ایالات متحده ثابت شده اسـت.

 

این بـه ان کمک کرد تا بـه یکی از قویترین ارزهای جهان تبدیل شود. با این حال، دینار اردن علیرغم وضعیتی کـه دارد، هنوز فقط در اردن و هیچ جای دیگر جهان استفاده نمی‌شود. یک JOD در حال حاضر 1.41 USD ارزش دارد.

 

3. ریال عمانی – «1 OMR = 2.60 USD»

قویترین ارزهای جهان در سال 2023 + اسامی

ریال عمان سومین ارز قوی در فهرست ما اسـت. این واحد پولی عربی نخستین بار درسال 1973 معرفی شد و بـه دلیل موفقیت در عرضه نفت کشورها و متصل شدن بـه دلار ایالات امریکا، ارزش ان افزایش چشمگیری داشته اسـت.

 

این واحد پول رسمی پادشاه نشین عمان اسـت و سومین ارز برتر جهان اسـت. قدرت خرید این ارز بـه حدی اسـت کـه دولت وادار اسـت اسکناس هاي‌ 1/4 و 1/2 ریالی را وارد بازار کند. از سال 2019؛ 1 OMR معادل 2.60 USD اسـت.

 

2. دینار بحرین – «1 BHD = 2.65 USD»

قویترین ارزهای جهان در سال 2023 + اسامی

در وهله دوم، دینار بحرین را داریم کـه واحد پول رسمی بحرین اسـت و نخستین بار درسال 1965 معرفی شد. بحرین یک ایالت جزیره اي خلیج فارس اسـت کـه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد. اکثر مهاجران در بحرین هندی هستند، کـه باعث می شود BHD بـه INR رایجترین باشد.

 

اکثریت ثروت کشورها از صادرات فرآورده هاي‌ نفتی بـه دست می‌آید. مشابه دینار اردن، دینار بحرین فقط در بحرین استفاده می شود و با دلار کشور آمریکا پیوند خورده اسـت.

 

1. دینار کویت – «1 KWD = 3.29 USD»

قویترین ارزهای جهان در سال 2023 + اسامی

قوی‌ترین واحد پول دنیا دینار کویت اسـت. این ارز بالاترین ارزش در برابر دلار ایالات متحده اسـت. ثروت کویت کـه در نوک خلیج فارس، بین عراق و عربستان سعودی واقع شده اسـت را می توان بـه صادرات سنگین نفت ان بـه بازار جهانی نسبت داد.

 

این ارز برای نخستین بار درسال 1961 پس از استقلال خود از بریتانیا معرفی شد و از ان زمان بـه با ارزش ترین ارز در جهان تبدیل شده اسـت. در طول سالها، دینار کویت بـه ارزهای مختلف متصل شده اسـت. اخیراً از سال 2003 تا 2007 با دلار ایالات امریکا پیوند خورده بود. اخیراً؛ ان را بـه یک سبد بی نام متصل کرده اسـت کـه ارزش ان از 1 KWD تا 3.29 دلار اسـت.

 

بیشتر بخوانید: قدرت خرید 10 هزار تومان سال 1368 با چه مقدار الان ؟

 

در پایان

امیدواریم از فهرست 10 ارز قوی دنیا لذت برده باشید. استفاده از این دانش برای راه اندازی یک کسب و کار یا ارائه خدمات بـه این کشورها با یک تجارت مبتنی بر خدمات می‌تواند برای شـما بسیار سودمند باشد.

 

سعی کنید در کشورهایی با قوی‌ترین ارزها بـه دنبال فرصت ها بگردید و ببینید چه فرصت هاي‌ تجاری ممکن اسـت وجود داشته باشد. بـه هرحال، پول شـما در کشورهایی با قوی‌ترین ارزها بسیار فراتر خواهد رفت. در این جا خلاصه اي سریع از 10 ارز قوی در جهان آمده اسـت:

 

دینار کویت – «1 KWD = 3.29 USD»

دینار بحرین – «1 BHD = 2.65 USD»

ریال عمان – «1 OMR = 2.60 USD»

دینار اردن – «1 JOD = 1.41 USD»

پوند استرلینگ – «1 GBP = 1.26 USD»

پوند جبل الطارق – «1 GIP = 1.23 USD»

دلار جزایر کیمن – «1 KYD = 1.20 USD»

یورو – «1 یورو = 1.10 دلار»

فرانک سوئیس – «1 CHF = 1.01 USD»

دلار کشور آمریکا

جدیدترین مطالب سایت