ورود میلیاردها دلار سرمایه خارجی به کشور بعد از برجام

ورود میلیاردها دلار سرمایه خارجی به کشور بعد از برجام

ظریف :در برجام به اهداف خود رسیده‌ایم

در پی سخنان ظریف از رسیدن به اهداف برجام خبر داد وزیر پیشنهادی امور خارجه با بیان این که در برجام به اهداف خود رسیده‌ایم، گفت: موانع حوزه‌هاي بانکی، نفتی و حمل و نقل برداشته شده هست.

 

به گزارش تالاب:محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه صبح امروز «شنبه، ۲۱ مرداد ماه» فراکسیون امید حضور یافت و درمورد برنامه‌هاي این وزارتخانه برای چهار سال دوم کاری خود گفت: در حوزه سیاست خارجی طبق قانون وزارت خارجه صرفا مسئول روابط خارجی نیست و تمامی امور به خصوص این حوزه زیر نظر مقام معظم رهبری هست که در چارچوب ها تعیین می‌شود.

 

وزیر پیشنهادی امور خارجه کشورمون در ادامه با بیان این که هماهنگی این وزارتخانه با سایر وزارتخانه ها در دولت یازدهم مناسب بود، عنوان کرد: در اجلاس جدید علیرغم این که برنامه کاملا داخلی بود اما از ۲۷ کشور اروپایی در آن حضور داشتند لذا باید به واقعیات آنگونه که هست نگاه کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که حضور ۱۰۵ هیأت خارجی در مراسم تحلیف در تاریخ جمهوری اسلامی بینظیر هست، اظهار داشت: نباید این واقعیات را دست کم گرفت و باید از ظرفیت هاي موجود آن بهرهگیری کرد.

 

ظریف در ادامه حوزه همسایگان و دیپلماسی اقتصادی را از مهم‌ترین اولویت هاي وزارت امور خارجه دانست و افزود: تا پیش از این هیچ سهمیه اي در معادلات بین المللی درمورد سوریه نداشتیم اما اکنون ما تعیین کننده برگزاری جلسات و اعضایی که میتوانند در این جلسات حاضر شوند، هستیم.

 

در برجام به اهداف خود رسیده‌ایم

وزیر پیشنهادی امور خارجه در ادامه با اشاره به تغییرات ساختاری که این وزارتخانه در دستور کار دارد، عنوان کرد: متناسب با اولویت ها تغییر در ساختار خواهیم داشت که بر همین زمینه معاونت هاي منطقه اي حذف شده و معاونت سیاسی با تمرکز بر حوزه هاي مورد نیاز فعال میشوند.

 

وی در ادامه با اشاره به هماهنگی هاي داخلی که وزارت خارجه با سایر دستگاه ها دارد انها را در چارچوب دانست و اظهار داشت: در حوزه برجام به اهداف خود رسیده ایم و تاکنون موانع حمل و نقل، حوزه نفت و بانک برداشته شده هست و از آنجایی که در مذاکرات درمورد سایر حوزه ها صحبت نشد لذا نمی‌توان انتظار داشت تحریم ها در حوزه هاي دیگر نیز برداشته شود.

 

ظریف در ادامه با بیان این که تاکنون میلیاردها دلار سرمایه خارجی بعد از برجام وارد کشور شده، اظهار داشت: گرچه بدعهدی کشور آمریکا باید به نحوی پاسخ داده شود که در پایان این اقدامات به نفع آمریکایی ها نباشد چنانچه سرمایه گذاری توتال در ایران یک پله جهش محسوب می‌شود.

 

وزیر پیشنهادی امور خارجه کشورمون در پایان درمورد حضور زنان و اهل سنت در این وزارتخانه خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه در دولت یازدهم اولین دستگاهی بود که از حضور زنان بعنوان معاون وزیر و سفیر و همینطور یک سفیر اهل سنت بهرهگیری کرد که این منوال در دولت دوازدهم ادامه می یابد گرچه متأسفانه به علت عدم دقت به حوزه زنان، بانوان زیادی در سطوح مدیریتی وزارت خارجه نداریم اما روی این موضوع کار می‌کنیم.

 

جدیدترین مطالب سایت