مرد دستفروشی که اقدام به قتل در یک چلوکبابی کرد

مجموعه : اخبار حوادث
مرد دستفروشی که اقدام به قتل در یک چلوکبابی کرد

وقوع یک فقره قتل در یک مغازه چلوکبابی واقع در خیابان شوش شرقی خیابان رهکویی در ساعت 22:45، 30 دی‌ماه پارسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، به کلانتری 116 مولوی اعلام شد و به دنبال آن مأموران کلانتری در محل حاضر شدند که در بررسی‌های اولیه آنان مشخص شد فردی به نام «علی- س» 65 ساله در طبقه دوم مغازه‌ای، در حالی که دستانش از پشت بسته شده توسط متهم یا متهمان به قتل رسیده است.

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور قاضی سپیدنامه، بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت که با حضور کارآگاهان و تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی در محل جنایت، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مغازه مجهز به دوربین‌های مداربسته است که آنان به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مغازه پرداخته و با صحنه جنایت روبرو شدند.

 

تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته فردی حدود 35 ساله را در حالی نشان داد که از پشت سر اقدام به گرفتن گردن مقتول کرده و پس از جنایت اقدام به سرقت از مغازه کرده پس از آن نیز با یک ساک‌دستی مشکی از مغازه خارج شده است.

 

با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته و با توجه به وقوع سرقت از محل جنایت، کارآگاهان به بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار پرداخته و یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت به نام «سعید- ح»37 ساله را شناسایی کردند که از سال 77، هفت بار به اتهام سرقت اماکن دستگیر و روانه زندان شده بود. کاراگاهان در ادامه تحقیقات مخفی‌گاه متهم در منطقه دروازه غار را شناسایی و اطلاع پیدا کردند که «سعید» از مخفی‌گاهش متواری است.

 

تحقیقات برای دستگیری «سعید» در حالی ادامه داشت که برابر تحقیقات صورت گرفته، متهم بلامکان بود که با توجه به احتمال ارتکاب جرایم مختلف بویژه سرقت، مشخصات متهم تحت تعقیب اداره دهم در اختیار کلیه پایگاه‌های پلیس آگاهی قرار گرفت تا در صورت دستگیری متهم، موضوع به اداره دهم اعلام شود.

 

در ادامه تحقیقات پرونده‌ای با موضوع سرقت اماکن در خیابان سئول در هفتم فروردین‌ماه امسال، در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت که در آن مأموران گشت 110 سارقی هنگام خارج‌کردن گاوصندوق از مغازه دستگیر کرده بودند که با انتقال متهم به پایگاه سوم پلیس‌آگاهی، «سعید» توسط کارآگاهان مورد شناسایی و در اختیار اداره دهم قرار گرفت.

 

با آغاز تحقیقات، «سعید» در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاتب جنایت شد اما زمانی که فیلم زمان جنایت برای وی نمایش داده شد، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: در حدود سه سال پیش زمانی که در میدان راه‌آهن دستفروشی می‌کردم، با مقتول که در کار تهیه غذا فعالیت داشت آشنا شدم و بعد از مدتی، مغازه‌ای در منطقه دروازه غار اجاره کرد و چون من با او دوست بودم، همچنان برای گرفتن غذا به مغازه‌اش می‌رفتم که بعد از مدتی مقتول به بهانه خرید برنج و گوشت، مبلغ 800 هزار تومان از من قرض گرفت و قرار شد تا پول را 10 روزه پس دهد اما هر بار که درخواست پول را می‌کردم، او زمان دیگری را برای بازپس دادن آن تعیین می‌کرد تا اینکه به علت مشکلات مالی تصمیم گرفتم تا به شهرستان بازگردم.

 

متهم درباره روز جنایت نیز به کارآگاهان گفت: در حالی که مقدار زیادی حشیش مصرف کرده بودم، برای گرفتن پول به مغازه مقتول رفتم و از وی پرسیدم که پولم آماده است و گفتم که می‌خواهم به شهرستان بروم اما مقتول با خنده گفت برو برایت می‌فرستم.

 

متهم با بیان اینکه از مقتول خواستم که مرا اذیت نکند و پولم را بدهد تا بروم، به کاراگاهان گفت: وی با طرح این ادعا که اگر می‌توانی پولت را بگیر قصد دادن پولم را نداشت که در این هنگام ناگهان کنترل خود را از دست دادم و ضربه‌ای با دست به صورتش زدم و پس از آن با پارچه‌ای که در مغازه بود، دستانش را از پشت بسته و به قصد ترساندن، با ساعد گردن مقتول را از پشت سر گرفتم تا فریاد نزند اما بعد از چند دقیقه متوجه شدم که مقتول بیهوش شده و برای آن که فردی جسد را در مغازه پیدا نکند، جنازه را از نردبان بالا برده و در بالکن مغازه رها کردم.

 

سپس به دنبال پول‌های داخل مغازه گشتم اما تنها 100 هزار تومان در مغازه پیدا کردم.

 

متهم به قتل در ادامه اظهاراتش به ماموران گفت: پس ازاین حادثه از تهران خارج شدم و نزدیک به یک ماه در شهرستان بودم اما دوباره به تهران آمدم و زمانی که قصد سرقت گاوصندوق از یک مغازه چلوکبابی را داشتم، توسط مأموران دستگیر شدم.

 

به گزارش تالاب به نقل از ایسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران‌بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم درباره ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت، دستور بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

 

منبع : ایسنا

 

مطالب مرتبط:

جدیدترین مطالب سایت